וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוב מוחץ: אורבן זכה בכהונה שלישית בבחירות בהונגריה

9.4.2018 / 1:42

ראש הממשלה, שמוביל קו תקיף נגד מהגרים וצמצם את חופש מערכת המשפט והתקשורת, זכה אמש בבחירות לפרלמנט. לפי ועדת הבחירות הארצית, אורבן ככל הנראה ישמור על הרוב המוחלט שלו בפרלמנט, שאפשר לו להעביר שורת חוקים שנויים במחלוקת

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן זכה הלילה (שני) בכהונה שלישית ברציפות, אחרי שהבטיח את המשך הרוב בין שני השלישים בפרלמנט. המנהיג הלאומני הציג את עצמו כמגנה של הונגריה מפני פלישה של מהגרים מוסלמים והריץ קמפיין שכלל בעיקר מסרים נגד מהגרים.

"ניצחנו, הונגריה רשמה ניצחון גדול", אמר אורבן הנלהב בפני קהל גדול של תומכים סמוך לנהר הדנובה בבודפשט. "אנחנו עומדים בפני קרב גדול. רשמנו ניצחון מכריע, ונתנו לעצמו הזדמנות להגן על הונגריה. מסרי ההפחדה של אורבן הדהדו במיוחד באזורים הכפריים במדינה, שבהם הוא גרף קולות רבים.

לפי ספירת כ-93% מהקולות, מפלגת השלטון "פידס" תקבל 133 מושבים, שהם שני שלישים מ-199 המושבים. המפלגה הלאומנית "יוביק" קיבלה רק 26 מושבים, והסוציאליסטים במקום השלישי עם 20. שתי מפלגות שמאל קטנות נוספות, DK ו-LMP, זכו בתשעה ושמונה מושבים בהתאמה.

משמעות התוצאות היא שלאורבן, בן 54, יהיה את הרוב הדרוש להמשיך ולשנות את החוקה. האיחוד האירופי התקשה לעצור את אורבן, שלפי מבקר ניצל את ניצחונותיו הסוחפים ב-2010 וב-2014 כדי לשחוק את הדמוקרטיה.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי שהשתלט על הונגריה, לאורבן נותר רק נשק אחד: הפחדה מפליטים

ראש ממשלת הונגריה, אורבן, פונה לתומכים לאחר ההודעה על ניצחונו בבחירות 8 באפריל 2018. רויטרס
שולט ביד רמה במדינה. אורבן חוגג את ניצחונו/רויטרס

ניצחונו עשוי לדחוף אותו להפעיל לחץ רב יותר בתוך ברית מדינות מרכז אירופה מול מדיניות ההגירה של בריסל. אורבן, מנהיגה הוותיק ביותר של הונגריה הפוסט-קומוניסטית, מתנגד לאינטגרציה גדולה יותר בתוך הגוש וחבר לפולין, הנשלטת אף היא על ידי מפלגה לאומנית. הוא הביע תמיכה בהנהגה בוורשה על התמיכה שהביעה בו לפני ההצבעה.

שיעור ההצבעה היה כ-70%, אחד הגבוהים ביותר מאז נפילת המשטר הקומוניסטי. ההערכות סברו כי אחוז גבוה יפגע באורבן, אך הוא זכה לתמיכה רבה בעיירות קטנות ובכפרים. מרבית התושבים באזורים הללו צופים בערוץ הממלכתי, המשדר שוב ושוב ידיעות על מהגרים הגורמים לצרות בערי מערב אירופה.

תחת שלטונו של אורבן, הקימה הונגריה גדרות תיל בגבולותיה עם סרביה ועם קרואטיה ב-2015, במטרה לעצור את זרם המהגרים הבלתי-חוקי. מדיניותו הובילה להתנגשויות עם האיחוד האירופי, בין היתר בשל סירובו להסכים לתכנית חלוקת הפליטים במדינות הגוש על בסיס מכסות קבועות.

במהלך קמפיין הבחירות שלו, ראש הממשלה הזהיר כי אם האופוזיציה תעלה לשלטון, הונגריה "תוצף" באלפי מהגרים מוסלמים שיפגעו בתרבות ובמסורת הנוצרית שלה. הוא מאשים את ג'ורג' סורוס, המיליארדר היהודי אמריקני ממוצא הונגרי, בקשירת קשר עם האו"ם והאיחוד להעברת אלפי פליטים למדינה.

(עדכון ראשון: 14:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully