וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אספו מידע על 50 מיליון משתמשים: חברת הייעוץ שהונתה את פייסבוק

בבריטניה דורשים לחקור את קיימברידג' אנליטיקס, אחרי שנחשף כי החברה שייעצה לטראמפ בזמן הבחירות השיגה מידע אישי של עשרות מיליוני משתמשים. בנוסף לכך, בכירי החברה תועדו כשהם מספרים על שימוש בשיטות מלוכלכות, כמו איסוף מידע על יריבים דרך מרגלים בריטים וישראלים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חברת הייעוץ הפוליטי הבריטית קיימברידג' אנליטיקס נקלעה לשערורייה אחרי שנטען כי היא השתמשה במידע אישי של כ-50 מיליון משתמשי פייסבוק במטרה להשפיע על הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016. בעקבות זאת, הרשויות בבריטניה דורשות לבדוק את מאגר המידע והשרתים של החברה, שייעצה גם לדונלד טראמפ.

בנוסף לכך, מנהלי החברה תועדו על ידי ערוץ צ'אנל 4 הבריטי, שבהם הם נשמעים אומרים כי הם יכולים לפתות ולשחד פוליטיקאים במטרה להכפיש פוליטיקאים. בסדרת מפגשים עם כתב של הרשת, שהתחזה לנציג של משפחת עסקים עשירה מסרי לנקה המנסה להיכנס לפוליטיקה, בכירי החברה הכחישו בתחילה כי היא משתמשת בטכניקות מלוכלכות.

עם זאת, בהמשך פירט המנכ"ל אלכסנדר ניקס בהמשך על השיטות שהחברה מוכנה להפעיל מאחורי הקלעים כדי לעזור ללקוחותיה. הוא אף ציין כי החברה פועלת עם מרגלים לשעבר מבריטניה ומישראל, כדי לאסוף מידע בעייתי על יריבים.

עוד ידיעות מהעולם
עינויים והכאת חשודים: דוח חמור של האו"ם על מצב החירום בטורקיה
המלחמה שבין המלחמות: פוטין מקרין את הסרט הישן שהעולם רוצה לגנוז

אילוסטרציית סמל של פייסבוק בעין של אישה. רויטרס
פייסבוק פתחה בחקירה פנימית/רויטרס

החברה הכחישה את מה שיוחס לה והיא טוענת כי היא פעלה בהתאם לתקנות בהשגת המידע ובשימוש בו, אך היא הושהתה מפייסבוק בשבוע שעבר. הרשת החברתית הודיעה כי היא תקיים מפגש עם עובדיה כדי לדון בנושא והיא מינה צוות חקירה דיגיטלי בעקבות הפרשה.

לפי דיווח בניו יורק טיימס, החברה החלה לאסוף את המידע על עשרות מיליוני המשתמשים עוד ב-2014, דרך אמצעים שדרכם הונתה הן את המשתמשים והן את פייסבוק עצמה. המידע נאסף דרך אפליקציה שפיתח המומחה הבריטי אלכסנדר קוגן, שאליה נרשמו כ-270 אלף משתמשים שנכנסו אליה באמצעות פרטי חשבונות הפייסבוק שלהם.

החברה מסרה בשבת כי היא לא הייתה מודעת לכך שקוגן הפר את תנאי השימוש בפייסבוק, וכי היא מחקה את המידע לאחר שגילתה על איסופו ב-2015. ואולם, לפי הדיווח, החברה לא מחקה את המידע כפי שהצהירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

תחקיר של רשת "צ'אנל 4"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully