וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גורלי נקשר עם העם היהודי" - אישור שהייה לנינת חסידת אומות עולם

12.4.2018 / 13:15

מרסלה קרולינה ואן דה-בוונקאנמף, שסבתה הצילה סטודנט יהודי עד תום מלחמת העולם השנייה, קיבלה היום אישור מיוחד לשהייה בישראל משר הפנים. "זה המעט שאנחנו יכולים לעשות למען נינה של מי שהצילה יהודים בשואה", אמר דרעי

מרסלה, נינה דור חמישי של חסידת אומות עולם, שקיבלה אישור שהייה מיוחד בישראל. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה!
קיבלה אישור מיוחד לשהות בישראל הודות לנוהל חסידי אומות עולם. מסרלה/מערכת וואלה!, באדיבות המשפחה

שר הפנים אריה דרעי חתם היום (חמישי) על אישור מיוחד לשהייה במדינת ישראל עבור מרסלה קרולינה ואן דה-בוונקאנמף - נינה מדור חמישי של חסידת אומות עולם. מהלך זה התאפשר הודות לנוהל חסידי אומות עולם שקיים ברשות ההגירה והאוכלוסין לילדים ונכדים.

מרסלה היא נינתה של מארטיה ואן דר סטול - ואן לאוון, שהחביאה סטודנט לרפואה בשם הברט מולר עד תום מלחמת העולם השנייה והוכרה כחסידת אומות עולם בשנת 2014. מרסלה הגיעה לישראל בשנת 2011 כשלטענתה, הגורל האישי שלה והאהבה הגדולה לעם היהודי היוו את הבסיס לכך. היא הוסיפה כי "הרגשתי שזה חשוב לתמוך בישראל, לא רק פה בארץ אלא בכל העולם. בשל כך, אני טסה כל חודש לאמריקה, סינגפור או הולנד כדי לדבר על ישראל ולגרום לאנשים להבין למה ישראל כה חשובה ולמה חשוב לעמוד יחד איתה".

עוד בוואלה! NEWS:
"לניצולים היה חשוב לדעת": הרופא שזיהה את "מלאך המוות מאושוויץ"
המסע של צבי ממלתעות הנאצים לקרבות ההגנה על גוש עציון
לבד, בעזה, מול שלושה משוריינים סגורים: "משאירים אותי ככה למות?"

חסידת אומות עולם, שנינתה קיבלה אישור שהייה מיוחד בישראל. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה!
חסידת אומות העולם מארטיה ואן דר סטרול - ואן לאוון/מערכת וואלה!, באדיבות המשפחה

היא המשיכה בדבריה ואמרה כי מעבר לעשייה זו היא גם מדריכת תיירים באתר "יד ושם" וציינה כי זה חשוב עבורה לבצע את התפקיד במקביל לעליית האנטישמיות בעולם - "זה מאד חשוב לחנך על השואה ולגרום לאנשים להבין מה קרה. אם לא נמשיך לספר את הסיפורים זה ייחשב כאילו הם לא קיימים".

מרסלה סיפרה כי הגיעה לארץ בשל הצעת עבודה, אבל ציינה כי זה היה מעבר לזה ואמרה כי "במהלך לימודי המשפט בהולנד התחלתי להכיר בדת היהודית. כמו כן, העובדה שיש את ישראל זה נס ולכן כנוצרייה הרגשתי שזה חשוב לעשות כל שביכולתי כאינדיבידואל על מנת שנוצרים יבינו כמה המדינה הזו חשובה וכמה חשוב לתמוך בה".

בשנת 2015 הגיעה מרסלה למשרד הפנים והגישה בקשה לאישור שהייה כחלק מהנוהל המאפשר לילדים ונכדים של חסידי אומות עולם לחיות בישראל. על התהליך היא סיפרה כי "לקח להם שנתיים אבל בסוף הכל אושר. בשנה שעברה כשהייתי צריכה לחדש את הוויזה שלי היה מעט בלאגן בשל העובדה שלפי החוק רק דור ראשון ושני יכול לבקש ויזה בישראל ואני כבר דור חמישי". "משרד הפנים מצא דרך לאשר את הוויזה שלי ואני מרגישה מבורכת שישראל מאפשרת לי, כלא יהודייה, לחיות במדינה. כנוצריה התקבלתי בזרועות פתוחות וזה משהו מיוחד עבורי", הוסיפה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אישור שהייה מיוחד של מרסלה, נינה דור חמישי של חסידת אומות עולם, שקיבלה אישור שהייה מיוחד בישראל. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה!
"זה המעט שיכולנו לעשות למען נינה של מי שהצילה יהודים". דרעי/מערכת וואלה!, באדיבות המשפחה

גורם במשרד הפנים הסביר כי המקרה של מרסלה היה מאד מיוחד וכי במשרד נזקקו להוכחות ועדויות כדי לאפשר לה את אישור השהייה. לדבריו, מרסלה העבירה את המסמכים הנחוצים על אף שסבתה גססה באותה תקופה. הוא הוסיף כי, עד היום שהתה מרסלה בישראל על סמך אשרות זמניות אולם, היום השר דרעי חתם על אשרת עבודה רשמית עבורה.

השר דרעי אמר היום כי "זה המעט שאנחנו יכולים לעשות למען נינה של מי שהצילה יהודים בשואה. מרסלה קשרה את גורלה עם ישראל וממשיכה לפעול כדי לספר בארץ ובעולם על זוועות השואה, על הסכנות של הנאציזם והצורך להיאבק בכל מי שעלול להוות איום על העם היהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully