וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התהפכות הטנק בדרום: מצבם של שניים מהפצועים מוסיף להיות קשה

14.4.2018 / 23:35

רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים סורוקה סיפר כי עם הגיעם של השניים לבית החולים הם טופלו בתכשיר מתקדם שמבצע קילוף של פצעי הכוויה ללא צורך בניתוח. חייל אחד נהרג בהתהפכות, ומצבו של פצוע נוסף מוגדר קל

טנק המרכבה שהתהפך באזור ניצנה שבגבול מצרים, אפריל 2018. ביטחון רמת נגב, מערכת וואלה! NEWS
הטנק שהתהפך, היום בגבול מצרים/מערכת וואלה! NEWS, ביטחון רמת נגב

מצבם של שניים מהפצועים מהתהפכות הטנק בגבול מצרים הלילה (שבת), שבה נהרג חייל, מוסיף להיות קשה. מצבו של פצוע נוסף מוגדר קל. ד"ר אודי מאור, רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים סורוקה שבבאר שבע אמר כי עם הגעתם של הפצועים למקום הם טופלו בתכשיר מתקדם שמבצע קילוף של פצעי הכוויה ללא צורך בהתערבות ניתוחית. "נוכל להעריך את מצבם בימים הקרובים", הוסיף ד"ר מאור ואיחל להם החלמה מהירה.

מתחקיר ראשוני של התהפכות הטנק, מסוג מרכבה, באזור ניצנה, עולה כי כוח שריון שהיה במשימת תצפית סטה מציר הנסיעה המסומן ונפל אל נחל בעומק עשרות מטרים. לדברי מקורות בפיקוד הדרום, צוות הטנק, מגדוד 74 של חטיבה 188, שפעל בגזרה הוזעק לעמדה מוכרת בקרבת הגבול על מנת לבצע סריקות בשטח עקב ניסיונות הברחה.

עוד בוואלה! NEWS:
היסטוריה באוויר: מטוסי הקרב שהרסו לארדואן את סוף השבוע
צה"ל חושף: המל"ט האיראני שחדר לישראל היה חמוש ויועד לפיגוע
בקבוקי תבערה ועפיפון נפץ: פלסטיני הרוג ומאות פצועים בהפגנות בעזה

טנק המרכבה שהתהפך באזור ניצנה שבגבול מצרים, אפריל 2018. בקי וידר, מערכת וואלה! NEWS
ניצנה, היום/מערכת וואלה! NEWS, בקי וידר

המקורות בפיקוד הוסיפו עוד כי צוות הטנק ביצע שורת פעולות סיור ותצפית כשלפתע "נפל לתוך נחל סמוך". לדבריהם, תחקיר ראשוני שבוצע לאחר התאונה העלה כי הטנק לא נע על גבי הציר שבו היה אמור לנסוע. מפרטים נוספים מהתחקיר הראשוני עולה כי לאחר שהטנק הידרדר לתוך הנחל, פגז בבטן הטנק התלקח מסיבה לא ברורה. כתוצאה מכך הופעלה מערכת לכיבוי שריפה בבטן הטנק. החיילים הפצועים סובלים מכוויות ושאפו עשן, אך לא ברור אם שאפו גם את חומר הכיבוי.

עוד עולה כי לפני האירוע סוכל על ידי כוח בגבול ניסיון הברחה, לא ברור בשלב זה של מה, ולאחר מכן, כפי הנראה, נעשה ניסיון לפגוע בתשתית ביטחונית. אז הוקפצו הכוחות לעמדות, הטנק היה אחד מהכוחות. זאת, לאחר שבעקבות העלאת הכוננות מחשש כי חוליות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בחצי האי סיני ינסו להוציא פיגוע בסמוך לגדר הוזעקו כוחות גדולים לגזרה.

כתוצאה מהחבטה העצומה שספג הטנק, מדגם מרכבה סימן 4, התלקח הפגז ונפצעו ארבעת אנשי הצוות ופונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע באמצעות מסוקים של חיל האוויר וכן אמבולנסים. אחד החיילים שפונה במצב אנוש מת בהמשך מפצעיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully