וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: "טראמפ בלם הטלת סנקציות נוספות על רוסיה"

16.4.2018 / 22:35

לאחר שהשגרירה היילי הצהירה כי הגבלות כלכליות חדשות יוטלו על מוסקבה לאור התמיכה במשטר אסד, בוושינגטון פוסט דווח כי הנשיא האמריקני מנע את המהלך. "הוא לא מרגיש בנוח לעשות זאת בזמן זה", אמרו גורמים בכירים בממשל

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בלם הערב (שני) תכנית של הממשל להטיל סנקציות נוספות על רוסיה כעונש על תמיכת הקרמלין במשטרו של בשאר אסד - כך דווח בוושינגטון פוסט. אמש התראיינה שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, לרשת CBS ואמרה כי היום תתפרסם הודעה על סבב נוסף של סנקציות. לדבריה, שר האוצר סטיב מנוצ'ין היה אמור להודיע על סנקציות שיוטלו כלפי חברות שסיפרו למשטר אסד ציוד וחומרים ששימשו את המשטר לייצור הנשק הכימי.

אלא שלפי דיווח בוושינגטון פוסט, טראמפ שוחח אמש עם יועציו ואמר להם כי הוא כועס על ההודעה, ושהוא אינו מרגיש בנוח להטיל סנקציות נוספות על רוסיה בשלב זה - כל פי גורמים בכירים בממשל.

עוד בוואלה! NEWS:
מקרון: שכנעתי את טראמפ להישאר בסוריה; הבית הלבן: אין שינוי בתכניות
נתניהו עונה לאיומי איראן: "נגן על עצמנו, בעצמנו נגד כל איום"
טראמפ עונה לראש ה-FBI המודח: ביצע פשעים רבים בשל מרמורו

ארה"ב מטילה סנקציות חדשות על אוליגרכים ובכירים בממשל פוטין. רויטרס
לא יוטלו סנקציותללא התגרות נוספת של רוסיה. טראמפ ופוטין/רויטרס

בסוף חודש מרץ גירשה ארצות הברית 60 דיפלומטים רוסים וכן סגרה את הקונסוליה הרוסית בסיאטל כעונש על הרעלת המרגל הרוסי לשעבר, סרגיי סרקיפל יחד עם בתו בבריטניה בחודש שעבר. בתחילת אפריל הוטלו סנקציות נוספות על 24 אוליגרכים רוסים, חלקם מקורבים אישית לפוטין, ועל קבוצה של חברות רוסיות וזאת במחאה על ההתערבות הרוסית בבחירות.

בכירים בממשל מסרו לעיתון כי הסנקציות נשקלו בכובד ראש יחד עם צעדים ענישה כלכליים נוספים שניתן היה ליישם אולם כל אלה לא ייצאו לפועל ללא אישורו של הנשיא. לפי הדיווח, טראמפ לא צפוי לתמוך בצעד הזה כל עוד לא תהיה פעולה נוספת של התגרות מצב מוסקבה.

עוד באותו נושא

ארה"ב: ייתכן שרוסיה השמידה ראיות באתר התקיפה הכימית בסוריה

לכתבה המלאה
שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי בדיון במועצת הביטחון של האו"ם בעקבות התקיפה בסוריה, 14 באפריל 2018. רויטרס
הנשיא זעם על הצהרתה. היילי/רויטרס

עוד דווח כי לאחר הראיון של היילי, הודיעו בכירים בממשל לשגרירות רוסיה כי סנקציות נוספות לא יוטלו בשלב זה, והבית הלבן החליט לתאר את דבריה של היילי כלא מדויקים. "סנקציות נוספות נשקלות והחלטה תימסר בעתיד", מסרה דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס.

ארצות הברית אמרה היום כי ייתכן שרוסיה חיבלה באתר שבו אירעה המתקפה הכימית בפרברי דמשק, שנכבשו לחלוטין על ידי המשטר בגיבוי רוסיה. השגריר האמריקני בארגון למניעת נשק כימי (OPCW) קרא לגוף במהלך דיון סגור לגנות את המשך השימוש בנשק כימי. מוסקבה דחתה את הטענות. בתקיפה בדומא ביום שבת שעבר נהרגו עשרות בני אדם שנחשפו לפי הטענות והעדויות לגזים רעילים, ובתגובה תקפו ארצות הברית, בריטניה וצרפת שלושה מתקנים הקשורים לתכנית הכימית של משטרו של בשאר אסד. רוסיה וסוריה מכחישות כי נעשה שימוש בנשק כימי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully