וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות פלסטינים: בידי חמאס חוליה החשודה בניסיון ההתנקשות בעזה

21.3.2018 / 19:23

מיד לאחר ניסיון ההתנקשות בראש הממשלה חמדאללה, עצר חמאס לחקירה קרוב ל-30 פלסטינים אולם כעת נותרו ארבעה חשודים שחלקם הודו במעורבות במעשה. בינתיים ראש מטה הגדה של חמאס עזב את עזה ככל הנראה מחשש שיחוסל

עריכת וידאו:ניר חן

חמאס מחזיק במעצר בעזה בארבעה חשודים לפחות במעורבות בניסיון החיסול של ראש הממשלה הפלסטיני רמי חדמאללה וראש המודיעין הכללי בגדה מאג'ד פראג' ביום שישי שעבר בקרבת מעבר ארז. מקורות פלסטינים בכירים מסרו לוואלה! NEWS כי חלק מהעצורים אף הודו במעורבות באירוע ונראה שעל פי טענות חמאס השתייכו לפלג קיצוני המשתייך לזרם של הג'יהאד העולמי או "סלפיה ג'יהאדיה".

בתוך כך, משרד הפנים בעזה פרסם היום (רביעי) את תמונתו ואת פרטיו של החשוד העיקרי בפיצוץ שיירת חמדאללה, אנאס עבד אל-מאלק אבו-ח'וסה. המשרד דורש מהאזרחים ברצועה למסור כל מידע עליו ועל מקום המצאו.

מיד לאחר ניסיון החיסול עצר חמאס קרוב ל-30 פלסטינים וחקר אותם, ולעת עתה נראה שנותרו במעצר אותם ארבעה. עם זאת, ברשות הפלסטינית לא ממהרים לאמץ את המסקנות של הארגון. בשיחה עם וואלה! NEWS אמרו בכירים ברשות כי הטענות של חמאס הן בלתי סבירות. "האירוע התרחש על הציר הראשי של רצועת עזה, סלאח א-דין, מרחק כקילומטר ממעבר ארז, לא הרחק מהיכן שהיה מחסום 4-4. מדובר באזור בשליטה ביטחונית מלאה של חמאס, הציר שיורד ממעבר ארז דרומה לתוך העיר. לא ייתכן שהטמנת מטען החבלה נעשתה שלא בידיעת גורם כזה או אחר בחמאס".

עוד בוואלה! NEWS
אין אור בקצה המנהרה: הדילמה הקשה שצה"ל מעמיד בפני חמאס
מטען פגע בשיירת ראש הממשלה הפלסטיני בעזה; הרשות: חמאס אחראי
השליח הקטארי חושף את הקשר עם ישראל: עוזרים למנוע מלחמה בעזה

נושא: עצרת 29 שנים להקמת ארגון חמאס ברצועת עזה, 14 בדצמבר 2016. AP
ההערכה היא שגם אם גורמים אחרים עמדו מאחורי האירוע, הם היו שליחי חמאס. עצרת חמאס בעזה/AP

ההערכה ברשות הפלסטינית היא שחמאס עומד מאחורי האירוע וגם אם הופעלו פעילי טרור מטעם פלג סלפי כזה או אחר, הרי שהם היו בגדר קבלן ביצוע של חמאס או מישהו בארגון. ראש מנגנוני הביטחון של חמאס בעזה, תאופיק אבו נעים, אמר כבר ביום שבת, כי במקום הונחו שני מטעני חבלה גדולים שרק אחד מהם הופעל באמצעות טלפון סלולרי בשל תקלה. הם הונחו כ-37 מטרים אחד מהשני.

על פי עדויות שונות, מטען החבלה הופעל שניות ספורות בלבד לאחר שהמכונית המשוריינת שבה היו ראש הממשלה חמדאללה ופראג', עברה במקום. כתוצאה מהפיצוץ נפצעו עוד עשרה מאבטחים ואנשי הפמליה שמתלווה לשניים, שנסעו במכוניות לא משוריינות. כולם במצב קל.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אנאס עבד אל-מאלק אבו-ח?וסה החשוד בפיצוץ שיירת ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה. -, מערכת וואלה! NEWS
החשוד העיקרי בפיצוץ המטען, אבו-ח'וסה בצילום שהפיץ משרד הפנים בעזה/מערכת וואלה! NEWS, -

שלשום האשים יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן את חמאס באחריות לאירוע וברשות מציינים כי ישנם לא מעט גורמים בארגון שמנסים לטרפד את ניסיונות הפיוס בין פתח לחמאס. בין השמות שהוזכרו ככאלה המנסים לחבל בתהליך הפיוס: פתחי חמאד, מחמוד א-זהאר וכן אחד מראשי חמאס בחו"ל שלא נבחר לראשות הלשכה המדינית, מוסא אבו מרזוק.

ואולם, ברשות טוענים כי אין מתיחות או מחלוקת בין סאלח אל-ערורי , סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס היושב בחו"ל, לבין יחיא סינוואר. ראש חמאס בעזה כפי שנרמז על ידי המצרים. אל-ערורי מרכז כיום את פעילותו של "מטה הגדה" בעזה ובחו"ל, שמוביל את ניסיונות הפיגוע של חמאס בגדה המערבית.

חושש מפגיעה? ראש "מטה הגדה" של חמאס עזב את הרצועה

לאחרונה עזב את רצועת עזה עבד א-רחמן רנימאת, שנחשב כמי שעומד בראש "מטה הגדה" של חמאס. מדובר בגוף שהוקם לאחר עסקת גלעד שליט ומורכב מפעילי הגדה ששוחררו בעסקה וגורשו לעזה. רנימאת עמד בראש הגוף יחד עם מאזן פוקהא, שחוסל לפני שנה בידי אלמונים.

ייתכן שעזיבתו של רנימאת קשורה לחשש שאף הוא מהווה מטרה לפגיעה. הוא עבר ככל הנראה לביירות, שם מרכז כעת סאלח אל-ערורי את פעילות הארגון. אולם אל-ערורי, ופעילי "מטה הגדה" אחרים, כמו מוסא דודין וזאהר ג'בארין, פועלים גם משטח טורקיה ובעיקר מאיסטנבול.

ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה בביקורו ברצועת עזה ב-10 באוקטובר 2017. רויטרס
חמדאללה בביקורו ברצועה, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully