וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחפנים וגז מדמיע זה לא מספיק: צה"ל צריך אסטרטגיה מול ההפגנות

20.4.2018 / 6:57

כשבפתח עוד יום של הפגנות בגבול רצועת עזה, הפעם בסימן האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל, בצה"ל עדיין לא גיבשו שיטה שתבטיח את עצירתן. במטכ"ל יודעים שכל עוד חמאס מעוניין בהפגנות - הן יימשכו, ולא יעזרו הצלפים, הטנקים והנגמ"שים

צילום: דו"צ וניב אהרונסון

לפי הודעת הרשות הלאומית העליונה לצעדת "השיבה הגדולה ושבירת הסגר" הפלסטינית, היום (שישי) יתקיימו ההפגנות לאורך גבול רצועת עזה בסימן ההרוגים בחודש האחרון ואלפי האסירים הכלואים בישראל. אם יש קונצנזוס וגורם מאחד ברחוב הפלסטיני הוא האסירים. חמאס מנגן היטב על רגשות הפלסטינים וסביב רעיון זה מקווה להביא מחר מפגינים רבים.

לפי ההודעות ברשתות החברתיות, ההפגנות יחלו בשעה 15:00 ותסתיימנה ב-19:00. החלטה נוספת היא לקדם את אוהלי המפגינים בחמישים מטרים קדימה לכיוון הגבול. לא ברור אם זה סימן לבאות, אך ככל שיתקרבו מוקדי ההפגנות לגבול כך יתגבר החיכוך בין צה"ל לפלסטינים.

השבוע הצליחו הפלסטינים להעיף עפיפונים נושאי פחית עם חומר דליק לעבר ישראל ולהצית שדות, וכך לגרום נזק לחקלאים. בשילוב רוח הופכות השריפות לאתגר לצוותי כיבוי האש. השבוע בוצעו יותר מעשרה ניסיונות הצתה, שהצליחו לפחות בשבעה מקרים. לא נראה שיש לצה"ל פתרון. ברצועה הופץ סרטון בו מסביר אלמוני כיצד לבנות עפיפון עם חוט נושא פחית חומר דליק.

עוד בוואלה! NEWS:
בפעם השביעית השבוע: עפיפון מהרצועה הצית אש בשדה חיטה בעוטף עזה
צה"ל השמיד מנהרת טרור שחדרה לשטח ישראל בצפון רצועת עזה
צה"ל תקף בירי פגזים עמדת חמאס נוספת בעזה; פלסטינים נפצעו

גבול עזה 13/04/2018. ראובן קסטרו
ההפגנה בגבול רצועת עזה, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

במקביל מנסים ארגוני הטרור ליצור מאזן אימה מול צה"ל. שבוע אחרי שבכיר בפיקוד דרום סיפר לוואלה! NEWS כי צלף צה"ל הצליח להניח כוונת על ראשו של מפקד חטיבת רפיח בזרוע הצבאית של חמאס עלי אל-מסלאתי אך לא ירה, פרסם הג'יהאד האסלאמי איום משלו. בסרטון שהופץ ברשת נראים מפקד פיקוד הדרום האלוף איל זמיר ומתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב פולי מרדכי נעים על תלולית עפר, כשכוונת צלף פלסטיני מכוונת עליהם.

ואם לא די בכך, לאחרונה נטען מפי גורמים באוגדת עזה כי יחידה בחמאס פועלת ליצירת משברים באמצעות אירועים מפוברקים. באחד המקרים, התחפשו פעילי חמאס לצוות רפואי כשהם לבושים בחלוקים לבנים מפנים מקו הגבול פצוע מדומה לתוך אמבולנס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

120 צלפים ושיפור המיגון ללוחמים בשטח

מול האיומים הללו צה"ל המשיך בפעילות ההנדסית לשיפור המיגון ללוחמים שמאבטחים את העבודות ההנדסיות לבניית החומה התת קרקעית נגד מנהרות. כמו כן, בוצע ניתוח שטח על בסיס מודיעין מוקדם כיצד להציב את כוחות היבשה והתצפיות הניידות ובהתאם להיערך להפגנות שבהם ישתתפו עשרות אלפי מפגינים במספר מוקדים לפי הערכות גורמים בפיקוד דרום.

בשישי שעבר פעלו לאורך כל גבול רצועת עזה 120 צלפים כדי לבלום בפעולה ראשונה תרחיש של המון מסתער על הגדר. בפיקוד הדרום הוחלט להציב בכוננות נגמ"שי נמר לראשונה מאז מבצע צוק איתן, טנקי מרכבה, חוליות מרגמות ובמקרי קיצון מסוקי קרב שיוקפצו במידת הצורך. ההפגנות לאורך גבול הרצועה החלו כבר בשנה שעברה. לאט ובזהירות הצליח ארגון החמאס ליצור משוואה חדשה: הפגנות אלימות, תוך התשה של כוחות צה"ל שהשלימו עם התופעה.

בהנחיית הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט נמשכות העבודות לבניית החומה התת קרקעית למרות המתח. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
ממשיכים לעבוד בגבול הרצועה, אתמול/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט
במטכ"ל יודעים שאם חמאס מעוניין בהפגנות הן יימשכו, ושצלפים, טנקים, ונגמ"שים לא ירתיעו את יחיא סינואר

במטכ"ל יודעים שאם חמאס מעוניין בהפגנות הן יימשכו, ושצלפים, טנקים, ונגמ"שים לא ירתיעו את יחיא סינואר שהתאהב ברעיון שמסיט את הביקורת ממנו לישראל והרשות הפלסטינית.

לא בכדי הוא הקים תחת ממשלת חמאס את הרשות הלאומית העליונה לצעדת "השיבה הגדולה ושבירת הסגר", ונכון לעכשיו לא נראה שיש לצה"ל אסטרטגיה המשולבת עם רעיון מדיני של הממשלה, שיעצור את ההפגנות או לפחות יצמצמו. בניגוד לעמדת בכירים בצה"ל היקף ההפגנות לא באמת הצטמצם וחמאס שולט בהן. הוא נערך להפגנת ענק ב-15.5 סביב העברת השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים.

צה"ל יידרש לתהליך עמוק של הפקת לקחים כמו למשל בתחום האמצעים לפיזור הפגנות. רק בשבוע שעבר הבחינו קצינים בזרוע היבשה כי חלק מהגז המדמיע לא באמת יעיל נגד מאות המפגינים שמגיעים לגדר, ונדרש לרכוש רחפנים שיודעים להטיל רימוני גז מדמיע בעומק השטח.

לוחמים שיורים רימונים במטול נאלצים להתקרב לקו הגבול כשהם חשופים לירי צליפה. המבחן האמיתי יתקיים ב-15.5 עד אז מוגדרות ההפגנות על ידי גורמי צבא כ"חזרות גנרליות". אסור לצה"ל להסתפק במוכנות לתרחישים כפי שהיו עד כה ויש להיערך שהם ייצאו מכלל שליטה.

צה"ל צריך אסטרטגיה - כי כעת מדברים גורמים בשטח על "הכלה" של האירועים ו"התשה" של הפלסטינים. אם המצב יימשך כך עשוי גרף האימונים החדש, "הבייבי" של הרמטכ"ל גדי איזנקוט (17 שבועות אימונים 17 שבועות תעסוקה מבצעית) לספוג זעזועים.

עמדת צלף ישראל. חמאס מרחיב את היקף המוצבים שלו מול עמדות צה"ל לאורך הגבול. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
עמדת צלף על גבול הרצועה/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט
כרוזי אזהרה שהוטלו על ידי צה"ל לקראת הפגנות ברצועת עזה 20.4.18. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
כרוזי האזהרה שהטיל צה"ל, היום/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל
כרוזי אזהרה שהוטלו על ידי צה"ל לקראת הפגנות ברצועת עזה 20.4.18. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
כרוזי האזהרה שהטיל צה"ל, היום/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully