וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגנו של נסראללה: לא צופה מלחמה, אלא אם טראמפ ונתניהו ישתגעו

סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם מצנן את הרוחות בעקבות חילופי האיומים בין ארצות הברית לרוסיה ואיראן, זאת על רקע המשבר בסוריה. הוא טען כי "המצב לא יגיע לכדי מלחמה כוללת" וכי המצב במדינה השסועה לא יוביל למלחמה בין רוסיה וארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: איומי טראמפ בעקבות המשבר בסוריה)

סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם התייחס להתנצחויות בין ארצות הברית לרוסיה ואיראן בנוגע לתקיפה אפשרית בסוריה. "התנאים אינם מצביעים על מלחמה טוטאלית", אמר בריאיון שפורסם בעיתון אל-ג'ומהוריה היום (שישי). "המצב לא יגיע למלחמה כוללת, אלא אם טראמפ ונתניהו ייצאו מדעתם". הוא אף הוסיף כי המשבר בסוריה לא יתפתח לכדי עימות נרחב בין ארצות הברית לסוריה.

טראמפ אמר אתמול כי בזמן הקרוב תתקיים פגישה בנושא תקיפה בסוריה וכי החלטות יתקבלו "בקרוב מאוד". זאת, בתגובה למתקפה הכימית בדומא שבפאתי דמשק בשבת, שבה נהרגו לפחות 50 בני אדם ועשרות נוספים נפצעו. ברשת CNBC דווח כי טראמפ בוחן תקיפת שמונה מטרות אפשריות על אדמת סוריה. על פי הדיווח, בין המטרות הנבחנות שני שדות תעופה, מרכז מחקר ומתקן לנשק כימי.

סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם בריאיון לסוכנות הידיעות "רויטרס", 15 במרץ 2018. רויטרס
הנמיך את הלהבות. נעים קאסם/רויטרס

עם סיום פגישת המועצה לביטחון לאומי של הממשל האמריקני מסרה דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס כי טרם התקבלה החלטה סופית על פעולה נגד סוריה. "אנו ממשיכים להעריך את המודיעין שהתקבל ולקיים דיאלוג עם שותפותינו ובעלות בריתנו", הוסיפה. לדבריה, טראמפ ישוחח במהלך הלילה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ועם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי על אודות המצב בסוריה.

"עדיין לא הגענו להחלטה בנוגע להוצאה לפועל של תקיפה צבאית", אמר מאטיס בשימוע בוועדת הכוחות המזוינים בבית הנבחרים. "כשאצא מכאן, אלך לפגישת המועצה לביטחון לאומי ושם נציג את האפשרויות השונות בפני הנשיא". מאטיס אמר במהלך השימוע כי הוא מאמין שאכן נערכה מתקפה כימית בדומא וכי נמשכים חיפושים אחר ראיות מוחשיות מהשטח. בתוך כך דווח ברשת MSNBC כי בידי בכירים אמריקנים נמצאות דגימות דם ושתן של קורבנות התקיפה בדומא שמהם עולה כי אכן נעשה שימוש בכלור ובגז עצבים במהלכה.

לקריאה נוספת:
טראמפ טרם קיבל החלטה לגבי סוריה; ישוחח עם מיי ומקרון
טראמפ: התקיפה בסוריה יכולה לקרות בקרוב - או לא בקרוב בכלל
טראמפ על המתקפה הכימית בסוריה: פוטין ואיראן תומכות ב"אסד החיה"

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ נואם בנושא תקיפה בסוריה, וושינגטון, 12 באפריל 2018. AP
"החלטות יתקבלו בקרוב". טראמפ/AP

שגריר רוסיה באו"ם וסילי נבנזיה הזהיר את ארצות הברית ובעלות בריתה מפני פעולה צבאית בסוריה. לדבריו, המצב בסוריה "מסוכן מאוד" והעדיפות העליונה היא להימנע מסכנת מלחמה. רוסיה שבה היום על גינויה כלפי ישראל, שאותה היא רואה אחראית לתקיפת בסיס חיל האוויר T4 במחוז חומס שבסוריה, בתחילת השבוע. בהודעת משרד החוץ במוסקבה נמסר כי אותה תקיפה "החריפה את המצב בסוריה".

גורם מדיני בירושלים מסר אמש כי "מה שמערער את היציבות בסוריה זו התוקפנות האיראנית וניסיונה להתבסס צבאית בסוריה כדי לאיים על ישראל ומדינות אחרות". שלשום שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וזה ביקש ממנו להימנע מצעדים שיפגעו בביטחונה של סוריה ויערערו את היציבות במדינה. נתניהו השיב לו כי ישראל לא תאפשר לאיראן להתבסס על אדמת סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully