וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר המתקפה החריפה של נתניהו: גל תרומות ל"קרן החדשה לישראל"

5.4.2018 / 13:43

ראש הממשלה האשים את הארגון בכך שהכשיל את הסכם גירוש מבקשי המקלט לרואנדה וקרא לפתוח נגדו בחקירה פרלמנטרית. בתגובה להאשמות, התקבלו בתוך ימים אחדים תרומות מישראלים בסך כרבע מיליון שקלים

צילום וידאו באדיבות 'כאן', עריכה: שניר דבוש

אחרי ההתקפה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, גל תרומות חסר תקדים לארגון "הקרן החדשה לישראל". בארגון מסרו היום (חמישי) כי ביממה האחרונה כ-1,500 ישראלים תרמו סכום כולל של כרבע מיליון שקלים, בעקבות ההאשמות שהפנה נתניהו. עבור 95% הייתה זו הפעם הראשונה שתרמו לקרן. סך התרומות היומי של הארגון, עומד בממוצע על מאות שקלים, כך שמדובר על זינוק משמעותי.

השבוע העלה נתניהו פוסט לחשבון הפייסבוק, שבו האשים את הקרן בקריסת הסכם מבקשי המקלט מול רואנדה. "הגורם המרכזי שהפעיל לחץ אירופי על ממשלת רואנדה לסגת מההסכם להוצאת המסתננים מישראל, זוהי הקרן החדשה לישראל", כתב ראש הממשלה. נתניהו ציין כי הוא פנה ליו"ר הקואליציה דוד אמסלם על מנת "להוביל את המהלך להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית" על פעילותה של הקרן, שלדבריו "מסכנת את ביטחונה ועתידה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי".

עוד בוואלה! NEWS:
סגן שרת החוץ ברואנדה: "לא יודעים מהי הקרן החדשה לישראל"
בנט ושקד יקדמו כבר בשבוע הבא חקיקה עוקפת בג"ץ נגד המסתננים
חיפוש מדינת מקלט וקרע מול בג"ץ: התרחישים האפשריים בדרך למתווה חדש

הפגנת המסתננים הערב בירושלים נגד מדיניות הממשלה בעניין גירושם 4 באפריל 2018. הלל מאיר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת מבקשי מקלט בירושלים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר/TPS

הלילה התייחס לדברים סגן שרת החוץ של רואנדה, אוליבר נדוהוניגיריה, ואמר כי "הופתע במיוחד" מהצהרתו של נתניהו. "הפתעתי נובעת פחות מן העובדה שרואנדה אינה מכירה אפילו את הקרן החדשה לישראל הזו, ויותר מההנחה שארגון זה יכול להשפיע על ממשלת רואנדה", הוסיף נדוהוניגיריה.

הקרן החדשה לישראל מסרה בתגובה לדברי נתניהו כי הוא "עבר כל קו אדום" בהסתה כלפיה, והיא קראה לכל ראשי המפלגות וכן "לכל הציבור שחרד מהאיום שביבי מטיל על הדמוקרטיה הישראלית", להתייצב לצדם. בנוסף לכך, הקרן החדשה הבהירה כי לא היו "כל מגעים עם ממשלת רואנדה", וכי "כל המידע על הפעילות של הקרן החדשה לישראל וארגוניה חשוף, שקוף ומדווח".

עוד באותו נושא

נתניהו זורק את האחריות על הקרן החדשה לישראל: "לחצו על רואנדה"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מוסר הצהרה בנושא המתווה החדש בנושא המהגרים, משרד ראש הממשלה ירושלים 2 באפריל 2018. מערכת וואלה! NEWS
נתניהו/מערכת וואלה! NEWS

יו"ר מפלגת המחנה הציוני אבי גבאי כינה את מתקפתי של נתניהו "עלובה ועצובה". בדברים שכתב בחשבון הפייסבוק שלו הוסיף גבאי כי ראש הממשלה "איבד את הבושה כשתהליך קבלת ההחלטות והבריחה שלו מאחריות נחשפו ברבים".

לדבריו, "הציבור לא יקנה את הניסיון הפתטי והמסוכן לשסות ולהסית נגד אזרחים, הפעם נגד הקרן החדש לישראל. הקרן החדשה לא אחראית למצב בדרום תל אביב, לא ליוקר המחיה, לא למשבר הדיור ולא לתהליך הקיטוב המסוכן בין חלקי החברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully