וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי ביטחון בדירה ונפילה מסתורית: מותו של העיתונאי שהביך את פוטין

מקסים בורודין סיקר לאחרונה את מעורבותם של שכירי חרב רוסים בלחימה בסוריה, ואת מותם של עשרות מהם בהפצצה אמריקנית. הוא מת מפצעיו לאחר שנפל מחלון ביתו שבקומה החמישית, אך מקורביו בטוחים שלא מדובר בהתאבדות

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

העיתונאי הרוסי מקסים בורודין מת מפצעיו לאחר שנפל מחלון ביתו שבקומה החמישית בשבוע שעבר. למרות שסיבת מותו הרשמית של עיתונאי התחקירים שעסק לרוב בפרשות שחיתות ובפלילים בן ה-32 הייתה התאבדות, זמן קצר לאחר המקרה החלו להצטבר שמועות ולפיהן בורודין לא שם קץ לחייו. חברו של העיתונאי אמר כי שוחח עמו לפנות בוקר ביום הנפילה וטען כי הבניין הוקף ב"אנשי ביטחון שלבשו מדי הסוואה ועטו מסכות על פניהם". חברו טען כי בורודין הביע באוזניו את החשש שאנשי הביטחון מתכננים לערוך חיפוש בדירתו שבעיר יקטרינבורג וממתינים לצו בית המשפט.

בשבועות האחרונים הוא כתב רבות על מותם של שכירי חרב רוסיים שלחמו בסוריה. ב-7 בפברואר תקפו שכירי חרב רוסים בטנקים ובארטילריה כוחות מורדים סורים שנתמכו בידי ארצות הברית. בתקיפה אווירית אמריקנית שהגיעה כתגובה, נהרגו על פי ההערכות עשרות שכירי חרב רוסים. על פי אחת ההערכות, נהרגו כ-200 רוסים בהפצצה, אל אף שהממשלה הרוסית לא אישרה את המספר.

עוד בוואלה! NEWS:
אבו מאזן בפסגה הליגה הערבית: "הבעיה הפלסטינית נותרה ללא פתרון"
פוטין שוחח עם רוחאני: תקיפות נוספות בסוריה יגרמו לכאוס בעולם
פליטים ראשונים שבו למיאנמר, אף שהאו"ם הזהיר כי עדיין מסוכן עבורם

מקסים בורודין, עיתונאי רסוי שהתאבד בנסיבות מסתוריות. --, מערכת וואלה! NEWS
ביקש לחשוף את שכירי החרב הפועלים בסוריה. בורודין/מערכת וואלה! NEWS, --

כשעה לאחר השיחה בין בעיתונאי לחברו, שוחחו השניים שנית ובורודין אמר כי טעה וכנראה שאנשי הביטחון שראה ערכו תרגיל במקום. "לא דיברתי איתו לאחר מכן", אמר חברו. "חיכיתי שיצור איתי קשר, אך למחרת ראיתי דיווח שהוא נמצא ברחוב והובהל לחדר המיון. פולינה רומנטסייבה, עורכת האתר "נובי דן" שבו עבד בורודין, טענה אף היא ביום שבו נפל מהחלון כי היא מאמינה שאין מדובר בהתאבדות.

באופן רשמי, רוסיה מכחישה כי היא שולחת שכירי חרב לאזורי עימות שבהם היא מעורבת, אך נוכחותם נודעה גם במזרח אוקראינה. רובם הם יוצאי כוחות הביטחון לשעבר, ומותם לא מדווח על ידי כלי התקשורת הרשמיים ברוסיה והלוויותיהם נערכות בחשאי. שורת דיווחים בכלי תקשורת בשנים האחרונות העלו כי עשרות שכירי חרב נהרגו ברחבי סוריה וכי משפחותיהם נאלצו לקבור אותם בטקסים מצומצים.

בכלי תקשורת עצמאיים ברוסיה, דווח כי שכירי החרב היו חלק מארגון הצללים "וגנר", שנחשב למקבילה הרוסית לחברת שכירי החרב האמריקנית "בלקווטר". הם ככל הנראה נשכרו על ידי אסד או בעלי בריתו במטרה להשתלט על שדה נפט בדיר א-זור שבמזרח המדינה.

תרגיל של כוחות מיוחדים מצבא רוסיה, אוקטובר 2015. משרד ההגנה של רוסיה, מערכת וואלה! NEWS
חיילים רוסים/מערכת וואלה! NEWS, משרד ההגנה של רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully