וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ש"רוסיה חיבלה" באתר התקיפה הכימית: "הפקחים נכנסו לדומא"

17.4.2018 / 16:05

אחרי עיכוב של יממה, הטלוויזיה הממלכתית דיוחה כי נציגי הארגון למניעת הפצת נשק כימי הגיעו לפרבר של דמשק. זאת ברקע החשש כי צבא רוסיה השמיד ראיות בשטח. ארדואן ורוחאני שוחחו: להמשיך בשיתוף הפעולה למציאת פתרון

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר אלטר

פקחי הארגון למניעת הפצת נשק כימי (OPCW) נכנסו היום (שלישי) לעיירה דומא, שבפרברי דמשק, שם אירעה לפי דיווחים ועדויות תקיפה כימית קטלנית - כך טענה הטלוויזיה הממלכתית בסוריה. הפקחים אמורים לאסוף דגימות וראיות כדי לקבוע אם אכן היה שימוש בגזים רעילים, אולם במערב הזהירו כי ייתכן שרוסיה חיבלה באתר.

הפקחים הגיעו לדמשק ביום שבת, אך לא קיבלו גישה לדומא עד היום. צרפת וארצות הברית הטילו ספק בתכליתה של המשלחת הזו, והזהירו כי כל ראיה מפלילה ככל הנראה סולקה מהשטח עד עתה. "יש סבירות גבוהה לכך שעדויות הכרחיות הוסרו מהמקום, שנמצא בשליטה מוחלטת של צבאות רוסיה וסוריה", נמסר ממשרד החוץ של צרפת.

שגריר ארצות הברית ב-OPCW קן וורד אמר אתמול כי הרוסים כבר ככל הנראה חיבלו באתר, אך מוסקבה הכחישה זאת.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב: ייתכן שרוסיה השמידה ראיות באתר התקיפה הכימית בסוריה
פוטין שוחח עם רוחאני: תקיפות נוספות בסוריה יגרמו לכאוס בעולם
נכתשו עד דק: הלוויין חושף את ההרס במתקני הנשק הכימי בסוריה

ילד שנפגע במתקפה הכימית בעיירה דומא, דמשק, סוריה, אפריל 2018. רויטרס
ילד שנפגע בתקיפה הכימית בדומא/רויטרס

במקביל, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן שוחח היום עם נשיא איראן חסן רוחאני על ההתפתחויות בסוריה. השניים הסכימו להמשיך בשיתוף הפעולה עם רוסיה, במטרה לקדם פתרון למלחמה בסוריה. זאת חרף המחלוקות סביב המשך שלטונו של בשאר אסד, ותמיכתה של אנקרה בתקיפות של ארצות הברית, בריטניה וצרפת בסוף השבוע, לעומת התנגדותן של מוסקבה וטהראן.

על אף התקיפות ביום שבת והאיומים ההדדיים, בשטח לא נראה בשלב זה סימן לכך שרוסיה או סוריה ינסו להגיב על המהלך של המערב, כשבמקביל שלוש המדינות מדגישות כי הן לא חיפשו חילופי משטר. נשיא צרפת עמנואל מקרון הודה היום כי המהלך הצבא היה יותר פוליטי באופיו, "למען כבודה של הקהילה הבינלאומית".

שלוש המדינות הצהירו אמנם כי ארסנל הנשק הכימי של אסד נפגע משמעותית אחרי שיגורם של יותר ממאה טילים לעבר שלוש מטרות, אך גם הן הודו שהוא לא הושמד לחלוטין. זאת בין היתר לנוכח הכוננות של דמשק בשבוע שקדם לתקיפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully