וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן מאיים: בלי אישור חוק הגיוס במושב הקיץ נפרוש מהקואליציה

20.4.2018 / 17:25

לקראת תום פגרת הכנסת אמר סגן שר הבריאות בכנס סגור של חסידות גור בשווייץ כי סיעת יהדות התורה תפרוש אם לא יאושר החוק במהלך שלושת החודשים הקרובים. ליצמן שנשא דברים ביידיש כינה את אישור החוק בקריאה טרומית "גורנישט מיט גורנישט"

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

(ליצמן מתייחס למשבר חוק הגיוס במהדורת וואלה! NEWS, במרץ)

מושב הקיץ של הכנסת ייפתח בעוד עשרה ימים, ובמפלגות החרדיות מצפים לאישור חוק הגיוס. בכנס סגור של חסידות גור שמתקיים בשווייץ איים היום (שישי) סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מיהדות התורה כי אם החוק לא יעבור במושב הקיץ של הכנסת שצפוי להימשך שלושה חודשים "נהיה חייבים לעזוב את הקואליציה".

מאז המשבר הפוליטי במושב החורף של הכנסת ואישור החוק בקריאה טרומית, לא התקיימו כמעט מגעים עם המפלגות החרדיות. אולם, במשרד הביטחון המשיכו במקביל לנסח את הצעת החוק הממשלתית שאותה צפוי שר הביטחון אביגדור ליברמן להביא לאישור הממשלה בשבועות הקרובים, בכפוף לאישורן של ש"ס ויהדות התורה.

לקריאה נוספת:
בכיר בקואליציה לוואלה! NEWS: אם לא יהיו בחירות זו תהיה הפתעה
בעקבות פתרון משבר הגיוס: אלו הצעות החוק שהחרדים יידרשו לבלום
המבקר קובע: כך כשלה מערכת הביטחון בקידום גיוס בחורי הישיבות

יעקב ליצמן במליאת הכנסת, ירושלים, 26 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
נאם ביידיש בנוכחות האדמו"ר. ליצמן, במליאת הכנסת/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

"אם לא נעביר את החוק במושב הקרוב לא נישאר בקואליציה", אמר סגן השר שדיבר ביידיש בנוכחות האדמו"ר. הוא התייחס למשבר הפוליטי שפקד את הקואליציה במושב החולף בעקבות דרישת ש"ס ויהדות התורה לאשר את החוק. לדבריו, "קיבלנו הוראה להעביר בשלוש קריאות לפני התקציב. התקציב לא בער, היה זמן של שנה שלמה אבל חוק הגיוס היה דחוף לנו. הם התעקשו איתנו. ואם הייתה קצת יותר אחדות בתוכנו היינו מצליחים להעביר את זה".

ליצמן הוסיף עוד כי אישור החוק בקריאה טרומית "זה 'גורנישט מיט גורנישט' (שום דבר, י.א. זה ממש כלום. היועץ המשפטי יצטרך לתקן אותו והכנסת תתקן. הכנסת חוזרת לפעול בקרוב. יש לנו שלושה חודשים לחוקק חוק חדש ואם לא נעביר כעת חוק לא נספיק להעביר בכלל". ליצמן ביקש לשגר מסר מרגיע למשתתפים בוועידה ואמר כי "לא יקרה כלום ולא יקחו אותנו לצבא. מי שירצה ללמוד ילמד ולא יעזור לאף אחד. ואם עוד היה ספק למישהו, שיראה איך נראים הפגנות של פלג אחד ויחשוב מה יקרה אם יהיו הפגנות מכל הפלגים יחד".

חוק הגיוס שאושר, הוא הצעת חוק פרטית שהגישו חברי כנסת מש"ס ויהדות התורה. על פי ההצעה הממשלה תקבע יעדים לחרדים שהתגייסו לצה"ל ולשירות לאומי, החוק אינו כולל סנקציות ואולם קובע כי מדי חמש שנים ייבחנו היעדים שהוצבו, תקופת ההסתגלות לחוק תיקבע עד לספטמבר 2022 ושר הביטחון ידחה שירות צבאי של תלמידי ישיבה לבקשתם, למעט במקרים חריגים. עם זאת, ההצעה המגובשת בימים אלה במשרד הביטחון שונה לחלוטין מהצעה זו שאושרה בקריאה טרומית בלבד.

פעילים חרדים נגד גיוס תלמידי ישיבות לצה"ל בכניסה ללשכת הגיוס בבסיס תל השומר, 13 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
גבר חרדי מחוץ ללשכת הגיוס בתל השומר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully