וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק הודתה: דליפת המידע פגעה בכ-87 מיליון משתמשי הרשת

בפוסט שמטרתו הבהרת צעדי החברה למניעת זליגת מידע נוסף, נקב המנהל הטכנולוגי של החברה במספר נפגעים גבוה בהרבה מההערכה הראשונית. פרטי המשתמשים, רובם מארה"ב, הגיעו לחברת ייעוץ פוליטי שהייתה מעורבת בקמפיין טראמפ

עריכת וידאו:ניר חן

פייסבוק הודתה היום (רביעי) כי פרטיהם האישיים של כ-87 מיליון משתמשים הועברו באופן בלתי תקין לחברת הייעוץ הפוליטי קיימברידג' אנליטיקס. המספר שבו נקבה החברה גבוה בהרבה מהערכתה הראשונית של כ-50 מיליון נפגעים מהדלפת המידע.

המנהל הטכנולוגי של החברה, מייק שרופפר, נקב בהערכה המספרית החדשה במסגרת פוסט שפרסם, שמוקדו הוא צעדי החברה בהגבלת מידע על משתמשים לצד שלישי. רוב המשתמשים מתוך 87 המיליון שנפגעו היו מארצות הברית, לטענתו.

בחודש שעבר, החברה הודתה כי המידע האישי של מיליוני משתמשים הגיע בטעות לידיה של חברת הייעוץ הפוליטי, שהייתה מעורבת בקמפיין של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעת התמודדותו ב-2016.

עוד בנושא
בעקבות דליפת פרטי המידע: חקירה בישראל נגד פייסבוק
צוקרברג מתנצל על דליפת פרטי המשתמשים: "עשינו טעויות בעבר"

מארק צוקרברג. AP
המנכ"ל צוקרברג/AP

מוקדם יותר הודיעה ועדת המסחר והאנרגיה של בית הנבחרים בארצות הברית כי מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג יעיד בפניה ב-11 באפריל. לאחר פרסום הפרשה בחודש שעבר, פשטו הרשויות בבריטניה על משרדי חברת קיימברידג' אנליטיקס, שנטען כי השתמשה בפרטיהם של עשרות מיליוני המשתמשים במטרה להשפיע על הבחירות לנשיאות ארצות הברית.

צוקרברג כבר הודה בעבר כי חברתו "עשתה טעויות" בהתנהלותה עם קיימברידג' אנליטיקס. לדבריו, שינויים למניעת דליפת מידע מהסוג שהתרחש נעשו כבר לפני שנים. "פייסבוק תחקור אפליקציות שאפשרו גישה לכמויות גדולות של מידע לפני שנת 2014", אמר, והוסיף כי הרשת תמשיך להגביל את גישתם של מפתחים למידע מסווג. בריאיון לרשת CNN הוסיף צוקרברג כי פייסבוק לא הייתה צריכה לסמוך על החברה הבריטית "כשאמרה ב-2015 שהיא תמחק את המידע מפייסבוק שבידה". הוא התנצל בפני משתמשי הרשת החברתית על "הפרת האמון".

לאחר פרסום דליפת המידע, הודיעה הרשות להגנת הפרטיות בישראל לפייסבוק על פתיחת חקירה מנהלית בעניינה. בהודעת הרשות נמסר כי לפי דיני הפרטיות, שימוש במידע אישי ייעשה רק למטרה שלשמה הוא נמסר וניתן להעבירו לגורם אחר רק אם ניתנה לכך הסכמה. בהתאם לכך, הרשות תחקור אם נעשה שימוש בלתי חוקי במידע אישי של משתמשים ישראלים, באופן שפוגע בזכותם לפרטיות, ומפר את דיני הגנת הפרטיות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully