וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגרש לכל משפחה: הושג הסכם לפינוי מרצון לתושבי אום אל-חיראן

11.4.2018 / 8:54

כ-170 מתושבי הכפר הבדואי חתמו על הסכם עם הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, לפיו יעזבו כפי שקבע בג"ץ ויעברו לחורה. נוסף על מגרש ללא תמורה, המשפחות יפוצו על המבנים הישנים. לפי הערכות יושלם הפינוי עד סוף אוגוסט

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

כ-170 מתושבי הכפר הבדואי אום אל-חיראן חתמו ביממה האחרונה על הסכם עם הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, לפיו יתפנו בעצמם מרצון מהיישוב. הוסכם כי התושבים יעזבו את הכפר כפי שקבע בג"ץ ויעברו לשכונה 12 ביישוב חורה, שהוקמה במיוחד עבורם. כל משפחה תקבל מגרש ללא תמורה מבין המגרשים בשכונה, המיועדים למתפנים מרצון מאום אל-חיראן, ותוכל לבנות עליו בית קבע. בנוסף, התושבים יפוצו עבור המבנים הישנים שעזבו בהתאם לכללים הנהוגים במגזר הבדואי.

פינויים מרצון של התושבים צפוי להתחיל בקרוב, ולפי הערכות, יושלם עד לחודש אוגוסט. בין היתר, להסכם הפינוי מרצון היו שותפים הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, היועץ לענייני המגזר הערבי של משטרת ישראל, רשות מקרקעי ישראל ומשרד החקלאות. נציגי היישוב מסרו לוואלה! NEWS כי "יש הסכם, עקרונות והבנות לקדם את ההליך, אנחנו בעד הידברות ולא בעד מלחמה".

עוד בנושא
תיק אום אל חיראן: החקירה שלא הושלמה והעיכוב בהמלצות
המדינה: 50 משפחות מאום אל-חיראן יפונו בהסכמה; התושבים: "שקר גס"

עימותים בכפר אום אל-חיראן בנגב,  18 בינואר 2017. רויטרס
עימותים באום אל-חיראן, ינואר 2017/רויטרס

שר החקלאות, אורי אריאל, הממונה על הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, בירך על ההסכם ואמר כי "שילוב נכון של נחישות מצד גורמי האכיפה יחד עם הצעה נדיבה מצד המדינה הביאו לתוצאה שכולנו מברכים עליה, פינוי מוסכם ללא אלימות של תושבי אום אל-חיראן, לפי קביעתו של בית המשפט".

מנכ"ל הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, יאיר מעיין, בירך גם הוא על ההגעה להסכם. "אני מברך את תושבי אום אל-חיראן הגרים במקום עשרות שנים ומשבח את ראשי היישוב, שגילו התנהגות אחראית לטובת כלל התושבים. הסכם הפינוי מרצון והמעבר לשכונה 12 בחורה שפותחה במיוחד עבורם יאפשר להם להמשיך במגורים משותפים בשכונה חדשה, ויאפשר לתושבים להנות מתשתיות ברמה גבוהה ומשירות ואיכות חיים הניתנים בחורה".

לפני כשנתיים נהרג תושב המקום, יעקוב אבו אל-קיעאן, מירי שוטרים שהגיעו למקום כדי לפנות את הכפר בשעות הלילה. שוטר משמר הגבול רב-סמל בכיר ארז לוי נדרס למוות מרכבו של אבו אל-קיעאן, במה שהוגדר תחילה על ידי השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך פיגוע דריסה. בהמשך הם חזרו בהם, וארדן כינה את התקרית "אירוע מצער". חקירת האירוע הסתיימה לפני יותר משנה ופרקליט המדינה שי ניצן טרם פרסם את המלצותיו בנוגע לאירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully