וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגיעה בלתי נמנעת": פקח שהיה על הרכבת בתאונה הקטלנית משחזר

הפקח סיפר לוואלה! NEWS את השתלשלות האירועים והעריך כי מרחק הבלימה הקצר וכניסת הרכב למסילה באזור מרוחק ובתנאי ראייה לקויים לא אפשרו למנוע את התרחשותה. בתאונה נהרגו מג'די אבו אל-כף וסמיר אל-עביד כבני 30

צלמים זמניים מורשים

הפקח שהיה על הרכבת שפגעה אמש ברכב במסילה באזור רמלה שחזר היום (ראשון) בשיחה עם וואלה! NEWS את השתלשלות האירועים שהובילו לתאונה הקטלנית והעריך שלא היה ניתן למנוע אותה. שניים מנוסעי הרכב, מג'די אבו אל-כף וסמיר אל-עביד בשנות ה-30 לחייהם, נהרגו ושניים נוספים נפצעו ופונו לבית החולים אסף הרופא בבאר יעקב. אחיו של אל-עביד שנפצע קל שוחרר במהלך הלילה מבית החולים. פצוע נוסף עבר במהלך הלילה קטיעה של רגלו ונותר לאשפוז בטיפול נמרץ בבית החולים, כשמצבו מוגדר בינוני.

"בשעה 21:30 הגענו מכיוון דרום לאזור נען", סיפר הפקח, רועי, שעות ספורות לאחר התאונה שהתרחשה על המסילה בין באר שבע לתל אביב. "מדובר בעיקול שקשה מאוד לראות בו משהו. אזור מאוד חשוך, מגודר, מנותק, להבדיל ממעבר מוסדר לכלי רכב שמתועד על ידי תצפיתנים ואמצעי טכנולוגיה מתקדמים".

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר חמאס לוואלה! NEWS: אם ישראל תקל המצב בעזה - האווירה תשתנה
ברקע משבר טקס המשואות: נתניהו ואדלשטיין נפגשו במאמץ לפשרה
מסתמן: צה''ל יפעיל את מנגנון התחקור המטכ"לי על הירי במפגינים

זירת תאונת הרכבת, ברמלה 7 באפריל 2018. קבוצת החדשות, מערכת וואלה! NEWS
הנהג והפקח חששו מהתלקחות שריפה. שרידי הרכב על המסילה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, קבוצת החדשות

לדבריו, במהלך הנסיעה ביצע הנהג עצירת חירום פתאומית. "הרגשנו בום גדול, הרכבת קפצה", תיאר. "רצתי אל לוח הבקרה וראיתי מגוון התראות אזהרה". הוא הוסיף כי מיהר לבדוק מה מצבו של הנהג ולנסות לברר עמו מה אירע. "הנהג סיפר לי שפגע ברכב ששהה על המסילה, ופרץ לשטח מגודר", הוסיף. "מיד עלינו מול הפיקוד והעברנו להם מידע על אודות הפגיעה, בהמשך פתחנו את דלת הרכבת כדי לבדוק אם עקב הפגיעה ברכב התפתחה שריפה". נוסף על החשש משריפה, סיפר, עלה חשש שהדף הפגיעה יביא לנפילת הרכבת מהפסים.

עוד באותו נושא

הרכב נחצה תחת גלגלי הרכבת: שני הרוגים בתאונה סמוך לרמלה

לכתבה המלאה

"חילקנו לנוסעים ערכות חירום ומזון ופתחנו חלונות לאוורור"

רועי תיאר עוד כיצד החל להרגיע את נוסעי שבעת הקרונות שהיו מאוד מבוהלים. "מיד ניגשתי לכריזה, והודעתי לנוסעים על מהות האירוע, הנוסעים נלחצו והתחלתי לנוע ביניהם ולהרגיע אותם", תיאר. "חילקנו לכולם ערכות חירום, מזון ומים, ופתחנו את החלונות לאוורור ושמרנו על קשר אישי, למזלנו לא היו פצועים בתוך הרכבת".

"אי אפשר היה למנוע את התאונה הקטלנית", העריך. "המקום שבו נמצא הרכב היה מגודר וחשוך". לדבריו, הרכבת צריכה מרחק של לפחות קילומטר אחד מאזור המפגע שאותר על המסילה על מנת לבלום בבטחה. "הם היו עם הרכב בשומקום, ביצענו בלימה מלאה", הוסיף. "גם עכשיו אנחנו לא מצליחים להבין איך אותו רכב הגיע בכלל לאותה נקודה, מדובר באזור חשוך ולא מיושב, רגל אדם לא מסתובבת שם בדרך כלל. לא ברור מה הם חיפשו שם".

תאונת רכבת ברמלה 7 באפריל 2018. אבי כהן, מערכת וואלה!
הרכבת בזירת התאונה, אתמול/מערכת וואלה!, אבי כהן

התחקיר הראשוני שערכו בחברת "רכבת ישראל" הולם את ההערכות שסיפק רועי. מפרטי התחקיר עולה כי הרכב נסע בשטח פתוח באזור האסור לחציית המסילה ולנהג "לא היה סיכוי לראות אותו". עוד עולה כי מרחק הבלימה שהתאפשר היה מינימלי ולא מספיק למניעת התאונה. "גם אם היה רואה אותו זה היה מאוחר מדי כי מרחק עצירה של רכבת הוא קילומטר אחד", נכתב בתחקיר. בנוסף לכך צוין כי "הרכב טיפס על רמפת המסילה בגובה של מטר וחצי, וכנראה נתקע כאשר ניסה לחצות אותה". מחברי התחקיר ציינו עוד כי העדר התאורה באזור שבו נתקע הרכב הקשו על הנהג לזהותו. חקירתו של נהג הרכבת טרם הסתיימה ובחברה ממשיכים בבדיקת נסיבות התאונה.

תאונת רכבת ברמלה 7 באפריל 2018. מערכת וואלה! NEWS
צוותי חירום באזור התאונה, אמש/מערכת וואלה! NEWS

חקירת המשטרה העלתה כי נוסעי הרכב יצאו באזור השעה תשע בערב ממושב סתריה הסמוך לאזור התאונה, בדרכם לרמלה. במהלך הנסיעה, כך עולה מהחקירה, ביקשו לקצר את נסיעתם וירדו לכביש עפר. כשחלפו מתחת למחלף נשרים בכביש 6 ניסו לחצות את פסי הרכבת העוברים מצפון לדרום. בשטח ישנן שתי מסילות המוגבהות מדרך העפר בגובה של כשני מטרים ומסיבה שטרם התבררה נתקע הרכב על הפסים. שניים מנוסעיו היו ככל הנראה ישובים בתוכו ושניים מחוצה לו, בשעה שהרכבת שנסעה במהירות של יותר ממאה קילומטרים בשעה פגעה בו בעוצמה.

בתוך כך, ממידע שהגיע לידי וואלה! NEWS עולה כי מוקדם יותר הבוקר נתקע רכב על מסילת הרכבת באזור רמלה אולם זוהה בידי תצפיתנים של חברת הרכבת, שנעזרו באמצעים טכנולוגיים מתקדמים המורכבים על הרכבת עצמה. הדבר גרם לעיכוב רב בלוח הזמנים, לאחר שהרכבת נאלצה לעצור - אולם, תאונה קטלנית נוספת נמנעה. מ"רכבת ישראל" נמסר כי בשונה מאמש, התקרית הבוקר אירעה באזור מואר שבו הוצבו תצפיתנים ולכן ניתן היה למנוע התרחשות תאונה.

תאונת רכבת ברמלה 7 באפריל 2018. אנשי הדממה, מערכת וואלה! NEWS
פעולות לחילוץ שרידי הרכב בזירת התאונה/מערכת וואלה! NEWS, אנשי הדממה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully