וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בממשל טראמפ: הנשיא הסכים להשארת כוחות בסוריה "לזמן מוגבל"

4.4.2018 / 17:05

בפגישה עם המועצת לביטחון לאומי, הסכים הנשיא האמריקני להשארת צבא ארצו במדינה מוכת המלחמה לתקופה קצרה נוספת, אך הדגיש כי הוא מעוניין בהוצאת חייליו מהאזור בקרוב. לפי הגורם, "לא ניסוג מידית, נוודא שמדינות נוספות יסייעו"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הסכים היום (רביעי) בפגישה עם המועצה לביטחון לאומי להשאיר את חיילי הצבא האמריקני בסוריה לתקופה קצרה נוספת. עם זאת, לדברי גורם בכיר בממשל, טראמפ הדגיש כי הוא מעוניין בהוצאתם של חייליו מסוריה בקרוב. כיום וושינגטון מחזיקה כ-2,000 חיילים על אדמת סוריה.

לטענת הגורם, טראמפ לא אישר לוח זמנים ספציפי ליציאה מסוריה. הוא מעוניין לוודא כי חמושי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) יובסו, אך רוצה לוודא גם כי מדינות אחרות באזור, כמו גם באו"ם, יגבירו את מאמציהן ויסייעו להבאת יציבות לסוריה. "אנחנו לא עומדים לסגת מידית, אבל הנשיא גם לא מתכוון להתחייבות ארוכת טווח בסוריה", מסר.

הגורם הבכיר הוסיף כי הוא קיבל את הרושם כי טראמפ ירצה לסגת מסוריה בתוך שנה או פחות. "הוא לא יסבול כמה שנים עד חצי עשור", אמר.

עוד בנושא
טראמפ ונתניהו דנו במאמצי איראן לערער את היציבות במזרח התיכון
טראמפ: נעזוב בקרוב מאוד את סוריה, נשאיר אותה לאחרים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם על צו המטיל מכסים על ייבוא פלדה ואלומיניום, 8 במרץ 2018. רויטרס, רויטרס
"לא מוכן להתחייבות ארוכת טווח בסוריה". טראמפ/רויטרס, רויטרס

בשבוע שעבר הכריז טראמפ במפתיע על כך שהנוכחות האמריקנית בסוריה תסתיים "בקרוב מאוד", זאת בניגוד לעמדותיהם של בכירי ממשלו. אלו לוחצים עליו להשאיר לכל הפחות כוח קטן בסוריה, כדי להבטיח את תבוסת דאעש ולמנוע מאיראן להרחיב את השפעתה במדינה.

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, טראמפ הורה להקפיא 200 מיליון דולר שנועדו לשמש סיוע לשיקום אזורים במדינה השסועה ששוחררו מידי "המדינה האסלאמית". היו אלו כספי סיוע שעל העברתם הכריז שר החוץ המודח רקס טילרסון במהלך ביקורו בכוויית בפברואר.

בפנטגון מעריכים כי הארגון הקיצוני איבד כ-98% מהשטח שבו החזיק בסוריה ובעיראק. אולם, בכירים בצבא האמריקני התריעו כי אם לא ינקטו פעולות להבטחת היציבות באותם אזורים שמהם סולק דאעש, אלה עלולים ליפול שוב לידי אנשיו.

עוד באותו נושא

טראמפ נערך לנסיגת צבא ארה"ב מסוריה - הורה לקצץ בסיוע למדינה

לכתבה המלאה
הריסות בעיירה דומא שבמזרח רוטה בעקבות תקיפות צבא אסד. 9 במרץ 2018. רויטרס
הריסות במזרח רוטה שבפאתי דמשק, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully