וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-FBI המודח: להנחה שקלינטון תנצח היה חלק בפתיחת החקירה נגדה

15.4.2018 / 3:08

קומי ציין כי הוא חשש מהאפשרות שיסתיר מידע על הנשיאה העתידית, נכון להערכות ב-2016. עם זאת, הוא טוען כי לא חשב על כך במפורש. קלינטון נחקרה בחשד לשליחת הודעות אי-מייל מסווגות משרת פרטי, אך לבסוף לא הועמדה לדין

ביל והילרי קלינטון לפני השבעת הנשיא דונלד טראמפ, וושינגטון. 20 בינואר 2017. GettyImages
התחזיות צפו כי תנצח בבחירות. קלינטון בהשבעת הנשיא טראמפ/GettyImages

ראש הבולשת הפדרלית (FBI) לשעבר, ג'יימס קומי, אמר הלילה (ראשון) בראיון ל-ABC כי ההנחה שהילרי קלינטון תנצח בבחירות לנשיאות ארצות הברית שהתקיימו ב-2016 היה חלק בפתיחת החקירה נגדה. קלינטון נחקרה בחשד לכך שבעת תקופתה כשרת חוץ בממשלו של ברק אובמה, השתמשה בשרת פרטי לצורך שליחת הודעות אי-מייל, ובהן הודעות שהתברר בדיעבד שכללו בחלקן מידע מסווג.

על האף שה-FBI החליט בסופו של דבר שלא להעמיד אותה לדין, יש הטוענים כי פתיחת החקירה כמה ימים לפני הבחירות השפיעה על תוצאותיהן, וכי עמדו מאחוריה מניעים פוליטיים. "אני לא זוכר שחשבתי על כך באופן מודע, אבל פעלתי בעולם שבו הילרי קלינטון עמדה להביס את דונלד טראמפ, כך שאני בטוח שזה היווה גורם", הודה קומי. הוא התייחס לאפשרות ש"היא הולכת להיבחר לנשיאות, ואם אסתיר זאת מהעם האמריקני, היא תהפוך ללא לגיטימית מן הרגע הראשון, ברגע שזה יתגלה".

עוד בוואלה! NEWS:
התביעה בארה"ב: נפתחה חקירה פלילית נגד עורך דינו של טראמפ
מכה לרפובליקנים: יו"ר בית הנבחרים פורש לפני הבחירות לקונגרס
ברקע ההכנות לתקיפה בסוריה: היועץ לביטחון המולדת של ארה"ב התפטר

עדותו של ראש האף בי איי לשעבר ג'יימס קומי בפניי הסנאט, וושינגטון, 8 ביוני 2017. רויטרס
"פעלתי בעולם שבו הילרי קלינטון עמדה להיות הנשיאה". קומי/רויטרס

קומי, שהודח על ידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחודש מאי, התראיין ברקע פרסום ספר חדש פרי עטו בשם: "נאמנות גבוהה יותר: אמת, שקרים ומנהיגות". טראמפ, שביקר את קומי באופן חוזר ונשנה לפני שלבסוף פיטר אותו, כתב ביום שישי בחשבון הטוויטר שלו כי קומי הוא "מדליפן ושקרן מוכח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully