וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד הגירה והברחות סמים: טראמפ שולח כוחות לגבול עם מקסיקו

5.4.2018 / 4:09

טראמפ חתם על צו המורה על פריסת המשמר הלאומי לאורך הגבול. לדברי השרה לביטחון המולדת, פרטי המהלך ייקבעו בדיונים עם המדינות הרלוונטיות. מושל אריזונה בירך: "וושינגטון התעלמה במשך זמן רב מדי מהבעיה"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם הלילה (חמישי) על צו המורה למשמר הלאומי האמריקני להתפרס לאורך הגבול עם מקסיקו. מוקדם יותר הודיעה השרה לביטחון המולדת קירסטן נילסן על כוונתו של טראמפ להורות על המהלך, זאת במטרה לאבטח את הגבול מפני הגירה בלתי חוקית והברחות סמים.

נילסן לא סיפקה פרטים באשר למספר החיילים, למשימות בהן יעסקו או לעלות של המהלך, וציינה כי כל אלה עדיין ניתנים לדיון במסגרת תהליך שבו ישותפו גם מושלי המדינות הרלוונטיות. היא הוסיפה כי יהיה מדובר במהלך "חזק, שנועד למלא את הפערים הנוכחיים בגבול".

הסנאט במקסיקו גינה בחריפות את ההחלטה. בנוסף לכך, בסנאט דרשו מהממשלה להפסיק את שיתוף הפעולה עם ארצות הברית בנושאי הגירה וביטחון.


עוד בוואלה! NEWS:
המועמד המוביל לנשיאות מקסיקו: לא נהיה הפיניאדה של טראמפ
גורם בממשל טראמפ: הנשיא הסכים להשארת כוחות בסוריה "לזמן מוגבל"
קרבות סחר: ארה"ב וסין הטילו סנקציות בגובה 50 מיליארד דולר זו על זו

השרה לביטחון המולדת בארצות הברית קירסטן נילסן ב-4 באפריל 2018. רויטרס
"יהיה מהלך חזק שימלא את הפערים הנוכחיים". נילסן, אמש/רויטרס

מושל אריזונה, דאג דוסי, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "אריזונה מקבלת בברכה את שליחת חיילי המשמר הלאומי אל הגבול. וושינגטון התעלמה במשך זמן רב מדי מן הבעיה".

נילסן, שהשתתפה בתדרוך היומי לעיתונאים, התייחסה לסחבת בתקצוב בניית החומה בגבול עם מקסיקו. "אני חושבת שזה נכון שהנשיא מתוסכל", אמרה. "הוא היה מאוד ברור לגבי כך שהוא רוצה לאבטח את הגבול. אני חושבת שאתם רואים שהוא לוקח את זה מאוד ברצינות".

ביום שלישי אמר טרמאפ במהלך מסיבת עיתונאים שכינס עם מנהיגי המדינות הבלטיות כי חוקי ההגירה שנוצרו על ידי הדמוקרטים "פתטיים וחלשים" וכי בכוונתו לשלוח את הצבא אל הגבול. בנוסף לכך, טראמפ שב על אזהרתו כי הסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה (NAFTA) נמצא בסכנה, אם מקסיקו לא תעצור את זרם המהגרים לארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 3 באפריל 2018. רויטרס
"עד שתהיה לנו חומה". טראמפ/רויטרס

"אמרתי למקסיקו - החוקים שלכם חזקים. לנו יש חוקים חלשים בנוגע לגבול", המשיך. "המדיניות שלנו היא לתפוס ולשחרר. אז אנחנו נערכים לזה שהצבא יאבטח את הגבול. לדעתי זה משהו שחייב לקרות. עד שתהיה לנו חומה, נשמור על הגבול בעזרת הצבא".

בחודש שעבר אישר הקונגרס את התקציב לשנה הקרובה, שיכלול כ-1.6 מיליארד דולר לבניית החומה, סכום שיספיק לבניית כמה עשרות קילומטרים של חומה בלבד ולשדרוג של עוד כמה עשרות קילומטרים עבור הגדר הקיימת.

זו לא הפעם הראשונה שבה נשיאי ארצות הברית לדורותיהם שולחים את המשמר הלאומי לגבול הדרומי. הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש הבן שלח בין 2006 ל-2008 כ-6,000 חיילי המשמר הלאומי, והנשיא ברק אובמה שלח בין 2010 ל-2012 כ-1,200 חיילים שעסקו במניעת הברחות סמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully