וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה: 50 משפחות מאום אל-חיראן יפונו בהסכמה; התושבים: "שקר גס"

22.8.2017 / 0:31

הרשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב הודיעה כי משפחות יפונו מהיישוב הלא חוקי למתחם מגורים זמני ליד חורה, עד שתיבנה עבורם שכונת קבע. ועד התושבים: "אף משפחה לא נתנה את הסכמתה"

עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: עימותים בים שוטרים לתושבי אום אל-חיראן, בחודש שעבר)

הרשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב הודיעה אתמול (שני) כי הושגה הסכמה עם יותר מ-50 משפחות המתגוררות ביישוב הלא חוקי אום אל-חיראן להתפנות מרצון. לדברי מנכ"ל הרשות, יאיר מעיין, המשפחות יעברו למתחם מגורים זמני בסמוך לחורה למשך כעשור, עד להקמת שכונת קבע עבורם. ועד התושבים באום אל-חיראן מכחיש שהושגה הסכמה.

בדיון שנערך אתמול בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בבאר שבע אושרה התכנית להקמת מתחם מגורים זמני על שטח של 70 דונמים, בשטחן של חורה ומיתר. בניית שכונת הקבע לתושבי אום אל-חיראן צפויה להסתיים בתוך עשר עד 15 שנים. בדיון אמר מעיין כי "פיתחנו את שכונה 12 לתושבי אום אל-חיראן".

אום אל חיראן, שבועיים לאחר הריסת הבתים. 29 בינואר 2017. בני בן סימון
בניית שכונת הקבע תסתיים בתוך כעשור. אום אל-חיראן/בני בן סימון

הוא הוסיף כי "לאחר משא ומתן והסכמות עם חלק מהתושבים, ולבקשתם, אנחנו מוכנים להשקיע את התקציב הנדרש גם למגורים הזמניים. במידה שלא תאושר התכנית, הם יעברו לשכונה 12 בחורה".

אלא שיו"ר ועד היישוב, ראד אבו אלקיען, אמר בדיון כי הוא מתנגד לתכנית וכי אין הבנות עם התושבים על מעבר למגורים זמניים. "לא היה ולא נברא", אמר אלקיען והוסיף כי מדובר ב"ספין של הרשות ושקר גס. אף אחת מהמשפחות החיות היום באום אל-חיראן לא נתנה את הסכמתה לתכנית, ששומטת את הקרקע מתחת לרגלי התושבים ומותירה אותם ללא כל ביטחונות לעתיד וללא מקום מגורים מוסדר וקבוע".


(עדכון ראשון: 20:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully