וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע ההכנות לתקיפה בסוריה: היועץ לביטחון המולדת של ארה"ב התפטר

10.4.2018 / 20:41

טום בוסרט היה מצוי עד לאחרונה בלב הדיונים על התגובה האמריקנית למתקפה הכימית בסוריה, אך עזב ככל הנראה לאור כניסתו לתפקיד של היועץ לביטחון לאומי החדש בולטון. בתוך כך, טראמפ ביטל נסיעה לדרום אמריקה עקב המשבר

צילום: רויטרס, CNN, עריכת וידאו: ניר חן

טום בוסרט, היועץ לביטחון המולדת בממשל טראמפ, הודיעו הערב (שלישי) על התפטרותו. העזיבה של בוסרט מגיעה יממה אחרי שהיועץ לביטחון לאומי החדש, ג'ון בולטון, נכנס לתפקידו. לפי הערכות, בולטון מעוניין לקדם כמה דמויות חדשות המזוהות עמו בתוך הממשל, וכך מצא עצמו בוסרט בחוץ. שלשום הודיע הבית הלבן כי דובר המועצה לביטחון לאומי, מייקל אנטון, יסיים גם הוא את תפקידו.

עזיבתו של היועץ לביטחון המולדת מפתיעה שכן רק שלשום הוא היה מצוי בלב הדיונים על התגובה האמריקנית למתקפה הכימית בסוריה, ונשלח להגיב בשם הממשל. "כל האופציות על השולחן", אמר ביום ראשון כשנשאל אם תתכן תגובה צבאית כלפי משטר אסד.


עוד בוואלה! NEWS:
רשימת האורחים לחתונה המלכותית: טראמפ בחוץ, ניצולת פיגוע בפנים
תעלת פסולת גרעינית בגבול: כך מתכננת סעודיה להפוך את קטאר לאי
בכיר איראני על התקיפה בסוריה: "נגיב על הפשע הישראלי"

טום בוסרט, היועץ לביטחון המולדת בממשל טראמפ. רויטרס
שילם את מחיר השינויים בממשל. בוסרט/רויטרס

דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, התייחסה הערב לעזיבה ואמרה: "הנשיא אסיר תודה לטום על המחוייבות שלו לביטחון המדינה שלנו". לדבריה, "טום הוביל את המאמצים של הבית הלבן להגן על ביטחון המולדת, לחזק את הגנת הסייבר שלנו, ולתאם את התגובה לסדרה של אסונות טבע. הנשיא מודה לו על השירות הפטריוטי שלו ומאחל לו בהצלחה".

במקביל, הודיע הבית הלבן כי הנשיא דונלד טראמפ כי יבטל את נסיעתו הצפויה לדרום אמריקה בסוף השבוע הקרוב, כדי לעקוב מקרוב אחר התגובה האמריקנית בסוריה. הוא היה אמור להשתתף בוועידה עם מדינות דרום אמריקה בבירת פרו, לימה, ביום שישי הקרוב. סגן הנשיא מייק פנס ימלא את מקומו. בנוסף, פגישות נוספות שנקבעו לטראמפ כמו נסיעה לקולומביה ופגישה עם הנשיא, בוטלו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישיבת קבינט ב-9 באפריל 2018. רויטרס
טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully