וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן בפסגה הליגה הערבית: "הבעיה הפלסטינית נותרה ללא פתרון"

15.4.2018 / 18:22

בנאומו בפסגה בערב הסעודית תקף יו"ר הרשות הפלסטינית את האו"ם ומוצעת הביטחון על כך שלמרות מאות החלטות עליהם הצביעו - בעיית הפלסטינים נותנה ללא פתרון. בנוסף הבהיר כי "המאמצים לפיוס פלסטיני יימשכו". הכינוס הערבי נפתח ללא אמיר קטאר

"ארצות הברית הפרה את כל החוקים בהחלטתה בנושא ירושלים, החלטת טראמפ הפכה את ארצות הברית לצד בעניין במקום מתווך", כך תקף יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בפסגת הליגה הערבית שנפתחה היום (ראשון) בערב הסעודית, ללא אמיר קטאר.

"ירושלים היתה ותישאר בירת מדינת פלסטין. הבעיה הפלסטינית נשארה ללא פתרון למרות מאות החלטות עליהן הצביע האו"ם ומועצת הביטחון", המשיך אבו מאזן. יו"ר הרשות תהה "עד מתי תתנהג ישראל כמדינה מעל לחוק?". הוא הוסיף כי "המאמצים לפיוס פלסטיני לא עצרו ויימשכו, נתנו להם הזדמנות אחרי הזדמנות".

מלך ערב הסעודית נואם במהלך מפגש הפסגה, 15 באפריל 2018. AP
נאומו של מלך ערב הסעודית, היום בפסגה הערבית/AP
נשיא ארה"ב טראמפ ואמיר קטאר א-ת'אני, אפריל 2018. רויטרס
טראמפ ואמיר קטאר/רויטרס

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי נאם היום גם כן בפסגה הערבית ואמר כי "על הקהילה הבינלאומית מוטלת אחריות ברורה מול הניסיון להפקיע זכויות פלסטינים. הזכות הערבית בירושלים היא זכות קבועה ולא ניתנת למשא ומתן".

לדבריו, "הסוגיה הפלסטינית אינה סוגיית הערבים בלבד, היא סוגיית הצדק בפני הכוח. האחריות דורשת מאיתנו כערבים למתוח ביקורת עצמית, לולא הזלזול שלנו כערבים, פלסטין לא היתה מגיעה למצב שבו היא נמצאת היום". הנשיא הוסיף כי "היוזמה הערבית לשלום היא המסגרת המתאים לסיום הכיבוש הישראלי , מצרים פועלת עם הפלסטינים לסיום הפילוג הפלסטיני ולנוע לעבר המשא ומתן".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ראשוני- הנאום במועצת הביטחון- אבו מאזן: קורא להכיר במדינה פלסטינית. צילום: רויטרס, רויטרס
"הבעיה הפלסטינית נותרה ללא פתרון". אבו מאזן/רויטרס, צילום: רויטרס

מלך ירדן עבדאללה אמר בכינוס כי "נמשיך להדוף כל ניסיון לשינוי הסטטוס קוו בירושלים". הוא התייחס למשבר בסוכנות הפליטים אונר"א ואמר כי "כל פגיעה בארגון יזיק באופן שלילי לחמישה מיליון פליטים פלסטינים באזור". מלך סעודיה סלמאן אמר כי אנו "מגנים את ההחלטה של ארצות הברית להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים. הבעיה הפלסטינית היא הראשונה עבורנו ותישאר כך עד להשגת מדינה פלסטינית עצמאית.

מזכ"ל הליגה הערבית אחמד אבו אל-עייט תקף בדבריו את שלטונו של אסד ואמר כי "השלטון הסורי נושא באחריות הגדולה לקריסת הלאום ואובדן הכבוד". לדבריו, "התערבות איראן באזור לא מבשרת טובות למדינות ערב. איראן תומכת בכנופיות טרור בתימן ופוגעת בביטחון הממלכה הסעודית".

הפסגה השנה מתקיימת ללא נציגות מקטאר, בסימן לכך שהמשבר בן כמעט השנה בין השכנות עדיין רחוק מפתרון. בראש המשלחת הקטארית עומד נציגה הקבוע בליגה הערבית, סיף בן מוקדם אל-בוייניין, בעוד שמרבית יתר 22 המדינות החברות מיוצגות על ידי ראש המדינה.

בשנה שעברה, עמד אמיר קטאר, שייח תמים בן חמד א-ת'אני, עמד בראש המשלחת בליגה הערבית שהתקיימה בירדן. שליט הנסיכות שב לדוחא ביום שבת, אחרי ביקור בארצות הברית, שבמהלכו נפגש עם הנשיא דונלד טראמפ. טראמפ בתחילה צידד בערב הסעודית ובבעלות בריתה, אך עתה דוחף לפתרון המשבר במטרה להציג חזית מאוחדת נגד איראן.

ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, בחריין ומצרים ניתקו את קשריהן עם קטאר ביוני שעברה, בטענה כי היא תומכת בטרור. קטאר מכחישה זאת ואומרת כי החרם הוא ניסיון לפגוע בריבונות שלה.

ביום חמישי אמר שר החוץ הסעודי עאדל אל-ג'ובייר כי המשבר לא יהיה על הפרק במהלך הפסגה בעיר דהראן. לפי הפסגה, ארבע המדינות המחרימות אשררו את דרישותיהן - כולל סגירת רשת אל-ג'זירה וצמצום היחסים עם איראן - כ"בסיס ההכרחי" לפתרון המשבר.

(עדכון ראשון: 14:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully