וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פייסבוק בשימוע בסנאט: "נכשלנו בהגנת פרטי המשתמשים"

11.4.2018 / 5:25

צוקרברג הופיע בפני פאנל משותף של ועדות המסחר והמשפט בסנאט, בעקבות השימוש שעשתה רוסיה ברשת החברתית במהלך קמפיין הבחירות ובשל דליפת המידע של כ-87 מיליון משתמשים. "אני ייסדתי את החברה ואני אחראי", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

מנכ"ל פייסבוק מרק צוקרברג הופיע היום (רביעי) בפני מושב משותף של ועדת המודיעין וועדת המסחר של הסנאט, בעקבות שורת שערוריות שנקשרו לרשת החברתית שאותה ייסד. צוקרברג אמר בפתח דבריו כי "אנחנו מתמודדים עם כמה סוגיות של פרטיות ודמוקרטיה והשאלות מוצדקות. פייסבוק היא חברה אופטימית שהתמקדה בטוב שאנשים יכולים לעשות כדי לבנות קהילות ואנשים. אבל ברור שעשינו טעות גדולה, זאת הטעות שלי ואני מצטער", אמר מייסד פייסבוק.

"אני ייסדתי את פייסבוק ואני אחראי", אמר צוקרברג. "זה לא מספיק שאנשים יפתחו חשבון, צריך לוודא שהמידע שלהם מוגן. יש לנו אחריות לא רק לבנות כלים אלא לוודא שנעשה בהם שימוש לטובה. השינוי ייקח זמן אבל אני מתחייב לתקן זאת. נכשלנו בהגנת הפרטים עם קיימברידג' אנליטיקה. תחילה החברה אמרה לנו שהם מחקו את הנתונים, אבל אנחנו כעת פועלים לברר מה בדיוק הם עשו ולוודא שהם ייפטרו מהנתונים שברשותם. אנחנו מוודאים שגם מוודאים אחרים לא יעשו זאת. אנחנו נוודא שזה לא יקרה יותר".

מארק צוקרברג מעיד בפני ועדה בסנאט במטרה לספק הסברים על פרשת הפרטיות הגדולה ביותר בתולדות פייסבוק, וושינגטון, 10 באפריל 2018. רויטרס
צוקרברג בשימוע בסנאט, אמש/רויטרס

בהמשך דבריו אמר מייסד החברה כי "יש שינוי באופן שבו אנחנו תופסים את האחריות שלנו. בהתחלה תפסתי את זה כך שאם נבנה כלים ואנשים ישתמשו בהם זה יעשה טוב. כעת, אחרי ההתערבות בבחירות והפייק ניוז, אנחנו מבינים שעלינו לנקוט בגישה יותר אקטיבית. לא מספיק לבנות כלים, צריך לוודא שהם משמשים לעשות טוב. אני מאמין שבשנים הקרובות אנשים ייראו שינוי של ממש".

"ב-2018 יהיו מערכות בחירות חשובות בכל רחבי העולם", הוסיף. "אני חושב שהפעם נצליח לנטר התערבות של חשבונות מזוייפים כמו שצריך. הצלחנו להסיר עשרות אלפי חשבונות לפני שהם הסבו נזק משמעותי. הטבע של המתקפות הללו, הוא שיש אנשים ברוסיה שמנסים לנצל את המערכות שלנו. זה מירוץ חימוש. הם הולכים ונהיים יותר טובים בזה וגם אנחנו נצטרך לעשות זאת טוב יותר. אסור לנהל חשבון מזוייף בפייסבוק. פיתחנו כלי לזהות חשבונות מזוייפים כדי להסיר את החשבונות האלה", אמר צוקרברג.

צוקרברג נשאל אם מישהו מפייסבוק רואיין על ידי החוקר המיוחד רוברט מולר, והשיב בחיוב. הוא אמר שלא הוא באופן אישי אלא אחרים בחברה, ושהוא לא בטוח אם הוא יכול להשיב על כך בשימוע פתוח. "אנחנו משתפים איתם פעולה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מתנגדים לפייסבוק בכניסה לקונגרס לקראת דיון בעניין שימוש של פייסבוק במידע של משתמשי הרשת, 10 באפריל 2018. עומרי נחמיאס, מערכת וואלה! NEWS
מפגינים מחוץ לאולם השימוע בסנאט, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, עומרי נחמיאס

הסנאטור דיק דרבין שאל את צוקרברג אם הוא מרגיש בנוח לספר באיזה מלון הוא ישן אתמול בלילה. צוקרברג השיב בשלילה. דרבין אמר לו: "זה בדיוק העניין, הזכות לפרטיות של המשתמשים, שלא מעוניינים שהמידע שלהם יופץ ברבים ללא רשותם".

הסנאטור טד קרוז אמר לצוקרברג כי "יש המון טענות ודיווחים על זה שאתם מצנזרים דעות מימין. לאמריקנים רבים זו נראית כמו הטיה פוליטית". צוקרברג ענה כי הוא מבין מאיפה הדאגה הזו באה. "אנחנו מעמק הסיליקון שהוא מקום שמאלני. והדאגה שלי היא שלא תהיה הטיה פוליטית בעבודה שלנו, והחשש הוא הוגן". בתגובה לכך שאל קרוז את צוקרברג מה ההשקפה הפוליטית של האנשים שמסננים תוכן אצלו וכמה אנשים בפייסבוק תמכו כספית ברפובליקנים, אך צוקרברג ענה כי אינו יודע את התשובות לכך.

צוקרברג מנסה להדוף את הקריאות להרחיב את הפיקוח על חברות באינטרנט, אולם מהלך שכזה אינו צפוי לצאת לפועל הן בשל חוסר תמיכה מצד הרפובליקנים והלובי החזק של חברות הטכנולוגיה והן בשל חוסר רצונם של מחוקקים להתעמק בנושאיים טכניים מורכבים שעומדים בלב העניין.

מארק צוקרברג מעיד בפני ועדה בסנאט במטרה לספק הסברים על פרשת הפרטיות הגדולה ביותר בתולדות פייסבוק, וושינגטון, 10 באפריל 2018. AP
צוקרברג מגיע לשימוע בסנאט, אתמול/AP

בשימוע המשותף של ועדות המסחר והמשפט בסנאט שעבר צוקרברג בן ה-33, הוא נשאל גם על השימוש שעשתה רוסיה בפייסבוק כדי להפיץ תעמולה במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016, וגם על מחדל דליפת פרטי המידע של כ-87 מיליון משתמשים אל חברת הייעוץ הבריטית "קיימברידג' אנליטקס". רוב המשתמשים שהמידע הפרטי שלהם דלף היו אמריקנים.

הסנאטור ביל נלסון, הדמוקרט הבכיר בוועדת המסחר, אמר כי על אף שהוא סבור כי יש להעביר תקנות חדשות בשל שתי הפרשות, הוא לא סבור כי יקרה משהו משמעותי ביחס לכך. הוא ייחס את זה בין היתר לכך ש-44 סנאטורים יתקילו את צוקרברג בשאלות בפרק זמן קצר המוקצב להם. "איך אפשר לעשות שימוע עם כל כך הרבה חומר, כשלכל אחד יש רק ארבע דקות?", שאל אתמול במהלך שיחה עם כתבים.

הבית הלבן סירב לומר אם הוא תומך בהרחבת הפיקוח על פייסבוק ועל חברות דומות.

(עדכון ראשון: 12:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully