וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליכו לקבר אחים: 7 חיילים במיאנמר נשלחו למאסר על רצח מוסלמים

קבוצת החיילים, שמנתה גם קצינים, תרצה עשר שנות מאסר עם עבודות פרך. זאת אחרי שהצבא הודה כי הם הרגו עשרה גברים מקרב מיעוט הרוהינגיה. הטבח הוא חלק מקמפיין שיטתי נגד המיעוט הנרדף, שאת קיומו מכחישים כוחות הביטחון

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

שבעה חיילים בצבא מיאנמר נשלחו אתמול לעשר שנות מאסר ועבודות פרך בשל מעורבותם ברצח של עשרה גברים מוסלמים מקרב מיעוט הרוהינגיה. הצבא מסר כי החיילים הורשעו בשל "מעורבות ותרומה לרצח".

הצבא הודה בתחילת השנה לראשונה במעורבותם של החיילים - ארבעה קצינים וארבעה חיילים - בהרג שהתרחש בכפר אין דין. המקרה נחקר על ידי שני עיתונאים של סוכנות הידיעות רויטרס, שנעצרו בעקבות זאת ועדיין מוחזקים במעצר. היום (רביעי) דחה בית משפט במדינה בקשה לבטל את התיק נגד השניים.

הרצח הוא חלק ממה שלפי ארגוני זכויות אדם הוא קמפיין נרחב לטיהור אתני של המיעוט המוסלמי על ידי צבא מיאנמר. יותר מ-650 אלף מקרב הרוהינגיה נמלטו לבנגלדש השכנה מאז פרץ באוגוסט סבב הלחימה האחרון במדינת ראקין, כשהם מספרים על מעשי זוועה שביצעו בהם חיילים ומיליציות מקומיות של בודהיסטים.

צבא מיאנמר מכחיש כי הוא פוגע באזרחים וטוען כי הוא נלחם רק במורדים מקרב הרוהינגיה, שאותם הוא מכנה טרוריסטים.

מצעד של צבא מיאנמר, מרץ 2018. רויטרס
מואשם בהרג שיטתי. מצעד של צבא מיאנמר/רויטרס

לפי התחקיר של רויטרס, ההרוגים נקברו בקבר אחים בתחילת ספטמבר, אחרי שהם הוכו למוות או נורו למוות על ידי שכניהם הבודהיסטים ועל ידי חיילים. עם זאת, הצבא טען כי ההרוגים היו חלק מקבוצה של כ-200 חמושים שתקפו את כוחות הביטחון, בניגוד לעדויות שהגיעו לידי רויטרס על ידי עדי ראיה.

לטענת התושבים בכפר, לא הייתה מתקפה גדולה של חמושים על כוחות הביטחון באין דין. עדי ראיה מקרב הרוהינגיה סיפרו כי החיילים בחרו את העשרה מתוך קבוצה של מאות גברים, נשים וילדים שניסו להסתתר בחוף סמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully