וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מחריף את הטון מול איראן: "צה"ל ערוך להתפתחות"

20.4.2018 / 11:30

הממשלה קיימה ישיבה חגיגית בהיכל העצמאות בתל אביב, ובה הוצג המסמך המקורי של מגילת העצמאות. ראש הממשלה אמר כי "הקמת המדינה הבטיחה את עתיד האומה" ואיים להיאבק "במי שמנסה לפגוע בנו"

צילום: אבי כהן, עריכה: ניב מעוז

הממשלה התכנסה היום (שישי), ה' באייר, לישיבה חגיגית בבית העצמאות בתל אביב במלאת 70 שנה להכרזת העצמאות של מדינת ישראל. את הישיבה פתח מזכיר הממשלה צחי ברוורמן בהקרנת קטע מהכרזת העצמאות של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון, שהתרחשה במקום. לראש הממשלה בנימין נתניהו הוצגה הכרזת העצמאות המקורית, שהובאה מגנזך המדינה.

"ה' באייר תש"ח הוא תאריך מכונן בתולדותינו", אמר נתניהו. "אם חלילה לא הייתה קמה מדינה, ספק אם היה ניתן לנו לכונן את ריבונותינו. הקמת המדינה יצרה מרכז לאומי לעמנו, שאין בו התבוללות ויש בו צמיחה מתמדת. היא הבטיחה את עתיד האומה".

"גם היום אנחנו עומדים איתן מול מי שמאיים להשמידנו", הוסיף ראש הממשלה. אנחנו בטוחים ביכולתנו להגן על עצמו בכוחות עצמנו שהיא תמצית העצמאות. אנחנו שומעים את האיומים מאיראן. לוחמי צה"ל ערוכים לכל התפתחות, וניאבק במי שמנסה לפגוע בנו". נתניהו הודה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ולנשיא רוסיה ולדימיר פוטין על ברכותיהם לרגל יום העצמאות.

"הברכות משקפות את מעמדה העולה של ישראל באומות", אמר. בתום הישיבה יצא נתניהו עם השרים לרקוד במעגלי ריקודים ברחוב לצד הזמרת ירדנה ארזי.

ישיבת ממשלה מיוחדת בבית העצמאות בתל אביב לכבוד יום העצמאות ה-70. שאול גולן, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בבית העצמאות, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, שאול גולן
ישיבת ממשלה מיוחדת בבית העצמאות בתל אביב לכבוד יום העצמאות ה-70. שאול גולן, מערכת וואלה! NEWS
בית העצמאות, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, שאול גולן

השר זאב אלקין אמר כי "אין דבר יותר סמלי מאשר להביא בישיבת ממשלה לרגל יום העצמאות ה-70 החלטת ממשלה עם תקציב משמעותי לחיזוק אתרי המורשת שלנו מימי קום המדינה".

"מוזיאון האצ"ל ובית בן גוריון, דגל הדיו באילת ומוזיאון הרכבל ליד העיר העתיקה בירושלים - אלה הם סמלי מלחמת העצמאות והקמת המדינה. פרויקטים אלה, יחד עם פיתוח מוזיאונים של משרד הביטחון, בעיקר הפרויקט הענק לשדרוג בית העצמאות שאנחנו מובילים, יביאו לקידום דרמטי של מורשת תש"ח לדורות הבאים במדינת ישראל", הוסיף השר.

השרים קיבלו זימון לישיבה ב-8 באפריל על רקע המשבר שפרץ בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לקראת טקס הדלקת המשואות בהר הרצל. על פי הפשרה שהסתמנה, נתניהו היה אמור להדליק משואה בטקס - ולא לנאום בו, כשבישיבה היום הוא אמור היה לשאת דברים בפני התקשורת בתור הדובר המרכזי. בסופו של דבר נפתר המשבר בכך שנתניהו נאם גם בטקס הדלקת המשואות.

בדברים שנשא בנאומו ביום רביעי אמר נתניהו כי "אנחנו נחושים מתמיד, אנחנו חזקים מתמיד. אם נדרש להגן על עצמנו נעמוד באתגר ונבטיח את נצח ישראל". הוא התייחס לסמל המדינה, המנורה: "יש מי שרוצה לכבות את האור, אני מבטיח לכם - זה לא יקרה. זה לא יקרה משום שהאור שלנו תמיד יתגבר על החושך שלהם". עוד הוסיף: "אנחנו יודעים שלהגן על עצמנו בכוחות עצמנו זוהי תמצית העצמאות, אנחנו נחושים מתמיד, אנחנו חזקים מתמיד. סוד כוחנו טמון בלכידותנו, בצדקת דרכנו, בכוחנו. אם נידרש להגן על עצמנו נעמוד באתגר ונבטיח את נצח ישראל".

(עדכון ראשון: 11:08)

ישיבת ממשלה מיוחדת בבית העצמאות בתל אביב לכבוד יום העצמאות ה-70. שאול גולן, מערכת וואלה! NEWS
בית העצמאות, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, שאול גולן
בית העצמאות תל אביב. אתר רשמי
בית העצמאות בתל אביב/אתר רשמי
חתימה על מגילת העצמאות בבית העצמאות אחרי ישיבה מיוחדת. אריאל אבני, מערכת וואלה! NEWS
השר ארדן חותם על הכרזת העצמאות, היום/מערכת וואלה! NEWS, אריאל אבני
חתימה על מגילת העצמאות בבית העצמאות אחרי ישיבה מיוחדת. אריאל אבני, מערכת וואלה! NEWS
השר גלנט חותם על הכרזת העצמאות, היום/מערכת וואלה! NEWS, אריאל אבני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully