וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם ציור של נער שנספה: האסטרונאוט שציין את יום השואה בחלל

12.4.2018 / 22:33

15 שנים אחרי שחברו אילן רמון נהרג במעבורת החלל קולומביה, ציין האסטרונאוט האמריקני דרו פוסטיל את יום השואה בתחנת החלל הבינלאומית. "שמח שנפלה בחלקי ההזדמנות להנציח את פטר, את רמון ואת קורבנות השואה", אמר

באדיבות יד ושם, עריכה: תום זואילי

בעודו שוהה בתחנת החלל הבינלאומית, אסטרונאוט נאס"א דרו פוסטיל ציין היום (חמישי) את יום השואה ובמקביל הנציח גם את זכרו של האסטרונאוט הישראלי הראשון, אילן רמון. פוסטיל הציג במהלך היום את הציור "פני ירח" של הילד היהודי פטר גינז, שנספה באושוויץ בשנת 1944. לפני כ-15 שנים נלקח ציור זה לחלל ובהמשך נמסר לו מידי "יד ושם" ורונה רמון.

בינואר 2003, כמה שבועות לפני שנהרג עם מעבורת קולומביה שנהרסה בדרכה חזרה לארץ, ביקש רמון, דור שני לשואה, לקחת עמו לחלל פריט מתקופת השואה. ב"יד ושם" בחרו עבורו ציור שצייר נער יהודי בשם פיטר גינז מגטו טרזין בשם "נוף ירח", שמשקף את דמיונותיו על איך כדור הארץ נראה מהירח.

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן בטקס נעילת יום השואה: "המסר לשכנינו - לא תשברו אותנו"
אנטישמיות 3.0: כשהניאו-נאצים מתחנפים לישראל
"לניצולים היה חשוב לדעת": הרופא שזיהה את "מלאך המוות מאושוויץ"

הציור נוף ירח שצייר הילד היהודי פיטר גנז שנספה באושוויץ. יד שם, מערכת וואלה! NEWS
הציור "נוף ירח" שצייר הנער היהודי פטר גינז/מערכת וואלה! NEWS, יד שם

פוסטל, שהכיר את רמון באופן אישי, סיפר כי הוא התרגש בזמנו כשלמד על כוונתו לקחת את הציור לחלל. בהמשך הוא פנה לרונה רמון וביקש ממנה רשות לקחת עותק של הציור של הציור לחלל. "אני שמח שנפלה בחלקי ההזדמנות להנציח את פטר, את אילן רמון ואת קורבנות השואה. עליהם להישאר במחשבותינו לנצח", אמר פוסטל בסרטון ששיגר מתחנת החלל.

רמון אמרה כי "הסיפור של פטר גינז נגע לליבו של אילן. פטר היה ילד שאהב מדע בדיוני וחלם על מסעו לחלל בעודו כלוא בגטו טרזין. המחווה שלו ביום השואה מרגשת מאוד".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אילן רמון במרכז החלל בקייפ קנברל, פלורידה, 2002. AP
ביקש מ"יד ושם" לקחת איתו פריט מהשואה לחלל. אילן רמון/AP

גינז נולד בשנת 1928 בפראג. הוא היה ילד ברוך כישרונות שכתב סיפורים קצרים בהשראת הסופר האהוב עליו, ז'ול וורן, ושאף גם לאייר אותם. ב-1942 גורש לגטו טרזין. שם, בבית הנערים, ערך והוציא לאור עיתון שבו הופיעו ציורים, סיפורים, שירים ומאמרים, ובחלק מכתביו השתמש בשם העט "יהודי ללא שם".

ב-28 בספטמבר 1944 גינז הועבר בטרנספורט לאושוויץ-בירקנאו, שם נרצח. לארח השחרור נמסרו יצירותיו של גינז לאביו על ידי אחד מחבריו לביתן הנערים בגטו טרזין, וכעת הם נמצאים באוסף עבודות האמנות של "יד שם", שכולל יותר מעשרת אלפים ציורים שצוירו בתקופת השואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully