וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במסגרת הסדר טיעון: עונשי מאסר לחיילי שייטת 13 שביצעו מעשה מגונה

10.4.2018 / 18:07

בית הדין הצבאי גזר רק תשעה ושמונה חודשי מאסר על שי שלום רפאילוב ודוד סוויסה שהודו בעבירת מין בחיילת ששירתה עמם, אחרי שעבירת האונס נמחקה מהאישום נגדם. השופט פסק תשלום פיצויים לחיילת וקבע כי השניים יורדו לדרגת טוראי

צילום: ערן גילווארג, עריכה: שניר דבוש

בית הדין הצבאי של חיל הים בחיפה גזר היום (שלישי) עונש של תשעה חודשי מאסר בפועל על סמל ראשון שי שלום רפיאלוב, ושמונה חודשי מאסר בפועל על סמל דוד סוויסה, שני חיילים מבסיס שייטת 13שהודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון בביצוע מעשה מגונה בצוותא בחיילת ברכב צבאי. בכתב האישום המקורי הואשמו השניים בשורת עבירות מין, בהן אונס, אולם במסגרת ההסדר שנחתם בין סנגוריהם, עו"ד צחי מצרי ממשרד עו"ד שי לוי ועו"ד שאדי סרוג'י ממשרד עו"ד תמי אולמן לפרקליטות הצבאית, הוחלט למחוק מכתב האישום את הסעיף.

רפיאלוב, בן 22 ממגדל העמק, וסויסה, בן 21 מחיפה, שירתו כנהגים מבצעיים. בכתב האישום שהוגש נגדם באפריל אשתקד, תוארו שורה של מעשים קשים בחיילת, בהם אינוס ברכב צבאי, ביצוע מעשה מגונה בצוותא ואף ניסיון לביצוע מעשה סדום. השניים שהו במעצר במשך כחצי שנה, ושוחררו בחודש אוקטובר. הרכב בית הדין, בראשות אב בית הדין אלוף-משנה אחסאן חלבי, הטיל עליהם גם מאסרים מותנים, ואף קבע כי כל אחד מהם יפצה את החיילת בסך 3,000 שקלים והוריד אותם לדרגת טוראי.

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל נערך להפגנות ולהצתת שדות החיטה; חמאס מתרגל חטיפות חיילים
תחקיר סרטון הירי בעזה: צעדים פיקודיים נגד החיילים שצעקו
משרד החינוך הציג את התכנית החדשה ללימוד מקצוע התנ"ך

סמ"ר שי רפאילוב וסמל דוד סויסה שכנגד השניים, נהגים בשייטת 13 של חיל הים, הוגש בראשית אפריל כתב אישום בגין אונס של חיילת, בית הדין הצבאי בחיפה, 28 בדצמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
רפאילוב וסויסה בבית הדין הצבאי, בדצמבר/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

לאורך משפטם טענו השניים כי מדובר בעלילת שווא. הסניגורים טענו כי המעשים התבצעו בהסכמה וכי התיק "רק לכאורה נראה חמור". "החיילת סתרה את עצמה בצורה מאוד מהותית", אמרה עו"ד אולמן. היא אף מתחה ביקורת על חקירת מצ"ח ואמרה כי "אין ספק שחקירה במשטרת ישראל היא הרבה יותר רצינית והרבה יותר מעמיקה. נעשה לחיילים עוול שהתיק הזה לא נחקר במשטרה". עו"ד לוי אמר כי שני החיילים "ביקשו, התחננו לבצע בדיקת פוליגרף כדי להוכיח את אמיתות דבריהם" וטען כי רפאילוב אף ביקש מהחוקרים כי יצפו בצילומי מצלמות האבטחה, שאחת מהן, שהוא סבר כי היא קריטית, הייתה בכלל מצלמת דמה ולא צילמה דבר". היום, ציין גם הרכב השופטים "קשיים ראייתיים שעלו באופן מובהק במהלך שמיעת פרשת התביעה".

עוד באותו נושא

פרסום ראשון: סעיף האונס יוסר מכתב האישום נגד החיילים משייטת 13

לכתבה המלאה
סמ"ר שי רפאילוב וסמל דוד סויסה שכנגד השניים, נהגים בשייטת 13 של חיל הים, הוגש בראשית אפריל כתב אישום בגין אונס של חיילת, בית הדין הצבאי בחיפה, 28 בדצמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
רפאילוב וסויסה בבית הדין, בדצמבר/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

האירוע התרחש במרץ בשנה שעברה, לפי כתב האישום, השניים, חיילי מנהלה בשייטת, הסיעו ברכבם הצבאי את הצעירה לכיוון שער לא פעיל של המטווחים בבסיס. לפי כתב האישום, רפיאלוב עבר למושב האחורי והחל לגעת בחיילת, שהתרחקה ממנו בתגובה. לאחר שנישק את לחייה - היא יצאה מהרכב. בהמשך הורה רפיאלוב לחיילת לגשת לחלק האחורי של הרכב, שהיה מרופד במזרנים.

השניים התיישבו בחלק האחורי של הרכב, בעוד סוויסה סוגר אחריהם את הדלת. היא סירבה לשכב לצד רפאילוב, שבתגובה הוא משך אותה אליו בחוזקה. בשלב זה, לפי כתב האישום, ניסה לגרום לה לבצע בו מין אוראלי בכוח. "לא, אין מצב, תשכח מזה, זה לא יקרה", אמרה לו. בהמשך, כך נטען, השכיב רפיאלוב את החיילת תוך שימוש בכוח ואמר לה: "בואי נקרא לדוד. אל תדאגי, הכול טוב, הוא יודע מזה". היא ענתה לו: "באמת תשכח מזה, זה הגבול שלי וזה לא קורה". כשניסתה להתרומם מהמזרן, הוא משך אותה אליו בידה ובראשה. בשלב זה, עבר סוויסה לאחורי הרכב. השניים אז השכיבו אותה, הפשילו את מכנסיהם. הם החלו לגעת באיבר מינה, חרף התנגדותה, וגרמו לה בכוח לגעת באיברי מינם.

עו?ד שי לוי ומימין עו?ד צחי, המייצגים את סמ"ר שי רפאילוב, עו?ד שאדי סרוג?י המייצג את סמל דוד סויסה שכנגד השניים, נהגים בשייטת 13 של חיל הים, הוגש בראשית אפריל כתב אישום בגין אונס של חיילת, בית הדין הצבאי בחיפה, 28 בדצמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
סנגוריהם של החיילים/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

עו"ד טלי איזנברג, המייצגת את מ' מטעם הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, הביעה שביעות רצון כי "הודו והורשעו כעברייני מין בעבירה של מעשה מגונה בנסיבות מחמירות". היא אמרה כי מ' "מקווה שבכך הם יורתעו ולא יחזרו לפגוע בנשים נוספות".

עו"ד איתי נעמן, הממונה הארצי על ייצוג נפגעי עבירות מין בסיוע המשפטי במשרד המשפטים, מסר כי "נפגעי עבירות המין שחוו את הפגיעה הקשה על בשרם אינם מוכרים כצד רשמי להליכים הפליליים שמנהלת המדינה נגד הפוגעים. עובדה זו רק מעצימה את החוויה הקשה ממילא שנפגעי העבירה עוברים במהלך ניהול המשפט. הסיוע המשפטי במשרד המשפטים מייצג את נפגעי עבירות המין החמורות ומסייע להם לממש את זכויותיהם ולהשמיע את קולם במסגרת ההליך הפלילי, כפי שנעשה אף במקרה זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully