וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: לחשוף את פרטי ביטול ההסכם עם רואנדה והאו"ם

8.4.2018 / 17:07

המדינה ביקשה לדחות ביום אחד את הדיון בעניין גירוש המסתננים עד לשובו של השליח המיוחד מהמדינה השלישית. עם זאת, העותרים הגישו בקשה לחשוף את פרטי ביטול ההסכם עם נציבות האו"ם ויצאו נגד ביטולו: "חסר כל תוקף"

מתוך הפייסבוק של ראש הממשלה, עריכה: יוסי אלטר

השבוע צפוי להתקיים דיון בבג"ץ שעוסק בדבר קיום המבצע להרחקת הזרים למדינה שלישית. המדינה הגישה בקשה לבית המשפט לדחייה של יום אחד עד לשובו של השליח המיוחד שיצא למדינה השלישית השנייה, אוגדנה, כדי שתתאפשר השתתפותו בדיון. העותרים מתנגדים לבקשה זו, אך יחד עם זאת מסכימים לדחות את הדיון בתנאי שיתקיים ביום שלישי דיון נוסף שיעסוק בשחרור העצורים במתקן סהרונים.

בבקשה המדינה נכתב כי "נוכח ההתפתחויות שחלו בימים האחרונים, חל שינוי במצב העובדתי אליו התייחסו העתירות, בפרט ביחס למדינה השלישית השנייה, ולפיכך העתירות במתכונתן הנוכחית אינן מתייחסות למצב הדברים העדכני". לצד בקשת המדינה, הגיש היום עו"ד אביגדור פלדמן, שעתר בתיק זה, בקשה לבית המשפט לאלץ את הפרקליטות להגיש תצהיר שיחשוף את פרטי ביטול ההסכם עם רואנדה וכן את פרטי ההסכם עם נציבות האו"ם.

במכתב ששלח פלדמן נכתב, "אנו מבקשים כי בית המשפט ינחה את הפרקליטות למסור פירוט מדויק בתאריכים, בשמות, מתי נודע כי רואנדה אינה מקבלת מישראל פליטים בכפייה, מתי ועל ידי מי החל המשא והמתן עם נציבות האו"ם לענייני פליטים". כמו כן פלדמן ביקש במכתבו לדעת "האם קיים הסכם חתום עם הנציבות אם המדינה תתבקש להציג הסכם זה בפני בית המשפט, מה היו נסיבות ביטולו של ההסכם, האם באמת עשה זאת ראש הממשלה על דעתו בלבד, האם היה היועץ המשפטי שותף להחלטה, מה עמדת היועץ המשפטי בדבר תוקף הביטול, האם נמסר ישירות לנציבות האו"ם לפליטים כי ההסכם מבוטל, או שמא גם היא למדה זאת רק מהודעת ראש הממשלה בפייסבוק".

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר חמאס לוואלה! NEWS: אם ישראל תקל המצב בעזה - האווירה תשתנה
לא מתלהב מזכויות אדם: המנהיג השנוי במחלוקת שידליק משואה
פרסום ראשון: השוטרת שתועדה בועטת במפגין חרדי - לא תורשע

הפגנת תושבי דרום ת"א נגד הגירוש מחוץ לקריית הממשלה 3 באפריל 2018. AP
הפגנה מחוץ לקריית הממשלה נגד גירוש המסתננים (צילום: AP)/AP

על פי פלדמן, הנתונים נחוצים כדי להציג תמונה שלמה בסוגיה הנוגעת לחייהם של למעלה מ-30 אלף אנשים שעל חייהם ועתידם אמור להחליט בית משפט זה. יתרה מכך טוען פלדמן כי ביטול ההסכם, להבדיל מכריתות, חסר כל תוקף וכי יש להשיב את ההסכם עם נציבות הפליטים לתוקפו. בבקשה נכתב, "ביטולו על ידי צד אחד, באופן שנעשה, נוגד כל עיקרון בסיסי של משפט מנהלי, משפט חוקתי ואפילו דיני חוזים. צד לחוזה אינו יכול להשתחרר ממנו על ידי הודעה חד צדדית לפייסבוק ואמונתנו עזה כי היועץ המשפטי סובר כך".

פלדמן אמר לוואלה! NEWS כי הם "מסכימים לדחיית הדיון בעתירות ביום אחד אך מבקשים להותיר על כנו את מועד הדיון הקבוע ל-10 באפריל וזאת על מנת לדון בעניין עצורי סהרונים המוחזקים עתה בניגוד לחוק. לעניין הכיוון החדש של העתירה הפנינו לכך בבקשה שהגשנו היום, ושלמען הנוחות מצורפת לתגובה זו, שם הדגשנו כי כל שהתרחש התרחש במסגרת העתירה דנן". לדברי פלדמן, "הגשת עתירה חדשה תגרום לסחבת והארכת מצוקת העקורים והעצורים אם לא ישוחררו ולכן אנו מבקשים שהמדינה תגיב ברוח הבקשה שהגשנו במסגרת העתירה דנן, אנחנו גם דורשים שיבוצע ההסכם שנחתם עם נציבות האו"ם לענייני פליטים לפחות לגבי מחצית העקורים".

"אם תתקבל בקשת העותר ליישם את ההסכם עם נציבות האו"ם לפליטים אז אין צורך כלל בשליח המיוחד שמן הסתם יפליג בשבחיה של מדינה אפריקנית זו או אחרת וכמה היא עדיפה על מדינות נחשלות כגרמניה, נורבגיה או שוודיה".

עוד באותו נושא

חיפוש מדינת מקלט וקרע מול בג"ץ: התרחישים האפשריים בדרך למתווה חדש

לכתבה המלאה
אינפו - פרטי המתווה שבוטל עם המסתננים. מערכת וואלה! NEWS
אינפו - פרטי המתווה שבוטל עם המסתננים/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully