וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי לקראת ההפגנות בעזה: מצפים מישראל להגיב במידתיות

6.4.2018 / 0:51

בהודעה שפרסם האיחוד נאמר כי על ישראל והפלסטינים "לנהוג באחריות ובאיפוק כדי להימנע מחזרה על האירועים הקודמים", שבהם נהרגו 17 פלסטינים. מחלקת המדינה של ארה"ב פרסמה הצהרה בה נאמר כי "מפגינים וילדים שישלחו לגבול גדר הרצועה יכולים להיפצע או להיהרג"

צילום: אמיר בוחבוט, עריכה: אביעד בללי

האיחוד האירופי פרסם אתמול (חמישי) הצהרה לקראת ההפגנות הצפויות היום בסמוך לגדר המערכת ברצועת עזה וקרא לישראל ולפלסטינים "לנהוג באחריות ובאיפוק כדי להימנע מחזרה על אירועי השבוע שעבר", שבהם נהרגו 17 פלסטינים. עוד קרא האיחוד "להימנע מכל פעולה שיכולה להוביל להסלמה או לאובדן של חיים".

"בעוד אנו מכירים בזכותם של הפלסטינים להפגנה לא אלימה, האיחוד האירופי מצפה ממנהיגי ההפגנות ברצועה להימנע מלעודד אלימות ולהבטיח שכל ההפגנות והאספות יהיה שקטות ולא ינוצלו לצרכים אחרים", נמסר.

עוד מסר האיחוד כי הוא "מצפה מישראל לכבד את הזכות הבסיסית להפגנה לא אלימה ולהגיב במידתיות מבחינת השימוש בכוח כשהיא מגינה על צרכיה הביטחוניים הלגיטימיים".

מחלקת המדינה של ארצות הברית מסרה הלילה הודעה רשמית בה נאמר כי על "מארגני ההפגנה להנהיג את תושבי עזה לנהוג בדרכי שלום בהפגנה ולהימנע מכל צורה של אלימות". עוד נכתב כי "על המפגינים להישאר במרחק של כ-500 מטר מגדר הרצועה".

עוד נסמר כי "מנהיגי רצועת עזה צריכים לדעת כי מפגינים, בניהם גם ילדים, שישלחו לגבול גדר הרצועה יכולים להיפצע או להיהרג". ההודעה נסגרה בקריאה לשני הצדדים למצוא "פתרונות לבעיה ההומניטארית" ברצועת עזה.


עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ מאותת על נסיגה מסוריה, ומותיר את ישראל וסעודיה מול איראן
"פתאום החליט להכות": נעצר חשוד בתקיפת פנסיונר בחיפה
גבר שחור נורה למוות על ידי שוטרים בברוקלין - כי החזיק צינור מתכת

פלסטינים בצפון רצועת עזה אוספים צמיגים כחלק מההכנות להמשך הפגנות צעדת השיבה, 3 באפריל 2018. רויטרס
"להימנע מלעודד אלימות". תושבי הרצועה נערכים להפגנה, השבוע/רויטרס

שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב מסר מוקדם יותר כי הוא "עוקב בדאגה אחר ההכנות לצעדת השיבה בעזה". לדבריו, "כוחות הביטחון של ישראל צריכות לפעול באיפוק מקסימלי ועל הפלסטינים להימנע מחיכוכים בקרבת הגבול".

"יש לאפשר למפגינים למחות באופן לא אלים. אסור להציב אזרחים, ובעיקר ילדים, בסכנה בשום אופן", אמר מלדנוב.  

שגריר ישראל באו"ם דני דנון פנה אתמול אל חברות מועצת הביטחון של האו"ם והזהיר מפני הכוונות האלימות של חמאס. במכתבו למועצה כתב כי "ההנהגה הפלסטינית ממשיכה להציג את ההתפרעויות האלו כהפגנות בדרכי שלום, אך רק בסוף השבוע האחרון חזינו כיצד החמאס הפך אותן לאלימות, השתמש בנשים וילדים כמגנים אנושיים ושלח מתפרעים חמושים לגדר".

דנון הוסיף כי "החמאס קורא ברשתות החברתיות לפורעים להכין בקבוקי תבערה, לאסוף צמיגים לשריפה ולצלוף בחיילים ישראליים. על מועצת הביטחון לשלוח מסר ברור להנהגה הפלסטינית לשים סוף להתפרעויות האלה שרק מגבירות את האלימות והמתח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פלסטינים בצפון רצועת עזה אוספים צמיגים כחלק מההכנות להמשך הפגנות צעדת השיבה, 3 באפריל 2018. רויטרס
איסוף צמיגים ברצועה לקראת ההפגנה, השבוע/רויטרס

ברצועת עזה נערכים להפגנה שקודמה ברשתות החברתיות תחת הכותרת וההאשטג "יום שישי של הצמיגים". לצד כרזות שקראו לצעירים תושבי הרצועה להשתתף בהפגנה פורסמו הנחיות לגבי ציוד הדרוש למפגינים וכן כיצד יש לנהוג מול כוחות חיילי צה"ל המוצבים בצדה השני של הגדר.

בין היתר נקראו המפגינים להביא עמם דליים ופחים למילוי חול לצורך התגוננות מכדורי הצלפים, מראות וסמני לייזר לסינוורם, מסכות מנתחים ומשקפי שמש כדי להסתיר את פניהם וכן קש, עשבים וצמיגים המיועדים להבערה לצורך יצירת מסך עשן מול החיילים. בימים האחרונים אספו צעירים ברצועה אלפי צמיגים שנועדו לפיזור במוקדי ההפגנות לאורך הגדר, כך שברור מהיכן קיבלה ההפגנה הקרובה את שמה.

פלסטינים בצפון רצועת עזה אוספים צמיגים כחלק מההכנות להמשך הפגנות צעדת השיבה, 3 באפריל 2018. רויטרס
פלסטינים בצפון רצועת עזה אוספים צמיגים כחלק מההכנות להמשך הפגנות צעדת השיבה, 3 באפריל 2018/רויטרס

נושא נוסף שנכלל בהנחיות שפורסמו למפגינים הוא הסתרת זהותם של המשתתפים בהפגנה מול כוחות צה"ל. זאת, במטרה לטשטש את השתייכותם של פעילי ארגוני טרור המגיעים אל קרבת הגדר. על פי נתונים שהפיץ צה"ל בתחילת השבוע, 11 מתוך 17 ההרוגים בהפגנה בשבוע שעבר זוהו כפעילים בחמאס ובארגונים נוספים - ונראה שבכוונת המפגינים להקשות על תהליך הזיהוי מחרתיים.

בהנחיות שהופצו נכתב כי צה"ל משתמש באמצעים טכנולוגיים כדי לצלם את המפגינים ולאתר את תמונותיהם בפייסבוק על מנת לזהותם. לצורך הסתרת השתייכותם הפוליטית והארגונית נקראו המפגינים להסתיר את פניהם באמצעות כאפייה או כיסוי פנים אחר, וכן להימנע מללבוש בגדים דומים לאלה שעמם הם נראים בתמונת הפרופיל שלהם ברשת או כאלה שעליהם מתנוסס כיתוב שיאפשר לזהותם.

(עדכון ראשון: 22:20)

ירי גז מדמיע לעבר מפגינים בגבול רצועת עזה, 30 במרץ 2018. רויטרס
"שימוש מידתי בכוח". ירי גז מדמיע לעבר מפגינים, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully