וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות דליפת פרטי המידע: חקירה בישראל נגד פייסבוק

22.3.2018 / 17:23

הרשות להגנת הפרטיות הודיעה על פתיחת חקירה מנהלית נגד הרשת החברתית, אחרי חשיפת פרשת "קיימברידג' אנליטיקס", שבמסגרתה דלף מידע אישי של עשרות מיליוני משתמשים

צילום: CNN, עריכת וידאו: ניר חן

הרשות להגנת הפרטיות הודיעה היום (חמישי) לפייסבוק על פתיחת חקירה מנהלית בעניינה. זאת בעקבות הפרסומים הנוגעים להעברות המידע האישי מהרשת החברתית לחברת הייעוץ הבריטית קיימברידג' אנליטיקס, והאפשרות שבוצעו הפרות חוק נוספות במידע אישי של אזרחים ישראלים.

בהודעת הרשות נמסר כי לפי דיני הפרטיות, שימוש במידע אישי ייעשה רק למטרה שלשמה הוא נמסר וניתן להעבירו לגורם אחר רק אם ניתנה לכך הסכמה. בהתאם לכך, הרשות תחקור אם נעשה שימוש בלתי חוקי במידע אישי של משתמשים ישראלים, באופן שפוגע בזכותם לפרטיות, ומפר את דיני הגנת הפרטיות במדינה.

לקריאה נוספת בנושא
צוקרברג מתנצל על דליפת פרטי המשתמשים: "עשינו טעויות בעבר"

מארק צוקרברג, מייסד, ומנכ"ל פייסבוק, מכריז על כלים ויוזמות חדשות שיעזרו לאנשים לשמור על בטיחותם ותמיכתם בפורום הפייסבוק החברתי השנתי השני של פייסבוק בניו יורק, יום רביעי, 29 בנובמבר 2017. AP
הרשת החברתית תחת אש. מייסד פייסבוק צוקרברג/AP

ח"כ רויטל סויד, יו"ר השדולה למרחב הווירטואלי אמרה כי "החקירה היא אצבע בסכר אובדן הזכות לפרטיות, שנפרץ מזמן. מה שאנחנו דורשים מבנקים וקוסמטיקאיות חייבים לדרוש גם מפייסבוק - המעצמה שאוגרת עלינו מידע".

לדברי ח"כ סויד, "פייסבוק וענקיות הרשת מתנהלות בשטח הפקר ללא מגבלות החוק. הן אוספות עלינו מידע, אוגרות אותו וסוחרות בו לכל המרבה במחיר. אך בעוד שכל בעל מאגר מידע חייב לעמוד בדרישות החוק והתקנות ובסטנדרטיים טכנולוגיים קשיחים שיאפשרו שמירה על המידע, פייסבוק וחברותיה מתחמקות בטענה שאינן "יושבות בארץ".

אתמול הודה מנכ"ל פייסבוק ומייסד האתר מארק צוקרברג כי חברתו עשתה טעויות בהתנהלותה עם "קיימברידג' אנליטיקס". צוקרברג הוסיף כי השינויים שנעשו כדי למנוע דליפת מידע מסוג נעשו כבר לפני שנים.

"פייסבוק תחקור אפליקציות שאפשרו גישה לכמויות גדולות של מידע לפני שנת 2014", אמר. הוא הוסיף כי פייסבוק תמשיך להגביל את גישתם של מפתחים למידע מסווג. עוד אמר צוקרברג כי "ישנם דברים נוספים לעשות, ואנחנו נעשה אותם".

בריאיון לרשת CNN הוסיף צוקרברג כי פייסבוק לא הייתה צריכה לסמוך על החברה הבריטית "כשאמרה ב-2015 שהיא תמחק את המידע מפייסבוק שבידה". צוקרברג התנצל בפני משתמשי הרשת החברתית על "הפרת האמון" והוסיף כי הוא מוכן להעיד בעניין מול הקונגרס.

(עדכון ראשון 16:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully