וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט בעקבות סרטון הצלפים: "מגבה את חיילי צה"ל"

שר החינוך אמר בריאיון בגלי צה"ל כי "זה לא רציני לשפוט את חיילי צה"ל לפי התבטאויותיהם ואיכות השיח". הוא ציין את האפשרות שהדברים שנשמעו בסרטון הוצאו מהקשר והביע חשש שהלחץ התקשורתי ישפיע על לוחמים בעתיד. "יש הבדל בין מילים למעשים"

צילום: אנשי הדממה; ראיון באדיבות גלי צה"ל, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט אמר הבוקר (שלישי) כי הוא מעניק גיבוי לחיילי צה"ל, על רקע הסרטון שבמהלכו נשמעו שני צעירים, ככל הנראה חיילים החוגגים את ההכנות לירי לעבר פלסטיני מאחורי גדר המערכת ברצועת עזה. "כל מי שהיה אי פעם בשדה, יודע שלשבת באולפנים ולשפוט את התבטאויות חיילי צה"ל שעוסקים בהגנה על גבולותינו, זה לא רציני", אמר בנט בריאיון לגלי צה"ל. "אנחנו שופטים חיילים לפי איכות השיח שלהם ואם זה נשמע יפה או לא יפה?".

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, נראה כי הפלסטיני אינו חמוש, והדבר עורר סערה. בנט טען במהלך הריאיון כי האמירות הוצאו מהקשרן, וככל הנראה נבעו מהסיטואציה שבה נמצאו החיילים לפני האירוע שתועד. "לפעמים אתה נמצא בעמדה 20 יום מול אנשים שמניחים מטענים על הגדר ומפוצצים חיילים שלנו", הסביר. אז עכשיו, להגיד שהם התבטאו בצורה לא מספיק אלגנטית, זה לא רציני. בגלל שעכשיו מישהו התבטא לא יפה אז נשפוט אותו בבית הדין של התקשורת? השתגענו?".

שר החינוך, נפתלי בנט בישיבת הממשלה השבועית, 28 בינואר 2018. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
מוטרד מ"עליהום" נגד החיילים. בנט/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

"יש הבדל בין מילים למעשים, ואסור להתחיל עליהום בגלל מילה לא יפה", המשיך בנט. "אלה חיילים, ומי שצריך לטפל בזה זה הצבא, אם בכלל. מישהו יודע מה הם עשו שלוש דקות לפני או מה קרה שתי דקות אחר כך? אולי יום קודם הם איבדו חבר? אתה לא יודע את הקונטקסט".

בנט אף הביע דאגה מהאפשרות שחיילים יהיו מושפעים מלחצים הנובעים מסערות תקשורתיות. "אותי היה מטריד אם חיילי צה"ל היו נלחצים מעליהום תקשורתי", אמר. "אתה חושב שאין השפעה כשמתנפלים על חיילים? הם מתחילים לחשוב כמה פעמים. בעבר נפלו חיילים בגלל חשש יתר, או זהירות יתר, רק בגלל האימפקט של החברה והתקשורת".

עוד באותו נושא

יורים - וצועקים "יש, איזה סרטון!": צה"ל בודק תיעוד ירי חריג

לכתבה המלאה
צה"ל עזה צלפים תיעוד ירי. מערכת וואלה! NEWS
הפלסטיני שנורה ברגע הפגיעה. מתוך תיעוד הסרטון/מערכת וואלה! NEWS

מדובר צה"ל נמסר אתמול כי "ככל הנראה מדובר באירוע שהתרחש לפני כמה חודשים. האירוע יתוחקר וייבדק באופן יסודי".

גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מעניק "גיבוי מלא" ללוחמים. "‏במלחמה אל מול אויב אכזרי שרוצה להשמיד אותי אני מעדיף חיילים שיורים וצוחקים מכאלה שיורים ובוכים ובסוף גם לא יורים", ציין סמוטריץ'. "האמון הבסיסי שלי בחיילי צה"ל גורם לי להניח עד שלא יוכח אחרת שהירי היה מוצדק".

מנגד, יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה אמר כי הסרטון "מחריד את הנפש", כשהוא מתייחס ל"צהלות השמחה על לקיחת חיים ומה שעל פניו נראה כמו הוצאה להורג של מי שלא סיכן איש". עודה הוסיף כי "החייל שירה וצילם צריך לעמוד לדין אבל מי שנתן את הפקודה לירות במפגינים לא חמושים הוא מי שמסוכן באמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully