וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת הונגריה: מדיניות ההגירה של האיחוד מאיימת על היהודים

16.4.2018 / 19:29

לרגל יום השואה המקומי, נמסר מלשכתו של אורבן כי כדי להילחם באנטישמיות, על אירופה לשוב "למסורת הנוצרית-יהודית". לדבריו, מדיניות בריסל הובילה לחוסר סובלנות דתית ביבשת, שמתאפיין בפיגועי טרור

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מדיניות הגירה "בלתי-אחראית", שנגרמה בחלקה על ידי האיחוד אירופי, הובילה לחוסר סובלנות דתית במערב אירופה שמאיים על הקהילות היהודיות - כך נמסר היום (שני) מלשכתו של ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, שבוע אחרי ניצחונו הגורף בבחירות שהקנו לו כהונה שלישית ברציפות. הוא ניהל קמפיין בחירות שהזהיר כי המיליארדר היהודי-אמריקני ג'ורג' סורוס, יליד הונגריה, מקדם מדיניות של דלת פתוחה למהגרים בהונגריה ובמדינות אחרות במרכז אירופה ובמערבה.

המנהיג הלאומן, שמציג את עצמו כמגנה של הונגריה מפני "פלישה" של פליטים מוסלמים שיפגעו בתרבות ובערכיה הנוצריים, מסר את ההצרה לרגל ציון יום השואה המקומי, ובה הדגיש את ביקורתו הרבה כלפי מדיניות ההגירה של האיחוד."יש דרך אחת להילחם בהתחזקות האנטישמיות", מסרה לשכתו. "על אירופה לשוב לערכים הנובעים מהמסורת הנוצרית-יהודית".

"חוסר הסובלנות הדתית המאיים על אירופה - שהוא תוצאה ישירה של מדיניות ההגירה הבלתי אחראית של בריסל - התרגם למעשי אלימות חסרי תקדים בחצי המערבי של היבשת", נאמר בהצהרה, ביחס למספר מתקפות הטרור הקטלניות שפקדו את אירופה מאז 2015.

עוד בנושא:
מחאת ענק בהונגריה נגד אורבן: "אנחנו הרוב, הבחירות לא היו נקיות"
ברוב מוחץ: אורבן זכה בכהונה שלישית בבחירות בהונגריה
הקהילה היהודית בהונגריה: אורבן לא קיבל אחריות על מה שקרה בשואה

בנימין נתניהו  וראש ממשלת הונגריה  ויקטור אורבן 18 ביולי 2017. חיים צח/ לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
טוען כי הוא נאבק באנטישמיות. אורבן לצד נתניהו, בשנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS, חיים צח/ לע"מ

אורבן נוהג להדגיש את מחויבותו להיאבק באנטישמיות, אך חלק מהתבטאויותיו בשנה שעברה הרתיחו את הקהילה היהודית בהונגריה. בין היתר, הוא שיבח את מיקלוש הורטי, מנהיגה של הונגריה בזמן מלחמת העולם השנייה ששיתף פעולה עם גרמניה הנאצית. הוא עצר את גירוש היהודים למחנות ההשמדה רק אחרי שכחצי מיליון מיהודי הונגריה נרצחו בתאי הגזים.

הוא גם העלה את הרעיון ש"כוחות חיצוניים וכוחות בינלאומיים" כמו האיחוד, שאליו הצטרפה הונגריה ב-2004, והאו"ם התערבו בענייניה הפנימיים של המדינה וכפו עליה לקלוט מהגרים. לדבריו, מדיניות ממשלתו, המתנגדת לקליטת פליטים, משרתת גם את האינטרסים של היהודים באירופה.

עם זאת, אורבן גרר ביקורות קשות מהאיחוד ומארצות הברית לאחר ניסוח חקיקה המכונה "לעצור את סורוס", שתקבע מס בגובה של 25% על תרומות זרות לארגוני לא-ממשלתיים, שלפי הממשלה תומכים בהגירה להונגריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully