וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון: שכנעתי את טראמפ להישאר בסוריה; הבית הלבן: אין שינוי בתכניות

16.4.2018 / 8:15

נשיא צרפת אמר כי שוחח עם נשיא ארה"ב לפני התקיפה בסוריה בשיתוף בריטניה והביא לשינוי עמדתו. "שכנעתי אותו שהדבר הכרחי", אמר. בוושינגטון מתעקשים: מתכוונים להחזיר את החיילים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר אתמול (ראשון) כי שכנע את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להשאיר את חיילו בסוריה. מקרון אמר כי בשיחת טלפון שהתקיימה בין השניים טרם התקיפה המשולבת בסוריה של מדינותיהם בשיתוף בריטניה, "שכנעתי אותו שהשארת הכוחות היא הכרחית". עם זאת, בבית הלבן דחו את דבריו.

מקרון הוסיף כי לארצו יש "לגיטימציה בינלאומית לפעול במסגרת זו, יש שלוש חברות במועצת הביטחון של האו"ם שמעורבות בכך". עוד אמר נשיא צרפת כי הוא שכנע את טראמפ שלא לתקוף מטרות נוספות פרט לאלו הקשורות לתכנית הנשק הכימי.

עוד בוואלה! NEWS:
אנשי ביטחון בדירה ונפילה מסתורית: מותו של העיתונאי שהביך את פוטין
פוטין שוחח עם רוחאני: תקיפות נוספות בסוריה יגרמו לכאוס בעולם
חברי פרלמנט רוסים נפגשו עם אסד: "הוא במצב רוח טוב"

נשיא צרפת מקרון, 12 באפריל 2018. רויטרס
"זוכים ללגיטימציה בינלאומית". מקרון/רויטרס

כמה שעות לאחר מכן, בבית הלבן הדגישו כי טראמפ מעוניין בהחזרת 2,000 החיילים מסוריה מהר ככל האפשר. "משימתה של ארצות הברית לא השתנתה", אמרה דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס. "אנחנו מחויבים להביס את דאעש וליצור את התנאים הדרושים שימנעו את חזרתו. בנוסף לכך, אנחנו מצפים מבעלי בריתנו באזור לקחת תפקיד רחב יותר מבחינה צבאית וכלכלית בהגנת האזור".

אתמול אמרה שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי כי ארצות הברית לא תסיג את כוחותיה מסוריה עד שמטרותיה יושגו. לדבריה, "יש לארצות הברית שלוש מטרות בסוריה - לוודא שלא ייעשה שימוש בנשק כימי, הבסתו של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ותצפית על מעשיה של איראן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ נואם בנושא תקיפה בסוריה, וושינגטון, 12 באפריל 2018. AP
אמר כי יסיג את כוחותיו בקרוב. טראמפ/AP

טראמפ בירך על תוצאות התקיפה המשולבת בליל שבת בסוריה שלדבריו "לא היו יכולות להיות טובות יותר". בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו הוסיף טראמפ כי המתקפה "יצאה לפועל בצורה מושלמת" והודה לבריטניה ולצרפת על "חוכמתן וכוחן הצבאי המעולה". את הציוץ חתם טראמפ במילים "המשימה הושלמה".

בתקיפה השתתפו מטוסי קרב, מפציצים ומשחתות של צבאות שלוש המדינות - שתקפו שמונה מטרות צבאיות ברחבי סוריה, באמצעות שיגורם של כמאה טילים. מרבית המטרות השתייכו למערך הנשק הכימי של צבא אסד, בהן מתקני ייצור ומחסנים.

(עדכון ראשון: 23:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully