וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליטים ראשונים שבו למיאנמר, אף שהאו"ם הזהיר כי עדיין מסוכן עבורם

משפחה בת חמש נפשות מקרב מיעוט הרוהינגיה המוסלמי שבה מבנגלגש ל"מחנה יישוב מחדש", חרף אזהרות סוכנות הפליטים כי התנאים עדיין לא בשלים לכך. הם קיבלו תעודה מיוחדת, אך לא כזו המקנה להם אזרחות

צילום: רויטרס, עריכה:

ממשלת מיאנמר אמרה היום (שבת) כי היא יישבה מחדש משפחת פליטים מוסלמים ראשונה מבנגלדש, על אף שהאו"ם הזהיר כי עוד לא בטוח עבורם לשוב למדינה. לטענת הרשויות, חמישה בני משפחה מקרב מיעוט הרוהינגיה הגיעו למחנה יישוב מחדש", שם קיבלו ציוד ותעודות זהות, הראשונים מאז החל המשבר ההומניטרי החריף.

יותר מ-650 אלף מוסלמים נמלטו לבנגלדש השכנה מאז פרץ באוגוסט סבב הלחימה האחרון במדינת ראקין, כשהם מספרים על מעשי זוועה שביצעו בהם חיילים ומיליציות מקומיות של בודהיסטים, הכוללים רצח שיטתי, אונס ושריפת כפרים.

לקריאה נוספת בנושא
השליכו לקבר אחים: 7 חיילים במיאנמר נשלחו למאסר על רצח מוסלמים

משפחה מקרב הרוהינגיה במחנה ליישוב מחדש במיאנמר, 15 באפריל 2018. AP
המדינה לא מכירה בהם כמיעוט רשמי. קליטת המשפחה במחנה במיאנמר/AP

לפי האו"ם וארגוני זכויות אדם, מדובר בטיהור אתני ובפשעים נגד האנושות, אך צבא מיאנמר מכחיש כי הוא פוגע באזרחים וטוען כי הוא נלחם רק במורדים מקרב הרוהינגיה, שאותם הוא מכנה טרוריסטים. מוקדם יותר החודש נשלחו שבעה חיילים לעשר שנות מאסר בגין רצח של עשרה מוסלמים.

הממשלה במדינה הבודהיסטית לא מכירה בבני הרוהינגיה כמיעוט רשמי, ואפילו לא מכנה אותם בשם, ולכן הם מנועים מלקבל אזרחות ונחשבים מהגרים בלתי-חוקיים מבנגלדש. תמונות שפורסמו על ידי הרשויות הראו כי אותה משפחה קיבלה תעודות שלא מקנים לה אזרחות, ופתרון זה נדחה על ידי מנהיגי הרוהיגיה שבמחנות הפליטים בבנגלדש.

לפני ההכרזה על הגעת משפחת הפליטים, סוכנות הפליטים של האו"ם הזהירה כי התנאים במיאנמר אינם "בטוחים, מכובדים או מבוססים" עבור חזרת הרוהינגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully