וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורים - וצועקים "יש, איזה סרטון!": צה"ל בודק תיעוד ירי חריג

10.4.2018 / 2:04

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נראה ירי של צלף באדם שעומד מאחורי גדר הרצועה. צעיר שייתכן שהוא הצלף נשמע צועק בהתלהבות: "איזה סרטון אגדה" וחוגג את הירי. צה"ל: "מדובר כנראה בסרטון ישן שייבדק באופן יסודי"

צילום: אנשי הדממה, עריכה: תום זואילי

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות הערב (שני) נראה ירי של צלף באדם שלא נראה חמוש ועומד מאחורי גדר המערכת ברצועת עזה. ברקע הסרטון נשמעים שני צעירים, ככל הנראה חיילים, כשהם מתכוננים לירי, חוגגים אותו ומקללים את האנשים שבאו להעניק טיפול לאדם שנורה. מדובר צה"ל נמסר כי "ככל הנראה מדובר באירוע שהתרחש לפני כמה חודשים. האירוע יתוחקר וייבדק באופן יסודי".

"בוא לפה, בוא לפה", נשמע צעיר אומר בסרטון. כשנשמעת הירייה, הוא צועק: "וואי, איזה סרטון" ומוסיף "בן של זונה". לאחר מכן נראים אנשים מגיעים לטפל באדם שנורה, והדובר אומר: "הנה, תרוצו לפנות את זה. בטח שצילמתי את זה, איזה סרטון אגדה. לכו, יא בני זונות".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו על רקע המתיחות בדרום: "הקם לפגוע בך - השכם לפגוע בו"
בתגובה לחדירת המחבלים: צה"ל תקף מטרת חמאס בצפון רצועת עזה
התובעת הראשית בבית דין בהאג: "לסיים את האלימות בעזה"

צה"ל עזה צלפים תיעוד ירי. מערכת וואלה! NEWS
מתוך הסרטון/מערכת וואלה! NEWS

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה אמר כי הסרטון "מחריד את הנפש", כשהוא מתייחס ל"צהלות השמחה על לקיחת חיים ומה שעל פניו נראה כמו הוצאה להורג של מי שלא סיכן איש". עודה הוסיף כי "החייל שירה וצילם צריך לעמוד לדין אבל מי שנתן את הפקודה לירות במפגינים לא חמושים הוא מי שמסוכן באמת".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מעניק "גיבוי מלא" ללוחמים. "‏במלחמה אל מול אויב אכזרי שרוצה להשמיד אותי אני מעדיף חיילים שיורים וצוחקים מכאלה שיורים ובוכים ובסוף גם לא יורים", ציין סמוטריץ'. "האמון הבסיסי שלי בחיילי צה"ל גורם לי להניח עד שלא יוכח אחרת שהירי היה מוצדק".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
ויזואליה - הפגנות לאורך גבול רצועת עזה 6 באפריל 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה בגבול הרצועה, בסוף השבוע/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

בבל"ד אמרו כי הסרטון "מעיד על כך שישראל שולחת חיילם שחונכו לרצוח ערבים בדם קר" והוסיפו כי "יש לפתוח בחקירה בינלאומית ולהעמיד לדין את כל האחראים על פשעי המלחמה המתרחשים מידי על ידי ישראל בגבול עזה ובשטחים הכבושים".

מארגון בצלם נמסר כי "בצלם מביע צער על קיומן של פקודות בלתי חוקיות בעליל המורות לחיילים לירות באנשים שאינם מסכנים איש. ירי דומה לזה שנראה בסרטון התרחש מאות פעמים בשבועות האחרונים ברצועת עזה וגרם להרוגים ולפצועים - כל זאת בגיבוי מלא של הדרג המדיני הבכיר והקצינים הבכירים בצבא. הזעזוע לכאורה שהם מביעים כרגע, והבטחתם לחקור את האירוע, היא חסרת משמעות ואין ספק שגם הפעם 'התחקיר היסודי' יטייח את האמת".

כוח צה"ל איתר שני מטענים מאולתרים שהונחו בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל, דובר צה"ל
מטענים מאולתרים שנמצאו בסמוך לגדר המערכת, אתמול/דובר צה"ל, דובר צה"ל

בהפגנות שנערכו בסוף השבוע האחרון בגבול הרצועה נהרגו תשעה פלסטינים. מצרים גינתה את הריגתם של המפגינים ואמרה כי "השתתפות בתהלוכות בדרכי שלום היא זכות לגיטימית וצודקת". עוד קראה מצרים לקהילה הבינלאומית לפעול להשבת זכויות הפלסטינים, ולזכות למדינה עצמאית שבירתה מזרח ירושלים. ארגון "עיתונאים ללא גבולות" האשים את צה"ל בירי מכוון לעבר העיתונאי.

ארגון העיתונאים פנה לרמטכ"ל בבקשה שיבחן את הדיווחים שלפיהם חיילים ירו לעבר עיתונאים בהפגנות. בפנייה מצוין בין היתר כי "אנחנו משוכנעים שצה"ל שותף לערכי הדמוקרטיה, לרבות חשיבות חופש העיתונות. עיתונאים נמצאים באזורי עימות כדי לדווח על המתרחש. צבא של מדינה דמוקרטית אינו אמור לפגוע בעיתונאים העושים את עבודתם".

אתמול חצו שלושה פלסטינים את הגדר מהרצועה לישראל ועל פי החשד הניחו שני מטענים מאולתרים. בתגובה ירה כוח צה"ל לעברם והם שבו על עקבותיהם. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי במקום התפתחו חילופי אש וכי צה"ל הגיב בירי פגזי טנקים. בנוסף לכך, התבצע אמש ניסיון חדירה באזור שער הנגב מרצועת עזה. גבר פלסטיני שנתפס במקום כשהוא אינו חמוש הועבר לחקירה.

הלילה תקף חיל האוויר מתחם צבאי של חמאס בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה התבצעה בתגובה לחדירת שלושת המחבלים אתמול בדרום הרצועה, והנחת המטענים המאולתרים. עוד צוין כי, צה"ל "רואה בחומרה" את הניסיון של ארגון חמאס להפיכת מרחב הגדר לאזור לחימה תוך "ניסיונות לפגוע ולהשחית" את תשתיות הביטחון וההגנה של ישראל. "צה"ל לא ייתן לשימוש ציני באזרחים להוות כסות לפעילות טרור נגד אזרחי ישראל וכוחות צה"ל, ויגיב לכל ניסיון טרור מסוג זה", נכתב בנוסף בהודעת הצבא.

(עדכון ראשון: 19:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully