וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פענוח הרצח ביקנעם עילית: דקר את אביו החורג בשל ריב על מוזיקה

13.4.2018 / 15:42

המשטרה הודיעה על תשתית ראייתית נגד יבגני סמרסקי, בנו החורג של תושב יקנעם שנרצח השבוע בדירתו. לפי כתב האישום, הבן דקר פעמיים את אביו בחזה באמצעות סכין לאחר שרבו בשל עוצמת המוזיקה שהשמיע האב. פרקליטי הנאשם: "הוא טוען להגנה עצמית"

צילום: משטרת ישראל

המשטרה מסרה היום (שישי) כי גובשה תשתית ראייתית נגד יבגני סמרסקי בגין הריגת אביו החורג ופרקליטות מחוז צפון הגישה נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

האירוע התרחש לפני כשישה ימים, אז יורי כושר, תושב יקנעם עילית בן 53, נדקר למוות בביתו ברחוב החרמון ב-8 באפריל. בנו החורג סמרסקי, תושב יקנעם בן 27, נעצר מיד לאחר האירוע בחשד למעשה. כושר נפצע תחילה באורח אנוש וחובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו לו טיפול ראשוני ופינו אותו תוך פעולות החייאה לבית החולים רמב"ם שבחיפה, שם נקבע מותו לאחר מכן.

לאחר הדקירה הוזנקו שוטרים למקום האירוע, סגרו את הזירה והחלו באיסוף ממצאים. סמרסקי, שנעצר מיד לאחר האירוע בחשד למעשה, נשאל היכן הסכין שבאמצעותה דקר את אביו החורג. בתגובה, הוא הוביל את החוקרים למטבח, פתח את המגירה של הסכו"ם והציג בפניהם סכין מטבח שטופה ועליה טיפות מים.

עוד בוואלה! NEWS:
ההפגנות בעזה: צה"ל הגיב באש נגד המון פלסטיני שניסה לחצות את הגדר
הימנעות מתקיפות ופינוי האיראנים: כך ייראה הסכם רוסי-ישראלי על סוריה
ממשלת אוגנדה הודיעה: נשקול בחיוב קליטת 500 פליטים בשטחנו

המשטרה בזירת הרצח ביקנעם. דוברות המשטרה, מערכת וואלה!
המשטרה בזירת הרצח, השבוע/מערכת וואלה!, דוברות המשטרה

במקביל לחקירתו של הנאשם בנקודת המשטרה, צוות החוקרים המשיך בחיפוש בדירה שלו ומצא בחדרו שתי חרבות, אחת מהן שבורה. בהמשך החקירה עלה כי האב והבן נהגו לשתות לשכרה ולעיתים קרובות התפתחו ביניהם ריבים המגיעים לכדי צעקות ואלימות.

עוד עלה מהחקירה כי ביום האירוע, האם, האב והבן הנאשם חגגו את יום האישה ושתו יחד שמפניה כשבשלב מסוים פרש הבן לחדרו. בהמשך הערב פרץ ריב בין האב החורג לנאשם, ככל הנראה לגבי עוצמת המוזיקה שהושמעה על ידי האב. במהלך הריב האב ובנו החורג היכו אחד את השני כשהאב החזיק בידו סכין. במהלך הריב, הבן שלף את החרב שנתפסה בחדרו שאורך להבה כ-40 סנטימטר ואף השתמש בה נגד אביו. בשלב מסוים הבן דקר את אביו החורג שתי דקירות באזור החזה שהובילו למותו. על גבי גופתו של האב החורג נמצאו סימני חבלה רבים וכן חתכים רבים נוספים ולבן נגרם פצע באזור השפתיים. הנאשם, שהבחין בדם הרב שניגר מהמנוח, ביקש מאמו להזמין מד"א ובמקביל ניסה בכוחות עצמו לעצור את הדם.

עוד באותו נושא

חשד לרצח ביקנעם עילית: בן 53 נדקר למוות; בנו החורג נעצר

לכתבה המלאה
החרב שנמצאה בחדרו של יבגני סמרסקי שרצח את אביו יורי כושר. דוברות המשטרה, מערכת וואלה!
החרב שנמצאה בחדר/מערכת וואלה!, דוברות המשטרה

עו"ד ניסרין אסכנדר-מוסא ועו"ד נג'מה הייב אבו-מוך שמייצגות את סמרסקי מטעם הסניגוריה הציבורית אמרו כי "מדובר בבחור צעיר נטול הרשעות קודמות, נשוי, אשתו בחודש השישי להיריונה. האירוע התרחש בדירתו השכורה של הנאשם ואצלו התגוררו אימו ובעלה. הנאשם נחשד ברצח אך כתב האישום הוגש בגין עבירת הריגה". הם הוסיפו כי "לאורך כל הדרך טען הנאשם להגנה עצמית ופירט איך במשך תקופה ארוכה המנוח היה שותה לשוכרה ומתעלל בו ובאימו. כתב האישום הוגש רק היום ועל כן ביקשנו דחייה לצורך לימוד חומר החקירה".

המשפחה הייתה מוכרת לשירותי הרווחה העירוניים ולדברי השכנים שכרו את הדירה ביקנעם לפני כשנה. יוסי, אחד השכנים של המשפחה, תיאר אותם כ"אנשים שקטים". שכן אחר סיפר כי לא היה איתם בקשר קרוב, "שלום שלום וזהו, הם לא כל כך דיברו עברית".

חובש בכיר במד"א תומר אילן סיפר לאחר שהגיע לאירוע: "כשהגענו למקום ראינו את הגבר שוכב בדירה כשהוא סובל ממספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים שכלל חבישות ועצירת דימומים. תוך כדי הטיפול הרפואי מצבו הידרדר והוא פונה לבית חולים במצב אנוש".

הסכין בה דקר הבן יבגני סמרסקי את האב יורי כושר ביקנעם. דוברות המשטרה, מערכת וואלה!
הסכין שאיתה הבן דקר את האב לטענתו/מערכת וואלה!, דוברות המשטרה
זירת הרצח של יורי כושר  מיקנעם. מערכת וואלה! NEWS
זירת הרצח ביקנעם/מערכת וואלה! NEWS
הנרצח יורי כושר בן 53 מיקנעם. מערכת וואלה! NEWS
יורי כושר/מערכת וואלה! NEWS
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully