וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בכנס סגור: נחזיר המסתננים לארצם בגירוש - או דרך חקיקה. האזינו

בפגישה עם פעילי ליכוד ביפו אמר ראש הממשלה כי הוא "נחוש" להמשיך בגירוש מהגרי העבודה הבלתי חוקיים לארצות מוצאם או למדינות שלישיות. לדבריו, אם הגירוש לא ייצא לפועל - יקדם חקיקה עוקפת בג"ץ

עריכה: יוסי אלטר

על רקע סערת מבקשי המקלט, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אמש (שלישי) עם פעילי ליכוד ביפו ואמר להם כי הוא נחוש להמשיך בגירוש מסתנני העבודה הלא חוקיים לארצות המוצא שלהם או למדינות שלישיות. לדבריו, אם הגירוש לא ייצא לפועל, יקדם חקיקה עוקפת בג"ץ בנושא.

"אין לי בעיה עם פליטות, פליטים אמיתיים יהיו כאן. יש לי בעיה עם מהגרים, מסתנני עבודה בלתי חוקיים, אין שום חובה שהם יהיו פה ואנחנו נחזיר אותם לארצם", נשמע נתניהו אומר בסרטון מהמפגש שהגיע לידי וואלה! NEWS. "אם לא תהיה לנו אפשרות להחזיר אותם לארצם, נחזיר אותם למדינות שלישיות. אנחנו צריכים להמשיך את המשימה הזאת. אם לא נוכל לעשות את זה דרך מדינה שלישית, נעשה את זה באמצעות חקיקה".

בכנס שארגן סגן ראש עיריית תל אביב, ארנון גלעדי, הוסיף נתניהו כי הוא "נחוש לבצע את זה", והדגיש כי "אנחנו נאבקים במדינה כי היא קטנה בשטח וגדולה ברוח. היא לא יכולה לספוג כניסה בלתי מבוקרת, זה המצב שהיה פה. אני חשבתי שצריך לבלום את זה מיד, גם בגלל העתיד שלנו כמדינה יהודית ודמוקרטית, וגם מהטעם של טרור. בנינו את המכשול ועצרנו את הכניסה לחלוטין, אבל עד שעצרנו נכנסו עוד".

עוד בנושא
בג"ץ: אם לא יושג הסכם גירוש השבוע - הכלואים בסהרונים ישוחררו
בנט ושקד פנו למזכיר הממשלה לקדם חוק עוקף בג"ץ בנושא מבקשי המקלט
לאחר המתקפה החריפה של נתניהו: גל תרומות ל"קרן החדשה לישראל"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועידת השלטון המקומי וכנס מוני אקספו 2018, ביתן 2, גני התערוכה, תל אביב, 14 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
"אין שום חובה שמסתנני עבודה יהיו פה". נתניהו/ראובן קסטרו

היום צפויים להתכנס ראשי הקואליציה לראשונה מאז חופשת הפסח, כשבמוקד הדיון תעמוד הכוונה של ראש הממשלה וסיעות נוספות בקואליציה לקדם חקיקה עוקפת בג"ץ שתאפשר לגרש פליטים ומסתננים בכפייה למרות שבית המשפט כבר אסר על כך. ראשי הבית היהודי נפתלי בנט ואיילת שקד, כמו גם שרים וח"כים בליכוד, מעוניינים לקדם פסקת התגברות כללית - חקיקה רחבה שתקשה על בית המשפט לפסול את חוקי הכנסת - ולא רק כזו שתתמודד עם משבר הפליטים. עם זאת, שר האוצר משה כחלון, שמתנגד לחקיקה שפוגעת בבית המשפט העליון, מוכן לתמוך בפסקת התגברות רק במסגרת חקיקה צרה, שתפתור את סוגיית מבקשי המקלט בלבד.

אחרי שנתניהו ביטל את ההסכם אליו הגיע עם נציבות הפליטים של האו"ם להוצאת כ-16 אלף מבקשי מקלט למדינות מערביות, הוא הודיע על דרישתו למסיעות הקואליציה להסכים לפסקת התגברות שתאפשר לגרש את מבקשי המקלט למרות פסיקת בג"ץ בנושא. בשבוע שעבר, בנט ושקד הפעילו על נתניהו לחצים כבדים לקדם את המהלך באופן מיידי, ודרשו לכנס את ועדת השרים לחקיקה כבר השבוע.

אמש הודיע בג"ץ למדינה כי אם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לא יאשר את הסכם גירוש המסתננים מאפריקה עד יום ראשון בשעה 12:00, הכלואים במתקן סהרונים ישוחררו עוד באותו היום. הכלואים מוחזקים במתקן מכיוון שסירבו להיות מורחקים למדינה שלישית. על פי בג"ץ, בהיעדר הסכם מעודכן אין עוד עילה להמשך החזקתם של הכלואים.

גלעדי אמר באירוע כי "סיעת הליכוד בתל אביב מקיימת דיאלוג שוטף עם לשכת ראש הממשלה לגבי הוצאת המסתננים מדרום העיר, גם דרך קידום חוק עוקף בג"ץ. בנוסף, אני שמח לשמוע את הנכונות של ראש הממשלה להחזיר את פרויקט שיקום השכונות לדרום העיר. מדובר בנושא שאני וחברי עובדים עליו כבר תקופה ארוכה ואין לי ספק שזהו אחד הפתרונות החשובים להחזרת השקט והשלווה לתושבים הותיקים של שכונות הדרום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully