וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליח הקטארי חושף את הקשר עם ישראל: עוזרים למנוע מלחמה בעזה

23.2.2018 / 9:37

מוחמד אל-עמאדי סיפר בריאיון מירושלים כי דוחא קיבלה את ברכת וושינגטון להעביר כספי סיוע לפלסטינים, במה שלדבריו מוכיח את התרחקותה מחמאס. "התדמית שלנו משתפרת", אמר השליח, שכבר ביקר בישראל 20 פעם מאז תום "צוק איתן". הוא חשף כי בכיר חמאס גורש לבקשת ישראל וארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

קטאר מסייעת לישראל להימנע ממלחמה נוספת ברצועת עזה דרך כספי הסיוע שהיא מעבירה לפלסטינים - כך אמר השגריר הקטארי לעזה, מוחמד אל-עמאדי, בריאיון שהעניק אתמול (חמישי) מירושלים לסוכנות הידיעות רויטרס. לדבריו, העזרה זכתה לברכת ארצות הברית ושיתוף הפעולה הזה הוא הוכחה לכך שדוחא התרחקה מחמאס.

מאז שערב הסעודית ושכנותיה הטילו חרם על קטאר בשנה שעברה, הנסיכות הפכה את הסיוע שהיא מעבירה לעזה - ואת התיאום שהיא עושה עם ישראל לצורך זה - למרכז הקשרים הדיפלומטיים עם ממשלו של טראמפ.

"עזה על סף קריסה", אמר השליח, המשמש ראש תכנית הסיוע של קטאר לרצועה, אחרי שנפגש עם השר לעניינים אזוריים צחי הנגבי ועם גורמי ביטחון. "זה מה שאנחנו מונעים - מלחמה, את המלחמה הבאה. אנחנו לא רוצים את המלחמה הבאה", אמר על כ-800 מיליון הדולר שעבירה הנסיכות לעזה מאז תום מבצע "צוק איתן" ב-2014. "אנחנו שומרים על השלום עבור שני הצדדים".

שגריר קטאר לעזה מוחמד אל-עמאדי - 22 בפברואר 2018. רויטרס, רויטרס
ביקוריו הופכים לגלויים יותר ויותר. השליח אל-עמאדי בירושלים/רויטרס, רויטרס

ישראל חוששת מהמשך ההתדרדרות בשיעורי העוני בעזה, שנמצאת תחת פיקוח הדוק מצדה ומצד השכנה מצרים, שנלחמת במנהרות ההברחה של חמאס.

ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, בחריין ומצרים ניתקו את הקשרים הדיפלומטיים והכלכליים עם קטאר ביוני האחרון, בטענה כי היא תומכת בארגוני טרור כמו חמאס, מתערבת בענייניהן הפנימיים ומגבה את איראן.

קטאר מכחישה את הטענות הללו ובתגובה פנתה לארצות הברית, כולל דרך כמה מנהיגים בקהילה היהודית האמריקנית. "אם אנחנו עוזרים לחמאס, אתם חושבים שהישראלים יאפשרו להיכנס ולצאת?", שאל. "זה בלתי-אפשרי. הם יודעים שאנחנו לא עוזרים לחמאס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עימותים בעזה, 17 בפברואר 2018. רויטרס
המצב בעזה על סף קריסה. הפגנות לאורך הגדר, החודש/רויטרס

אל-עמאדי גילה כי לבקשת ישראל וארצות הברית, קטאר הפסיקה לארח את סלאח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, שעבר מאז להתגורר בלבנון. השליח הקטארי הדגיש כי כל "סנט" מהכסף שדוחא מעבירה לעזה מפוקח כדי להבטיח שהוא מושקע בצרכים ההומניטריים של הרצועה.

"אנחנו מזינים את וושינגטון במידע הנכון לגבי מה שאנחנו עושים, והאנשים האלו מיד עמנו", אמר. הוא הוסיף כי תדמיתה של קטאר משתפרת "מאחר שכשאנחנו מספרים להם מה קורה בשטח, מה אנחנו עושים בעזה היא עבודה טובה".

הוא סיפר כי הוא ביקר בישראל 20 פעמים מאז 2014. הביקורים הללו נשמרו בסוד בעבר, אך השליח חושף את עצמו יותר ויותר בחודשים האחרונים. מנגד, גורמים ישראליים סירבו להתייחס לביקוריו של אל-עמדי, מה שיכול להעיד, לפי גורם דיפלומטי, על חוסר הרצון בירושלים להרגיז מדינות ערביות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully