וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ההתערבות בבחירות: "ארה"ב תטיל סנקציות על מקורבים לפוטין"

5.4.2018 / 4:36

גורמים בכירים בממשל אמרו כי עוד השבוע יושתו עיצומים על אוליגרכים רוסים המקורבים לנשיא בעקבות קשרם למעורבות בבחירות. תהיה זו התגובה התקיפה ביותר תחת ממשל טראמפ. ב-CNN דווח כי מולר תחקר שני אוליגרכים שהגיעו לארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

ארצות הברית מתכננת להטיל עוד השבוע סנקציות על אוליגרכים רוסים, בהם מקורבים לוולדימיר פוטין ולממשלת רוסיה, בגין ההתערבות בבחירות לנשיאות - כך דיווחו הלילה (חמישי) כלי תקשורת בארצות הברית, על פי גורמים בכירים בממשל. בשל הקרבה של האוליגרכים לנשיא הרוסי, מדובר ככל הנראה בצעד הענישה המשמעותי ביותר של ארצות הברית כלפי רוסיה תחת ממשלו של דונלד טראמפ.

צעד זה הוא המשך לסנקציות שהוטלו בחודש שעבר על 19 אישים רוסים וחמישה גופים רוסיים שהיו קשורים להתערבות בבחירות ב-2016. בנוסף לכך, מחלקת המדינה הודיעה על גירוש עשרות דיפלומטים ועל סגירת הקונסוליה בסיאטל בתגובה להרעלת המרגל הרוסי סרגיי סקריפל ובתו בבריטניה.

עוד בוואלה! NEWS:
פייסבוק הודתה: דליפת המידע פגעה בכ-87 מיליון משתמשי הרשת
דיווח: התובע בחקירת קשרי רוסיה אמר כי טראמפ אינו חשוד בפלילים
ארדואן, פוטין ורוחאני בפסגה על סוריה: נפעל למען שלום ויציבות

נשיא רוסיה פוטין אחרי דיון על השריפה בקניון בסיביר, 27 במרץ 2018. רויטרס
חלק מהסנקציות עשויות להתייחס למקורביו. פוטין/רויטרס

הסנקציות החדשות יוטלו במסגרת חוק שעבר בקונגרס בתמיכת שתי המפלגות, המאפשר להטיל עיצומים נגד מוסקבה בתגובה לסיפוח חצי האי קרים ב-2014, למעורבות במלחמת האזרחים בסוריה ולהתערבות בבחירות. מקורבי פוטין שיהיו נתונים לסנקציות הם חלק מ"רשימת האוליגרכים", שגובשה על ידי משרד האוצר בוושינגטון ופורסמה בינואר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"מולר תשאל שני אוליגרכים"

במקביל, דווח הלילה ברשת CNN כי צוותו של החוקר המיוחד רוברט מולר תשאל לאחרונה שני אוליגרכים רוסים שהגיעו לארצות הברית, וביקש לקבל מידע מאוליגרך שלישי שלא הגיע למדינה. זהותם של השלושה לא פורסמה. אחד מהם עוכב כאשר מטוסו הפרטי נחת בניו יורק, והחוקרים ערכו חיפוש בציוד האלקטרוני שלו. השני עוכב לאחרונה בנסיעה לארצות הברית, אך לא ברור האם נערך עליו חיפוש.

ראש ה-FBI לשעבר רוברט מולר, 2013. רויטרס
בודק עבירה על חוקי התרומות בארה"ב. מולר/רויטרס

לפי הדיווח, המשותף לשלושתם הוא כי צוות החוקרים ביקש לדעת מהם האם אזרחים רוסים הזרימו תרומות לקמפיין הבחירות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הדבר מלמד כי מולר מתמקד כעת באפשרות שכסף רוסי זרם לארצות הברית בניגוד לחוק. לפי חוקי התרומות בארצות הברית, רק אזרחי המדינה יכולים לתרום לקמפיין.

לפי CNN, צוות החוקרים בודק האם הרוסים העבירו כסף לגופים מסוימים כמו חברות או מכוני מחקר, כדי שאלה יעבירו את הכסף לגופים התומכים בטראמפ. אפשרות נוספת שנחקרת היא האם אותם אזרחים רוסים העבירו כספים לתורמים לוועדה שארגנה את אירוע ההשבעה של טראמפ לנשיאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully