וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: השוטרת שתועדה בועטת במפגין חרדי - לא תורשע

8.4.2018 / 15:00

למרות שהודתה כי חבטה בראשו של אזרח בעת מחאת החרדים בירושלים, החליט בית משפט השלום בעיר שלא להרשיעה, מחשש כי הדבר יביא לפיטוריה ולפגיעה חסרת פרופורציות בעתידה. "מדובר בהחלטה אמיצה וראויה", אמר עורך דינה

צילום: טוויטר, עריכה: יוסי אלטר

השוטרת שתועדה כשהיא בועטת במפגין חרדי במהלך הפגנה נגד הגיוס בירושלים בשנה שעברה לא תורשע בפלילים, כך נודע לוואלה! NEWS. בדיון שנערך היום (ראשון) בבית משפט השלום בירושלים נקבע כי השוטרת תבצע שירות לתועלת הציבור ולא תורשע בעבירה שבה הודתה - תקיפה. בין הנימוקים: החשש כי הרשעה תוביל לפיטוריה מהמשטרה, ובכך לפגיעה לא פרופורציונלית ביחס לעבירה שביצעה השוטרת.

במסגרת ההליך הפלילי שנוהל נגדה, הודתה השוטרת כי חבטה כמה פעמים בראשו של מפגין חרדי שצעק לעבר שוטרת אחרת, והפילה אותו ארצה, וזאת במהלך הפגנות החרדים הסוערות נגד הגיוס בתחילת השנה שעברה. היא הודתה כי איבדה את קור רוחה וציינה כי הופנו כלפיה עלבונות, קללות והערות בעלות אופי גזעני.

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר חמאס לוואלה! NEWS: אם ישראל תקל המצב בעזה - האווירה תשתנה
"יש כאן ריח חריף": משפחות שלמות נמחקו במתקפה בפרברי דמשק
מסתמן: צה''ל יפעיל את מנגנון התחקור המטכ"לי על הירי במפגינים בעזה

שוטרת שתועדה בועטת במפגין חרדי במהלך מחאה בי-ם, נחקרה במח"ש בחשד לתקיפה. צילום: מני רפאל "מחאות החרדים הקיצוניים", מערכת וואלה! NEWS
השוטרת שהודתה בתקיפה, מימין/מערכת וואלה! NEWS, צילום: מני רפאל "מחאות החרדים הקיצוניים"

במחלקה לחקירות שוטרים טענו כי יש להרשיע אותה וזאת לאור חומרת המעשה, אולם בעקבות שקלול של מספר נימוקים, וביניהם נסיבותיה האישיות של השוטרת, החליט בית משפט השלום בירושלים להימנע מהרשעתה, וזאת לאחר שקבע כי הנזק שייגרם לה אם תורשע ובעקבות כך - תפוטר מהמשטרה, יהיה לא פרופוציונלי למעשה שבו הודתה.

השופט אף ציין כי השוטרת הודתה מיד בביצוע המעשה והביעה עליו חרטה. בנוסף, קבע כי למרות "ששוטרים יידרשו לעולם לאיפוק מירבי ובפרט בהתמודדות עם הפגנות, הרי שאין להתעלם מההקשר העובדתי והאנושי בביצוע המעשים שבהם הואשמו". בנוסף לביטול ההרשעה, הוטל על השוטרת לבצע שירות לתועלת הציבור בהיקף של 200 שעות.

סניגורה של השוטרת, עו"ד איציק כהן, מסר בתגובה: "מדובר בהחלטה אמיצה וראויה, שלקחה בחשבון את נסיבותיה האישיות של השוטרת ואת העובדה כי לקחה אחריות והביעה חרטה על המעשה. מדובר באירוע חריג שלא מאפיין את שירותה של השוטרת שהינה שוטרת מצטיינת, שחרב הפיטורים עדיין מונפת מעל ראשה. למרות הקשיים, השוטרת מעוניינת להמשיך ולשרת במשטרת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully