וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזה והגדה כבר לא שטחים כבושים: דוח זכויות האדם של ארה"ב

מחלקת המדינה פרסמה את דוח זכויות האדם של המדינה, המתמקד בנעשה בסין, רוסיה, איראן וצפון קוריאה. נעדרים מהדוח: הכיבוש הישראלי והיחס לנשים בסעודיה. אמנסטי: "ספק שהמסמך מציג תמונה מלאה בנוגע לזכויות אדם"

רויטרס

(בווידאו: דיווחים על הפרת זכויות אדם של להט"בים ברוסיה, בשנה שעברה)

מחלקת המדינה של ארצות הברית פרסמה אתמול (שישי) את דוח זכויות האדם של המדינה, המבטא את השקפת עולמו של ממשל טראמפ, ומתמקד בנעשה בסין, רוסיה, באיראן ובקוריאה הצפונית. הדוח לא כולל התייחסות לסוגיות הנוגעות לאומות שנחשבות לידידותיה של ארצות הברית כמו מצבן של נשים בערב הסעודית. בנוסף, רצועת עזה והגדה המערבית לא הוגדרו בו כשטחים שנכבש ועל ידי ישראל. מדינה נוספת הנעדרת מהדוח היא טורקיה.

ממלא מקומו של שר החוץ האמריקני, ג'ון סאליבן, אמר כי ממשלותיהן של ארבע המדינות שנכללו בדוח "מפרות זכויות אדם באופן יומיומי". הוא הוסיף כי "מדינות המגבילות את חופש הביטוי וההתקהלות, המאפשרות ומבצעות אלימות נגד בני קבוצות מיעוטים דתיים, אתניים ואחרים, או פוגעות בכבודם הבסיסי של בני אדם מערערות את האינטרסים שלנו".

עוד בוואלה! NEWS:
בדרום קוריאה ספקנים לגבי הצהרותיו של קים: "רוצים הוכחות"
חיסול במלזיה: מהנדס בכיר מעזה נורה למוות בדרכו למסגד
דיווח בבריטניה: האחראים לניסיון חיסול המרגל אותרו, ונמצאים ברוסיה

ירי גז מדמיע לעבר מפגינים בגבול רצועת עזה, 30 במרץ 2018. רויטרס
ירי גז מדמיע לעבר מפגינים ברצועה, החודש/רויטרס

"השנה חידדנו את המיקוד של הדוח והתמקדנו בפעולות ממשלתיות או בחוסר מעשה ביחס לקידום זכויות אדם והגנה עליהם", הוסיף סאליבן בשיחה עם עיתונאים.

ארגון אמנסטי אינטרנשיונל, העוסק בקידום זכויות אדם, מתח ביקורת על הדוח. "מלכתחילה הממשל הזה אותת כי הגנה על זכויות אדם לא תעמוד בראש סדר העדיפויות שלו בזירה הבינלאומית", אמרה ג'ואן לין, מנהלת ההסברה ויחסי ממשל בארגון. "הדיווחים על השמטת קטעים מרכזיים הנוגעים לזכויות נשים, אוכלוסיות שבשולים, בנוסף לשיתוף הפעולה עם ממשלות כמו ערב הסעודית וטורקיה הידועות כמפרות זכויות, גורמים לנו לפקפק בכך שהמסמך מציג תמונה מלאה בנוגע לזכויות אדם בעולם".

נשיא טורקיה ארדואן עם ילדה במדים בכנס פוליטי, 24 בפברואר 2018. AP
נעדר גם הוא מהדוח. נשיא טורקיה ארדואן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully