וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההסכם: השר אריאל יגביר האכיפה על סרבני פינוי מאום אל-חיראן

12.4.2018 / 13:10

170 מתושבי הכפר הבדואי שבו נהרגו תושב ושוטר בתקרית בשנה שעברה חתמו על מתווה למעבר ליישוב חורה. השר אריאל הורה להתכונן להריסת בתי המשפחות שלא הסכימו לתנאים בשבועיים הקרובים

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

שר החקלאות אורי אריאל הורה היום (חמישי) להגביר את פעילות האכיפה נגד המשפחות מאום אל-חיראן שלא הצטרפו להסכם על פינוי מרצון. כ-170 מתושבי הכפר הבדואי אתמול חתמו על הסכם עם הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, לפיו יתפנו בעצמם מרצון מהיישוב. הוסכם כי התושבים יעזבו את הכפר כפי שקבע בג"ץ ויעברו לשכונה 12 ביישוב חורה, שהוקמה במיוחד עבורם. על פי הוראת השר אריאל, בעוד כשבועיים תחל הריסת בתי המשפחות שלא הסכימו לפינוי מרצון.

על פי ההסכם, כל משפחה תקבל מגרש ללא תמורה מבין המגרשים בשכונה, המיועדים למתפנים מרצון מאום אל-חיראן, ותוכל לבנות עליו בית קבע. בנוסף, התושבים יפוצו עבור המבנים הישנים שעזבו בהתאם לכללים הנהוגים במגזר הבדואי.

עוד בוואלה! NEWS:
מטוסי קרב חגו בשמי גוש דן וגרמו לבהלה; צה"ל: "הכנות ליום העצמאות"
"הפוגרום שאחרי המלחמה": גל רציחות היהודים ששטף את פולין אחרי השואה
"לא למדו כלום": הניצול צבי מחפש את מקור הרוע שהביא לשואה

כוחות משטר אום אל-חיראן. -, מערכת וואלה! NEWS
כוחות משטרה באום אל-חיראן, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, -

פינויים מרצון של התושבים צפוי להתחיל בקרוב, ולפי הערכות, יושלם עד לחודש אוגוסט. בין היתר, להסכם הפינוי מרצון היו שותפים הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, היועץ לענייני המגזר הערבי של משטרת ישראל, רשות מקרקעי ישראל ומשרד החקלאות. נציגי היישוב מסרו לוואלה! NEWS כי "יש הסכם, עקרונות והבנות לקדם את ההליך, אנחנו בעד הידברות ולא בעד מלחמה".

השר אריאל, הממונה על הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, בירך על ההסכם ואמר כי "שילוב נכון של נחישות מצד גורמי האכיפה יחד עם הצעה נדיבה מצד המדינה הביאו לתוצאה שכולנו מברכים עליה, פינוי מוסכם ללא אלימות של תושבי אום אל-חיראן, לפי קביעתו של בית המשפט".

לפני כשנתיים נהרג תושב המקום, יעקוב אבו אל-קיעאן, מירי שוטרים שהגיעו למקום כדי לפנות את הכפר בשעות הלילה. שוטר משמר הגבול רב-סמל בכיר ארז לוי נדרס למוות מרכבו של אבו אל-קיעאן, במה שהוגדר תחילה על ידי השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך פיגוע דריסה. בהמשך הם חזרו בהם, וארדן כינה את התקרית "אירוע מצער". חקירת האירוע הסתיימה לפני יותר משנה ופרקליט המדינה שי ניצן טרם פרסם את המלצותיו בנוגע לאירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully