וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי הודיע כי מנע כניסה מראש עיריית דאבלין - שצייץ: אני ברמאללה

השרים דרעי וארדן הודיעו כי ראש עיריית בירת אירלנד לא יוכל לעבור לשטחי הרשות דרך גבולות המדינה. למרות ההודעה הנחרצת, הודיע מישאל מקדונקה כי הגיע לשטח הרשות וישתתף בכנס פוליטי. במשרד הפנים הסבירו כי הייתה התראה לעכב אותו, אך היא לא פעלה בשל טעות באיות השם

ראש עיריית דבלין מייקל מאק דונצ'ה. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
הפגין נגד העברת שגרירות ארה"ב לירושלים. ראש העירייה מאק דונצ'ה/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

שר הפנים אריה דרעי הודיע אמש (שלישי) כי החליט למנוע את כניסתו לישראל של ראש עיריית דאבלין, הלורד מישאל מקדונקה, בגלל פעילותו לקידום חרמות על ישראל, אך מקדונקה, מסתבר, חמק לרשות ההגירה בין הידיים. שעה קלה אחרי שדרעי פרסם את דבר ההחלטה, מקדונקה, שהוזמן כאורח הרשות הפלסטינית לכנס ברמאללה, צייץ בטוויטר שהוא "מאשר שהוא ברמאללה ומתכונן לכנס מחר". במשרד הפנים הסבירו שהייתה התראה לעכב את ראש עיריית דבלין, אך היה שיבוש בשם שהועבר על ידי המשרד לנושאים אסטרטגיים ולכן התראת העיכוב והסירוב לא פעלה כשהוא נכנס.

במשרד לנושאים אסטרטגיים מבקשים להבהיר כי, המשרד העביר לרשות האוכלוסין, שממונה על מעברי הגבול, את שמו המלא והתקין של ראש עיריית דבלין, כפי שמופיע באתרו הרשמי.

דרעי החליט למנוע את כניסתו של מקדונקה לארץ "על רקע פעילותו העקבית לקידום חרמות כנגד מדינת ישראל - תוך שיתוף פעולה עם אחד מארגוני החרם הרדיקאליים בעולם". בהודעה לתקשורת הוא מסר כי "ראש עיריית דבלין פועל בכל דרך אפשרית נגד ישראל. הוא יזם גינויים נגדנו והוביל החלטה ב-9 באפריל לגרש את השגריר שלנו באירלנד. כעת הוא רוצה להיכנס לשטחי הרשות הפלסטינית כדי להמשיך להסית ולפגוע בישראל. הוריתי למנוע את כניסתו כדי לא לאפשר לו לפגוע במדינה. אמשיך להפעיל את סמכותי נגד כל מי שינסה לפגוע במדינת ישראל, כולל אנשי ציבור בכירים".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו בכנס סגור: נחזיר המסתננים לארצם בגירוש - או דרך חקיקה. האזינו
מנכ"ל פייסבוק בשימוע בסנאט: "נכשלנו בהגנת פרטי המשתמשים"
המתקפה הכימית בסוריה: רוסיה הטילה וטו על ההצעה לבדיקת זהות האחראים

הפגנת BDS, לונדון, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
הפגנת תמיכה בחרם על ישראל בלונדון/צילום מסך, טוויטר

באוגוסט האחרון החליטו השר לנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן והשר דרעי, על מדיניות חדשה של מניעת כניסה לפעילי חרם. במשרד לנושאים אסטרטגיים, שהמליץ לדרעי ולמשרד הפנים למנוע את כניסתו של מקדונקה, אמרו כי הרקע הוא "פעילות עקבית וברורה שלו לקידום חרמות כנגד ישראל" ופעילותו באחד מארגוני החרמות הרדיקאליים IPSC: Ireland Palestine Solidarity Campaign שמקדם חרמות על ישראל ופועל להסרת מוצרים ישראלים מהמדפים בתאילנד, מעודד חרם תרבותי והטלת אמברגו נשק על ישראל.

שלשום אימצה מועצת העיר של דבלין בראשות מקדונקה החלטה חריפה שמאמצת עקרונות של - BDS, ומוקדם יותר החודש הוא שיתף בעמוד הפייסבוק שלו קריאה לגירוש שגריר ישראל באירלנד. בדצמבר האחרון הוא השתתף כדובר בהפגנה שארגן IPSC מול שגרירות ארה"ב באירלנד בעקבות הכרזת הנשיא טראמפ בנושא ירושלים.

(עדכון ראשון: 23:58)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully