וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולי אדלשטיין על סערת המשואות: "אני נוהג לקיים הסכמים"

בריאיון לחדשות עשר התייחס יו"ר הכנסת לטקס ולנאום הארוך שנשא נתניהו במהלכו ואמר כי "אמינות היא תחושה חשובה לכל מנהיג". בטקס, אדלשטיין קיצץ את נאומו לבקשת המארגנים, בעוד שנתניהו נאם במשך 14 דקות והתעלם מהדרישות

עריכה: שניר דבוש

"אני נוהג לקיים הסכמים שאני עושה עם הקולגות שלי" - כך אמר יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בריאיון הערב (חמישי) לחדשות עשר, בהתייחס לסערת טקס הדלקת המשואות שפתח את אירועי יום העצמאות ה-70 לישראל. דבריו של אדלשטיין באו בעקבות הסאגה הפוליטית סביב נאומו של ראש הממשלה בטקס שהסתיימה לכאורה בפשרה, לפיה נתניהו יישא נאום קצר ואף יישא משואה בשם הכנסת.

הפשרה לה הסכימו הצדדים קיבלה תפנית, לאחר שמפיקי המופע בהר הרצל ביקשו מהשניים לקצץ בנאומיהם ולעמוד בזמנים, כך שהטקס לא יתארך יתר על המידה. אדלשטיין קיצץ את נאומו לחמש דקות, בזמן שנתניהו התעלם מהדרישה ונאם במשך 14 דקות. "סברתי שאמינות זאת תחושה חשובה לכל מנהיג", אמר אדלשטיין בביקורת בריאיון ששודר הערב.

טקס הדלקת המשואות בהר הרצל. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
אדלשטיין בהדלקת המשואה בטקס/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

אדלשטיין אף התייחס לשלביה הקודמים של הסערה, בימים בהם הודיעה לו שרת התרבות מירי רגב, העומדת גם בראש הוועדה לסמלים ולטקסים, כי בטקס יינאמו גם ראש הממשלה והנשיא. לדבריו, רגב סיפרה לו שפרט לאישים הישראלים, תוזמן גם אישיות בכירה מחוץ לארץ. "היא אמרה לי שהוזמנו הנשיא טראמפ והנשיא פוטין ומרגרט תאצ'ר", אמר אדלשטיין. תאצ'ר, ראשת ממשלת בריטניה לשעבר, הלכה לעולמה לפני כחמש שנים. "גם אני חשבתי שזה קצת קשה להזמין אותה", הוסיף יו"ר הכנסת.

בהמשך התייחס אדלשטיין לטענותיה של רגב, לפיהן התבטא כלפיה באופן בלתי הולם. "אמרתי לה שנמאס לי מהשטויות שלה ואמרתי שאם היא תמשיך בדרך הזו - זו תהיה טעות פוליטית גדולה", הסביר.

עוד באותו נושא

תם המשבר: נתניהו ידליק משואה ויישא דברי ברכה קצרים

לכתבה המלאה
טקס הדלקת המשואות בהר הרצל. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בעת כניסתו לרחבת הטקס/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

מלבד סוגיית אורך הנאומים שהעיבה על הפשרה שהושגה, הערב דווח ב"החדשות" כי המאבקים סביב מבנה הטקס נמשכו עד כמה שעות לפני תחילתו, לאחר שלאדלשטיין נודע מספר הטקס הרשמי שהועבר אליו כי הוא ונתניהו ייכנסו יחד אל הרחבה, ויתקבלו על ידי משמר הכנסת.

אדלשטיין סירב לקבל את השינוי בהצעת הפשרה. הוא העביר תיקונים באמצעות מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' למנהלת חגיגות ה-70 לאחראים להפקת הטקס. בין השאר, ביקש אדלשטיין להשמיט את השם "ראש הממשלה בנימין נתניהו" ודרש להיכנס יחד עם רעייתו לפני נתניהו. הוא אף ביקש שמשמר הכנסת יקבל רק אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully