וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אסד מאפשר לאיראן להתבסס צבאית - ומסכן את סוריה"

14.4.2018 / 21:14

ראש הממשלה התייחס להתקפה האמריקנית בסוריה, והאשים את אסד ב"מאמצים בלתי אחראיים להשגת נשק להשמדה המונית, והתעלמות בוטה מהדין הבינלאומי". עוד הוסיף כי "ישראל תומכת תמיכה מלאה בטראמפ"

רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שבת) להתקפה האמריקנית בסוריה, והבהיר כי "לנשיא אסד צריך להיות ברור שמאמציו הבלתי אחראיים להשגת נשק להשמדה המונית והשימוש בו, התעלמותו הבוטה מהדין הבינלאומי ונכונותו לאפשר לאיראן ושלוחותיה להתבסס צבאית בסוריה - מסכנים את סוריה".

עוד אמר נתניהו כי "לפני שנה הבהרתי שישראל תומכת תמיכה מלאה בהחלטתו של הנשיא טראמפ להתייצב נגד השימוש וההפצה של נשק כימי. נחישותו של הנשיא טראמפ ותמיכתה של ישראל נותרו בעינן. הבוקר, בהובלה אמריקנית, ארצות הברית, צרפת ובריטניה הוכיחו שמחויבותן למאבק בנשק כימי אינה מוגבלת להצהרות בלבד".

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, התייחסה הערב להתקפה בדיון במועצת הביטחון, ואמרה כי ארצות הברית "מוכנה ומזומנה" לתקוף שוב בסוריה, אם משטרו של בשאר אסד יעשה שימוש נוסף בנשק כימי. זאת אחרי המתקפה המשולבת הלילה, שבה הותקפו שורת מטרות של השלטון בתגובה לתקיפה בפרברי דמשק בשבוע שעבר, שבה נהרגו עשרות אזרחים.

עוד בוואלה! NEWS:
שגרירת ארה"ב במועצת הביטחון: נמשיך לפעול נגד אסד אם ישתמש בנשק כימי
בתו של המרגל שהורעל בבריטניה: לא רוצה קשר עם רוסיה
ארה"ב תקפה יעדים של אסד בסוריה - ברוסיה זועמים | כל העדכונים

תיעוד שיגור הטילים של צבא ארצות הברית בתקיפה בסוריה, 14 באפריל 2018. הפנטגון, מערכת וואלה!
טיל משוגר ממשחתת אמריקנית לעבר סוריה/מערכת וואלה!, הפנטגון

דיון החירום כונס לבקשת רוסיה, שהביעה זעם על התקיפה ואמרה כי זו פגיעה בריבונות סוריה, אך מועצת הביטחון דחתה את ההצעה לגנות את התקיפה. בדיון השגריר הרוסי וסילי נבנזיה אמר כי הפעולה הייתה "התנהגות בריונית" מצדן של ארצות הברית, בריטניה וצרפת. לדברי היילי, התקיפות תוכננו בקפידה במטרה לצמצם את הפגיעה באזרחים. "התגובה הייתה מוצדקת, לגיטימית ופרופורציונלית", אמרה. "נמשיך לפעול נגד מי שמשתמש ומסייע לשימוש בנשק כימי".

השגריר הרוסי שב על עמדת מוסקבה ואמר כי המבצע היה "צעד תוקפני" נגד מדינה ריבונית והאשים את ארצות הברית ובעלות בריתה ב"זלזול בוטה בחוק הבינלאומי" ו"בהתנהגות חוליגנית".

השגריר הצרפתי, פרנסואה דלטרה, אמר כי המתקפה בדומא דרשה "תגובה נחרצת". לדבריו, "לצרפת אין ספק שמשטר אסד אחראי למתקפה הכימית". הוא הוסיף כי אלו שמערערים בכך, יכולים לבחון את המידע שפורסם שחשפה ממשלת צרפת מוקדם יותר היום.

(עדכון ראשון 20:02)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 11 באפריל 2018. יואב דודקביץ ידיעות אחרונות, מערכת וואלה! NEWS
תומך בטראמפ. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, יואב דודקביץ ידיעות אחרונות
סורים מנופפים בדגלי רוסיה, איראן וסוריה במחאה על התקיפה של המערב. רויטרס
תומכי המשטר בעצרת תמיכה אחרי התקיפה/רויטרס
הריסות מכון מחקר לנשק כימי בברזה שבאזור דמשק לאחר המתקפה המשולבת בסוריה, 14 באפריל 2018. מתוך טוויטר, מערכת וואלה!
הריסות מכון מחקר בברזה, דמשק/מערכת וואלה!, מתוך טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully