וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוקרברג מתנצל על דליפת פרטי המשתמשים: "עשינו טעויות בעבר"

22.3.2018 / 0:49

נשיא חברת פייסבוק התייחס לראשונה לפרטי הפרשה שבמסגרתה השתמשה חברת ייעוץ בריטית בפרטי 50 מליון משתמשים ברשת החברתית. "נחקור אפליקציות שאפשרו גישה לכמויות גדולות של מידע", אמר

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

נשיא פייסבוק מארק צוקרברג אמר אמש (רביעי) כי חברתו עשתה טעויות בהתנהלותה עם חברת הייעוץ הפוליטי הבריטית "קיימברידג' אנליטיקס", שנקלעה לשערורייה אחרי שנטען שהשתמשה במידע אישי של כ-50 מיליון משתמשי פייסבוק במטרה להשפיע על הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016. צוקרברג הוסיף כי השינויים שנעשו כדי למנוע דליפת מידע מסוג נעשו כבר לפני שנים.

"פייסבוק תחקור אפליקציות שאפשרו גישה לכמויות גדולות של מידע לפני שנת 2014", אמר נשיא ומייסד החברה. הוא הוסיף כי פייסבוק תמשיך להגביל את גישתם של מפתחים למידע מסווג. עוד אמר צוקרברג כי "ישנם דברים נוספים לעשות, ואנחנו נעשה אותם".

בריאיון לרשת CNN הוסיף צוקרברג כי פייסבוק לא הייתה צריכה לסמוך על החברה הבריטית "כשאמרה ב-2015 שהיא תמחק את המידע מפייסבוק שבידה". צוקרברג התנצל בפני משתמשי הרשת החברתית על "הפרת האמון" והוסיף כי הוא מוכן להעיד בעניין מול הקונגרס.

עוד בוואלה! NEWS:
מקורות פלסטינים: בידי חמאס חוליה החשודה בניסיון ההתנקשות בעזה
שר החוץ הבריטי: פוטין ינצל את המונדיאל - כמו היטלר באולימפיאדה

מארק צוקרברג מייסד פייסבוק. ShutterStock
"ישנם דברים נוספים לעשות, ואנחנו נעשה אותם". צוקרברג/ShutterStock

בנוסף לטענות על שימוש במידע האישי, מנהלי קיימברידג' אנליטיקס תועדו על ידי ערוץ 4 הבריטי, כשהם נשמעים אומרים כי הם יכולים לפתות ולשחד פוליטיקאים במטרה להכפיש פוליטיקאים. בסדרת מפגשים עם כתב של הרשת, שהתחזה לנציג של משפחת עסקים עשירה מסרי לנקה המנסה להיכנס לפוליטיקה, בכירי החברה הכחישו בתחילה כי היא משתמשת בטכניקות מלוכלכות.

עם זאת, בהמשך פירט המנכ"ל אלכסנדר ניקס בהמשך על השיטות שהחברה מוכנה להפעיל מאחורי הקלעים כדי לעזור ללקוחותיה. הוא אף ציין כי החברה פועלת עם מרגלים לשעבר מבריטניה ומישראל, כדי לאסוף מידע בעייתי על יריבים.

(עדכון ראשון: 22:27)

עוד באותו נושא

אספו מידע על 50 מיליון משתמשים: חברת הייעוץ שהונתה את פייסבוק

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, משיב לשאלת על צפון קוריאה, במהלך מסע"ת בבית הלבן בוושינגטון, ארה"ב  10 במרץ 2018. רויטרס
טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully