וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר איראני על התקיפה בסוריה: "נגיב על הפשע הישראלי"

10.4.2018 / 12:42

באיראן דווח על מניין הרוגים גבוה יותר בתקיפת בסיס T4 מזה שנמסר תחילה, והלוויותיהם של ההרוגים יתקיימו בהמשך. בכיר איראני מדמשק: "הפשע הישראלי לא יישאר ללא תגובה"

יוסי קופרווסר, תא"ל במיל', לשעבר ראש חטיבת אמ"ן באולפן על התקיפה בסוריה/צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

עלי אכבר ויליאתי, יועצו הבכיר של המנהיג העליון של איראן, הזהיר היום (שלישי) כי ארצו תגיב על תקיפת הבסיס האווירי בסוריה, שאותה היא מייחסת לישראל. "הפשע הישראלי לא יישאר ללא תגובה", אמר מקורבו של עלי חמינאי במהלך ביקור בדמשק, שצוטט על ידי רשת אל-מיאדין.

הבוקר דיווחה סוכנות הידיעות תסנים כי בתקיפת הבסיס האווירי T4 בסוריה נהרגו שבעה אזרחים איראנים, כמעט כפול מהמספר שנמסר אתמול. לפי הדיווח, גופותיהם של השבעה הושבו לאיראן והלוויותיהם יתקיימו בהמשך היום. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח אתמול כי נהרגו לפחות 14 בני אדם בתקיפה, בהם גם איראנים או חברי מיליציות הנתמכות בידי איראן.

לקריאה נוספת על תקיפת הבסיס האווירי
אחרי התקיפה בסוריה: שגריר ישראל ברוסיה זומן לשיחה
התקיפה בסוריה מתחה את עצביו של פוטין - ולא בטוח שיבליג

אזרחים איראנים שעל פי דיווחים נהרגו בתקיפת בסיס T4 בסוריה, אפריל 2018. עיבוד תמונה
ארבעה מההרוגים האיראנים/עיבוד תמונה

אתמול דווח רק על ארבעה הרוגים משורות משמרות המהפכה, בהם גם קצין בדרגת קולונל. יותר מאלף לוחמים בשורות משמרות המהפכה נהרגו בסוריה מאז החלה המלחמה לפני שבע שנים, בהם גם קצינים בכירים. איראן טוענת כי הם נמצאים שם על תקן יועצים צבאיים ולצורך הגנה על אתרים שיעיים קדושים.

במשרד החוץ של איראן גינו את המתקפה אמש, אך לא התייחסו להרוגים. בהודעה שמסרה טהראן נאמר כי מטרת התקיפה היא "להסיט את הדיון מהטרגדיה" ברצועת עזה, שבה נהרגו עשרות פלסטינים בשבועיים האחרונים.

בישראל סירבו להתייחס מפורשות לטענות רוסיה, איראן וסוריה ולפיהן היא אחראית לתקיפת הבסיס שבלב המדבר הסורי. עם זאת, הבסיס כבר הותקף בפברואר על ידי חיל האוויר, אחרי חדירת המל"ט האיראני מירדן לשטח ישראל. בעבר דווחו על עוד תקיפות ישראליות ב-T4, שבו מוצבים גם כוחות רוסיים, אך בירושלים ממעטים לאשר דיווחים על פעולות בסוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
בסיס T4, חומס, סוריה. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
הותקף בעבר כבר על ידי ישראל. בסיס T4/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

צבא רוסיה חשף אתמול באופן חריג את התקיפה של ישראל, ואמר כי שני מטוסי קרב שיגרו שמונה טילים לעבר הבסיס בעודם שוהים במרחב האווירי של לבנון. עוד נטען כי מערכות ההגנה של אסד הפילו חמישה משמונת הטילים. צבא לבנון טען כי היו אלו ארבעה מטוסי קרב, שהגיעו דרך הים.

בהמשך להודעת צבא רוסיה, גם בכירי הקרמלין גינו את התקיפה של ישראל באופן חריג. היום זומן לשיחה במשרד החוץ במוסקבה השגריר גרי קורן, אם כי במשרד החוץ בירושלים תיארו את השיחה כחלק מהמגעים השוטפים בין הצדדים המתאמים את פעילותם האוויריות בסוריה כדי להימנע מהתנגשויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully