וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבות סחר: ארה"ב וסין הטילו סנקציות בגובה 50 מיליארד דולר זו על זו

4.4.2018 / 13:28

וושינגטון פרסמה רשימה של 1,300 מוצרים שיהיו נתונים למכסים בגובה של 25%, בניסיון לצמצם את גניבת הקניין הרוחני והידע הטכנולוגי האמריקני. בייג'ינג הגיבה ברשימה משלה, הכוללת כותנה ובשר קפוא

צילום: רויטרס

סין הטילה היום (רביעי) מכסים בגובה של כ-50 מיליארד דולר על 106 מוצרים אמריקניים, שעות ספורות לאחר מהלך דומה של וושינגטון. הרשימה כוללת פולי סויה, מטוסים, מכוניות, וויסקי ומוצרים כימיים שונים. העימות המתפתח בין שתי המעצמות גרמה לירידות שערים בשווקים בעולם והמשקיעים חוששים כי העימות בין הכלכלות הגדולות בעולם יתדרדר למלחמת סחר כוללת.

לפי משרדי המסחר והאוצר של סין, המס בגובה של 25% על אותם מוצרים ייכנס לתוקף במקביל לצעדים האמריקניים. בשונה מהרשימה של וושינגטון, הכוללת גם מוצרי תעשייה מעורפלים, הרשימה הסינית כולל מוצרים סמליים, כמו כותנה ובשר קפוא, המיוצרים מאיווה ועד טקסס, שהצביעו לדונלד טראמפ בבחירות ב-2016.

לקריאה נוספת בנושא
התגמול של סין לטראמפ: מכסים על יין, חזיר ופירות

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בביקור טראמפ באסיה, ביג'ינג, סין 9 בנובמבר 2017. רויטרס
לקראת מלחמת סחר. טראמפ ושי/רויטרס

הרשימה האמריקנית כללה כ-1,300 מוצרי תעשייתיים, תחבורתיים ורפואיים, שהיו נתונים למכסים בגובה של 25%. המהלך האמריקני, שסומן כבר בחודש שעבר, הוא תגובה לגניבת קניין רוחני אמריקני ואילוץ חברות אמריקניות להעביר ידע טכנולוגי למתחריהן הסיניות. בייג'ינג דוחה את ההאשמות הללו.

דובר משרד החוץ של סין אמר כי ארצו הראתה את רצונה הכן לפתור את המשבר דרך דיאלוג. "עם זאת, ההזדמנות הטובות ביותר פוספסו שוב ושוב על ידי הצד האמריקני", אמר גנג שוואנג במהלך תדרוך לעיתונאים.

הטלת המכסים ההדדית מגיעה אחרי שסין הטילה מכסים בשווי של שלושה מיליארד דולר על מוצרים אמריקניים שונים, כמו פירות, חזיר ויין, במחאה על המסים שקבע טראמפ על יבוא מתכות לארצות הברית. לסין יש עודף של 375 מיליארד דולר במאזן הסחר עם ארצות הברית, נתון שאותו דורש טראמפ לחתוך במאה מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully