וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של המרגל שהורעל בבריטניה: לא רוצה קשר עם רוסיה

12.4.2018 / 17:44

יוליה סקריפל, שנלקחה למקום לא ידוע אחרי שחרורה מבית החולים, דחתה את הצעת הייעוץ הקונסולי של השגרירות הרוסית בלונדון ואמרה: "אף אחד לא מדבר בשמי או בשם אבי פרט אלינו". הוא אמרה כי מצבו של אביה עדיין אנוש. הארגון למניעת נשק כימי אישר כי נעשה שימוש בגז עצבים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

יוליה סקריפל, שהורעלה בבריטניה בחודש שעבר עם אביה המרגל הרוסי לשעבר סרגיי, אמרה כי היא לא רוצה לקבל סיוע משגרירות רוסיה בממלכה. בהצהרה שמסרה אתמול דרך המשטרה, אמרה יוליה כי אביה נותר במצב אנוש וכי היא עדיין סובלת מהשפעות גז העצבים "נוביצ'וק", שפגע בשניים בתחילת החודש שעבר. היום (חמישי) אישר הארגון הבינלאומי למניעת נשק כימי (OPCW) את הממצאים של ממשלת בריטניה, אולם לא קבע מי אחראי להרעלה ולא חשף את סוג הגז.

התקרית, שלטענת בריטניה נגרמה על ידי רוסיה, שמכחישה זאת, הובילה לאחד המשברים הדיפלומטיים הגדולים ביותר בין רוסיה למערב מאז תום המלחמה הקרה, עם גירוש של כ-150 דיפלומטים רוסים ממדינות המערב ומספר דומה של דיפלומטים מערביים מרוסיה.

שר החוץ הבריטי, בוריס ג'ונסון, חזר היום על הטענה כי מוסקבה אחראית לניסיון החיסול של סקריפל, לשעבר קצין מודיעין רוסי שעבד עם הביון הבריטי. "אין ספק בכך", אמר לאחר הצהרת ה-OPCW). "על רוסיה לתת תשובות. רק לה יש את האמצעים, המניע והעבר לכך".

עוד בוואלה! NEWS:
שר החוץ הבריטי: פוטין ינצל את המונדיאל - כמו היטלר באולימפיאדה
המלחמה שבין המלחמות: פוטין מקרין את הסרט הישן שהעולם רוצה לגנוז
ניסיון חיסול המרגל הרוסי: "הורעל דרך מערכת האוורור של רכבו"

סרגיי סקריפל ובתו יוליה סקריפל. ללא, אתר רשמי
נפגעו מגז עצבים. סקריפל ואביה סרגיי/אתר רשמי, ללא

בהצהרתה, אמרה סקריפל כי היא לא מעוניינת בשירותיה הקונסולריים של השגרירות הרוסית. "אם אשנה את דעתי, אדע איך ליצור עמם קשר", אמרה. בתו של המרגל לשעבר, ששוחררה מבית החולים בסולסברי ביום שני, אמרה כי הודתה על הטיפול הרפואי בה והדגישה: "אף אחד לא מדבר בשמי או בשם אבי, פרט אלינו".

זאת בהתייחסותה לשיחה שקיימה לכאורה עם בת דודתה ויקטוריה, החיה ברוסיה, ובה נשמעה לכאורה אומרת כי מצבה ומצבו של אביה "בסדר גמור". היא ביקשה ממנה שלא ליצור עמה קשר או תבקר אותה "בזמן הקרוב". לפי דיווחים בבריטניה, סקריפל נלקחה למקום מבטחים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שוטרים מאבטחים את ביתו של המרגל לשעבר סקריפל בעיר סולסברי, אפריל 2018. רויטרס
שוטרים מחוץ לבית הסקריפלים בסולסברי/רויטרס

עם זאת, השגרירות הרוסית הטילה ספק באמינות ההצהרה של סקריפל, אזרחית רוסיה. "הטקסט הורכב בצורה מיוחדת לתמיכה בהצהרות של הרשויות הבריטיות, ובמקביל לשלול כל אפשרות של יוליה ליצור קשר עם העולם החיצון, עם יועצים, עיתונאים ואפילו עם קרובי משפחה", מסרה השגרירות. "המסמך רק מחזיק את החשד שאנחנו מתמודדים עם בידוד כפוי של אזרחית המדינה".

השגרירות פירקה את ההצהרה שורה אחר שורה, וטענה כי יש סתירה בין דבריה של יוליה לבין דבריה של בת דודתה, ששודרו בטלוויזיה הרוסית. עם זאת, מהימנות הקלטת לא ברורה וגם השדרים הרוסים אמרו כי לא יודעים מה מידת אמינותה. השגרירות גם פקפקה בטענה כי ליוליה יש "גישה לחברית ולמשפחה", כשטענה שהיא לא מכירה שום קשר בינה לבין קרובי משפחתה ברוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully