וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט ושקד פנו למזכיר הממשלה לקדם חוק עוקף בג"ץ בנושא מבקשי המקלט

פרסום ראשון: לוואלה! NEWS נודע כי השניים פנו למזכיר הממשלה צחי ברוורמן לכנס את ועדת השרים לחקיקה כדי לקדם את "פסקת ההתגברות" ברביעי, על רקע משבר מבקשי המקלט. למרות זאת, ברוורמן סירב בטענה כי ראש הממשלה "רוצה ללמוד את הנושא"

עריכת וידאו:ניר חן

ראשי הבית היהודי נפתלי בנט ואיילת שקד מעלים הילוך במאמץ לקדם חקיקה עוקפת בג"ץ במענה לסוגיית המסתננים ומבקשי המקלט. לוואלה! NEWS נודע כי השניים פנו אתמול והיום (שני) למזכיר הממשלה צחי ברוורמן, בבקשה לכנס את ועדת שרים לחקיקה ולהניח על סדר יומה חקיקה של פסקת התגברות בנושא כבר ביום רביעי הקרוב. ברוורמן מסרב לעת עתה בטענה שראש הממשלה "רוצה ללמוד את הנושא" ומבקש להיפגש עמם קודם לכן.

בנט דורש שהוועדה תתכנס כבר השבוע, בטענה שהנושא עלול להידחות עד אחרי יום העצמאות ויתמסמס, אך גורמים בסביבת נתניהו אומרים כי "ראש הממשלה הוא זה שיוביל את המאמץ לפתרון סוגיית מבקשי המקלט על כל היבטיה. ועדת השרים תכונס אחרי שראש הממשלה ילמד את הנושא וייבדקו כל האופציות המשפטיות על השולחן ואחרי שיהיו הסכמות על נוסח החוק שהוא 'אינטרס משותף של כל סיעות הקואליציה'".

משבר מבקשי המקלט | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
בכירים בקואליציה: בנט ושקד מתנהגים בצורה ילדותית ופופוליסטית
בנט ושקד יקדמו כבר בשבוע הבא חקיקה עוקפת בג"ץ נגד המסתננים
המדינה לבג"ץ: סבירות גבוהה לגירוש מבקשי המקלט לאוגנדה

איילת שקד ונפתלי בנט בישיבת סיעה של הבית היהודי. מאי 2013. טלי מאייר
פנו למזכיר הממשלה לקידום החקיקה. בנט ושקד/טלי מאייר

בנט ושקד הודיעו בשבוע שעבר כי יקדמו חקיקה עוקפת בג"ץ שתכלול את פסקת ההתגברות, כדי שהכנסת תוכל לחוקק מחדש את החוק למניעת הסתננות שנפסל בעבר על ידי בג"ץ, על רקע סערת גירוש מבקשי המקלט וביטול ההסכם שנחתם עם נציבות האו"ם לענייני פליטים. בנט ושקד דורשים להוסיף פסקת התגברות כללית לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו או לתקן את חוק הכניסה לישראל ולהוסיף לו פסקת התגברות מבלי להסתכן בפסילה של בג"ץ.

שר האוצר משה כחלון, שמתנגד באופן עקרוני לחקיקה עוקפת בג"ץ, כבר אמר כי יסכים לכל חקיקה שתביא פתרון לבעיית המסתננים. בנט ושקד מעוניינים לנצל את המומנטום שנוצר עם הסכמת כחלון כדי להעביר מתווה לחקיקה עוקפת בג"ץ במהירות האפשרית.

בשבוע שעבר תקפו בכירים בקואליציה את בנט ושקד על רקע יוזמתם בסוגיית מבקשי המקלט. "זו התנהגות ילדותית שנועדה רק להביך את נתניהו, ויוזמה פופוליסטית שפוגעת בממשלה כדי לגנוב קרדיטים ולתפוס כותרות על הראש של השותפות בקואליציה באמצע החג. זה יביא אפס תוצאות", אמר לוואלה! NEWS גורם בכיר בקואליציה.

עוד באותו נושא

נתניהו התקפל וביטל את מתווה מבקשי המקלט: "נמצא פתרונות אחרים"

לכתבה המלאה
מסיבת עתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא המסתננים, משרד ראש הממשלה, 2 באפריל 2018. עמוס בן גרשום לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
ביקש ללמוד את הנושא. ראש הממשלה נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום לע"מ

בכירים בקואליציה הביעו זעם על שקד, שלטענתם היתה מעורבת ומעודכנת בפרטי ההסכם שהושג עם נציבות האו"ם, שבוטל כעבור פחות מיממה בעקבות הביקורת מימין. "שקד הכירה את הפרטים היטב", אמר הבכיר, בהמשך לפרסום לפיו בבית היהודי ידעו על ההסכם עם נציבות האו"ם לפליטים ושתקו. שקד עצמה הכחישה הערב בראיון לערוץ 20 את הפרסום ואמרה כי "לא ניהלתי שום מו"מ. את המו"מ ניהל ראש המל"ל, גם לא ידעתי בכלל שנחתם הסכם המתווה. כן ידעתי על קיומו של המו"מ וידעתי על הרעיון. אנשי משרדי נותנים שירות ייעוץ משפטי לממשלה לכל משרדי הממשלה ולכל שר בתחומו וכך הם פעלו אבל זה לא היה חלק מהעבודה מולי".

בשבוע שעבר השיבה המדינה לעתירה שהוגשה לבג"ץ בנוגע להמשך כליאת שוהים בלתי חוקיים במתקן סהרונים, כי השליח המיוחד שיצא מטעמה לאוגנדה עדכן כי ישנה סבירות גבוהה לאפשרות של הרחקת המסתננים למדינה, המכונה בתגובה "המדינה השלישית השנייה". "השליח המיוחד יצא אתמול בבוקר לעריכת הבירור", נכתב. "חלק הארי של הבירורים נשלם, ולאור התמונה העולם מהם סבור היועץ המשפטי לממשלה כי ישנה הסתברות גבוהה להתקיימות התנאים הנדרשים להרחקה למדינה השלישית השנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully