וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר סרטון הירי בעזה: צעדים פיקודיים נגד החיילים שצעקו

10.4.2018 / 15:30

בחקירת התיעוד שהופץ מהירי במפגין בקרבת הגדר עולה כי התקרית אירעה בחודש דצמבר באזור כיסופים במהלך הפגנה ביום שישי. מצה"ל נמסר כי הירי בוצע כאמצעי אחרון לפיזור ההפגנה וכי המפגין נפצע ברגלו

צילום: אנשי הדממה, עריכה: תום זואילי

צה"ל השלים היום (שלישי) תחקיר ראשוני של הסרטון שהופץ אמש ובו נראים חיילים משקיפים אל עבר גדר המערכת בעזה וירי אל עבר פלסטיני הנמצא בצדה השני, נפגע ונופל לקרקע. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי החיילים הנשמעים בסרטון קוראים קריאות עידוד אינם אלו שירו אל עבר הפלסטיני וכי אלה "יטופלו במישור הפיקודי בהתאם". עוד נמסר כי הקריאות הנשמעות בסרטון "אינן הולמות את הרוח ומידת האיפוק המצופה מחיילי צה"ל", וכך גם הפצת תיעוד הפגיעה בפלסטיני.

בסרטון נראה פלסטיני שעל פניו אינו חמוש בקרבת הגדר בשטח הרצועה ונשמעים שני חיילים הקוראים קריאות התלהבות לאחר הירי לעברו. החיילים אף נשמעים מקללים את האנשים המגיעים להגיש עזרה לאדם שנורה. בין היתר נשמע חייל קורא "וואי איזה סרטון, בן של זונה". חברו נשמע מטיח אל עבר הקבוצה שמגיעה אל הפצוע "הנה, תרוצו לפנות את זה. בטח שצילמתי את זה, איזה סרטון אגדה. לכו, יא בני זונות".

עוד בנושא:
נט בעקבות סרטון הצלפים: "מגבה את חיילי צה"ל"

צה"ל עזה צלפים תיעוד ירי. מערכת וואלה! NEWS
תיעוד הפגיעה בפלסטיני ליד הגדר, בדצמבר/מערכת וואלה! NEWS

על פי התחקיר הירי בוצע בהפגנת יום שישי בגבול רצועת עזה ב-22 בדצמבר, בקרבת כיסופים. בהודעת דובר צה"ל הודגש כי מדובר בתיעוד חלק קצר מהתמודדות החיילים שהוצבו בגזרה עם הפרות סדר אלימות, שנמשכו שעתיים וכללו בין היתר זריקת אבנים וניסיונות לפגוע בגדר עצמה. על פי התחקיר, הכוחות בשטח נקטו תחילה צעדים לפיזור הפרת הסדר, כרזו אל עבר המפגינים לעצור והפעילו נגדם אמצעים לפיזור הפגנות.

אולם, משאלו לא סייעו בפיזור ההפגנה ירו החיילים באוויר. לאחר שהמפגינים סירבו להתפזר ביצע אחד החיילים ירי של כדור בודד אל אחד המפגינים שנחשד כ"מסית מרכזי", שהיה במרחק כמה מטרים מהגדר - כתוצאה מכך נפגע המפגין ונפצע ברגלו. בהודעת הצבא הודגש עוד כי צילום התקרית לא בוצע מאותה עמדה שממנה נורה המפגין וכי הצלם הוא "חייל שאינו שייך באופן אורגני לכוח".

בהודעת הצבא נמסר עוד כי לאחר השלמת התחקיר המבצעי על ידי המפקדים הרלוונטיים יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית, שתבחן את הצילום הלא מורשה של התקרית, את הפצת החומרים ואת התבטאויות החיילים.

עוד באותו נושא

יורים - וצועקים "יש, איזה סרטון!": צה"ל בודק תיעוד ירי חריג

לכתבה המלאה
הצד הפלסטיני של גבול רצועת עזה. מה רואים? את מתחם האוהלים של החמאס בו היו ביום שישי עשרות אלפי מפגינים. הבוקר? מספר בודד של פעילי חמאס מנקה את השטח. עגלת חמור עליה מעמיסים זבל. סיור של ג'יפ ביטחוני בשטח. אין שום מפגין. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
אוהלי מפגינים ריקים בקרבת הגדר בעזה, שלשום/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully